ΗΜΙΤΟΝΙΑ

Για δεκαετίες ολόκληρες το περίφημο Φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ είχε καταγραφεί ως μια διοργάνωση ελιτίστικη όπου, προκειμένου να εξασφαλίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο, οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να περιμένουν ακόμη και δέκα ολόκληρα χρόνια. Ωστόσο οι νέες συνδιευθύντριες, οι ετεροθαλείς αδελφές Εύα ΒάγκνερΠασκιέ και Καταρίνα Βάγκνερ, είναι αποφασισμένες να αλλάξουν αυτό το προφίλ. Μία από τις πρώτες τους ενέργειες ήταν να ανοίξουν το Φεστιβάλ στις νεαρές ηλικίες, αρχής γενομένης από τα μικρά παιδιά.

Μπαϊρόιτ τζούνιορ
Για δεκαετίες ολόκληρες το περίφημο Φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ είχε καταγραφεί ως μια διοργάνωση ελιτίστικη όπου, προκειμένου να εξασφαλίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο, οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να περιμένουν ακόμη και δέκα ολόκληρα χρόνια. Ωστόσο οι νέες συνδιευθύντριες, οι ετεροθαλείς αδελφές Εύα ΒάγκνερΠασκιέ και Καταρίνα Βάγκνερ, είναι αποφασισμένες να αλλάξουν αυτό το προφίλ. Μία από τις πρώτες τους ενέργειες ήταν να ανοίξουν το Φεστιβάλ στις νεαρές ηλικίες, αρχής γενομένης από τα μικρά παιδιά. Στο πλαίσιο αυτό η περυσινή παραγωγή του «Ιπτάμενου Ολλανδού», μια παράσταση ωριαίας διάρκειας ειδικά προσαρμοσμένη για λιλιπούτειους θεατές, γνώρισε τεράστια επιτυχία και δικαίωσε τις προσδοκίες τους. Εφέτος το εγχείρημα συνεχίστηκε με μια 70λεπτη παράσταση του «Ταγχόιζερ» η οποία φιλοξενήθηκε σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο δοκιμών.

Ενθουσίασε ο «Ταγχόιζερ»
Τoν ενθουσιασμό του για την παράσταση εξέφρασε ο μουσικοκριτικός των «Νew Υork Τimes». Ο «Ταγχόιζερ», γράφει, άρχισε νωρίς το απόγευμα, περίπου δύο ώρες πριν από τον πολυσυζητημένο «Λόενγκριν», που εφέτος αποτέλεσε την «αιχμή του δόρατος» του Φεστιβάλ. Ο συνεργάτης της νεοϋορκέζικης εφημερίδας είδε τη δέκατη και τελευταία παράσταση σε έναν χώρο γεμάτο από 200 παιδιά, ορισμένα από αυτά πολύ μικρά, και παραδέχεται ότι ήταν από τις πιο ευχάριστες εμπειρίες της ζωής του. Τη σκηνοθεσία υπέγραψε η Ρέινα Μπερνς και συμμετείχαν νέοι σε ηλικία συντελεστές. Το μουσικό μέρος ανέλαβαν μέλη της Κρατικής Ορχήστρας της Φραγκφούρτης υπό τη διεύθυνση ενός προικισμένου νέου αρχιμουσικού ονόματι Χάρτμουτ Κάιλ, ενώ τον ρόλο του Ταγχόιζερ ερμήνευσε ο τενόρος Τζέφρι Ντόουντ.

Ηλεκτρονική… Αφροδίτη
Ο μουσικοκριτικός γράφει και για τις αναφορές στο σήμερα που περιελάμβανε η παράσταση. Για παράδειγμα, η Αφροδίτη εμφανίζεται ως μια σύγχρονη επαγγελματίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Χαρακτηριστικό στοιχείο πάντως ήταν η συμμετοχή των ίδιων των παιδιών για τα οποία η είσοδος ήταν ελεύθερη- όπως και για τον ενήλικο συνοδό τους. «Με το που εμφανίστηκαν τα εισιτήρια στο Διαδίκτυο, εξαφανίστηκαν αμέσως» δήλωσε στην εφημερίδα η Καταρίνα Βάγκνερ, θέλοντας να υπογραμμίσει την επιτυχία ενός εγχειρήματος που αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια…

itoyla@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk