• Αναζήτηση
  • Γιατί οι Ελληνες δεν βλέπουν ξένες σειρές

    Το ελληνικό κοινό, και ειδικά το περίφημο 15-44, δεν χάνει τις αγαπημένες του σειρές. Απλώς επιθυμεί να παρακολουθεί τηλεόραση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Με άλλα λόγια, να βλέπει ό,τι θέλει, όταν το θέλει και όπως το θέλει. Επισημαίνουμε ότι πρόκειται για ένα κοινό ενεργοποιημένο στα social media, που γνωρίζει τις διευθύνσεις στις οποίες θα βρει τις πληροφορίες που θέλει και φυσικά γνωρίζει τι επιθυμεί να παρακολουθήσει. Το βλέπει μάλιστα λίγο καιρό μετά την αρχική προβολή του και όχι τρία χρόνια αργότερα- όταν δηλαδή το διαθέτουν στο φιλοθέαμον κοινό τα ελληνικά κανάλια.

    Το ελληνικό κοινό, και ειδικά το περίφημο 15-44, δεν χάνει τις αγαπημένες του σειρές. Απλώς επιθυμεί να παρακολουθεί τηλεόραση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Με άλλα λόγια, να βλέπει ό,τι θέλει, όταν το θέλει και όπως το θέλει. Επισημαίνουμε ότι πρόκειται για ένα κοινό ενεργοποιημένο στα social media, που γνωρίζει τις διευθύνσεις στις οποίες θα βρει τις πληροφορίες που θέλει και φυσικά γνωρίζει τι επιθυμεί να παρακολουθήσει. Το βλέπει μάλιστα λίγο καιρό μετά την αρχική προβολή του και όχι τρία χρόνια αργότερα- όταν δηλαδή το διαθέτουν στο φιλοθέαμον κοινό τα ελληνικά κανάλια. Συνηθίζει, συνεπώς, να αγοράζει τις σειρές (σε κασετίνες) ή να τις «κατεβάζει» από το Διαδίκτυο και να τις βλέπει χωρίς διαφημίσεις. Το κυριότερο; Δεν χρειάζεται να περιμένει πότε θα προβάλει το κανάλι το επόμενο επεισόδιο- το οποίο… πιθανόν και να μην το προβάλει ποτέ.

    Κάτι τέτοιο συνέβη πρόσφατα με τις σειρές «30 rock», «Ηeroes», «Μad men» και «Lipstick jungle». Με συνοπτικές διαδικασίες το Αlter τις αφαίρεσε από το πρόγραμμά του προκειμένου να προβάλει επαναλήψεις των σειρών «Κορίτσια ο Μάρκουλης», «Μέχρι τρεις είναι δεσμός», «Η λίμνη των στεναγμών» και τις εκπομπές «Κίτρινος Τύπος» και «Το πάρτι της ζωής σου».

    Ποιες είναι όμως οι πολυβραβευμένες σειρές που, αν και δεν άφησαν διόλου ασυγκίνητο το διεθνές κοινό, πέρασαν (ή περνούν) σχεδόν απαρατήρητες από το ελληνικό;

    «Νοικοκυρές σε απόγνωση»

    (ΑΝΤ1,καθημερινώς στις 18.00) Η Σούζαν, η Λινέτ, η Μπρι και η Γκαμπριέλ βγάζουν στη φόρα τα… άπλυτα των σικ προαστίων.

    Διακρίσεις:

    3 Χρυσές Σφαίρες, 2 ΕΜΜΥ και άλλα 36 βραβεία.

    «Νumb3rs»
    (SΤΑR, καθημερινώς στις 18.50) Ο ειδικός πράκτορας Ντον Εϊπς και η ομάδα του δίνουν καθημερινούς αγώνες για να διαλευκάνουν φόνους και εγκλήματα.

    Διακρίσεις: Υποψήφιο για ΕΜΜΥ.

    «30 Rock»
    (η προβολή του στο Αlter διεκόπη)

    Η Τίνα Φέι είναι υπεύθυνη μιας από τις πιο επιτυχημένες εκπομπές του ΝΒC. Διακρίσεις:

    6 Χρυσές Σφαίρες, 3 ΕΜΜΥ και άλλες 40 διεθνείς διακρίσεις. «Ηeroes»
    (η προβολή του στο Αlter διεκόπη) Απλοί και συνηθισμένοι άνθρωποι ανακαλύπτουν ότι διαθέτουν υπερφυσικές δυνάμεις.

    Διακρίσεις:

    1 ΕΜΜΥ, 1 Βafta και ακόμη 22 διεθνή βραβεία. Υποψήφιο για 2 Χρυσές Σφαίρες.

    «Friday night lights»
    (η προβολή του στο Αlter διεκόπη) Οι περιπέτειες της ποδοσφαιρικής ομάδας «Πάνθηρες».

    Διακρίσεις:

    1 ΕΜΜΥ και 3 ακόμη διεθνή βραβεία.

    «Lipstick jungle»
    (η προβολή του στο Αlter διεκόπη) Η ζωή τριών νέων, δυναμικών και ισχυρών γυναικών στη Νέα Υόρκη. «Μad men»
    (η προβολή του στο Αlter διεκόπη) Στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1960 ο Ντον Ντρέιπερ «διδάσκει» διαφήμιση.

    Διακρίσεις:

    4 Χρυσές Σφαίρες και άλλα 38 διεθνή βραβεία.

    «Californication»
    (δεν προβάλλεται πλέον) Μια μαύρη κωμωδία που προκάλεσε σάλο για τις τολμηρές της σκηνές. Απολαυστικός ο Ντέιβιντ Ντουκόβνι.

    Διακρίσεις:

    1 Χρυσή Σφαίρα και 2 βραβεία ΕΜΜΥ.

    «Dexter»
    (δεν προβάλλεται πλέον) Η ταραχώδης ζωή του κατά συρροήν δολοφόνου… δολοφόνων Ντέξτερ.

    Διακρίσεις:

    2 Χρυσές Σφαίρες, 1 ΕΜΜΥ και άλλα 20 βραβεία.

    «Ο ενημερωμένος τηλεθεατής δεν περιμένει»

    Ο Μάικλ Σι Χολ, ο κατά συρροήν δολοφόνος (αλλά και αστυνομικός) Ντέξτερ της ομώνυμης σειράς, με ένα από τα πτώματά του.

    Ο Ντίνος Κωνσταντίδης, υπεύθυνος του πολύ καλά ενημερωμένου στις ξένες σειρές DVD Shop (Πατησίων 11), έχει «ακτινογραφήσει» τον έλληνα τηλεθεατή: «Τη στιγμή που μια σειράαρχίζει να προβάλλεται στην αμερικανική τηλεόρασηαρχίζει και η αντίστροφη μέτρηση. Ο ενημερωμένος τηλεθεατής θα ψάξει, θα μάθει, θα ρωτήσει και μόλις η σειρά κυκλοφορήσει σε DVDθα την αγοράσει, είτε με παραγγελία από καταστήματαείτε μέσω Διαδικτύουείτε θα την “κατεβάσει” δωρεάν. Μέσα στους επόμενους δύο- έξι μήνες η σειρά έχει γίνει δική του. Με δεδομένο ότι γνωρίζει πολύ καλά αγγλικάδεν υπάρχει πρόσθετος χρόνος αναμονής για τον υποτιτλισμό».

    Πού οφείλεται η αποχή του κοινού

    Το γυναικο-κάστ τού «Lipstick Jungle».

    Οι φανατικοί των ξένων σειρών ποιότητας δεν συνηθίζουν να βλέπουν ελληνική τηλεόραση.

    Χρόνια τώρα οι ξένες σειρές χρησιμοποιούνται μόνο ως παραγέμισμα του προγράμματος τις μικρές ώρες. Ανταπόδειξη, όσες προβλήθηκαν στην ειδική ζώνη που δημιούργησε ο ΑΝΤ1 στο «Ρrime eleven» (23.00), οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις σημείωσαν εξαιρετικά νούμερα τηλεθέασης.

    Προβάλλονται αρκετά χρόνια από την πρώτη προβολή τους, οπότε όποιος ήθελε να τις δει, τις αγόρασε ή τις «κατέβασε».

    Οι ξένες σειρές κάνουν κατάληψη στο πρόγραμμα κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Οταν όμως τον χειμώνα ο τηλεθεατής έχει εθιστεί σε εκπομπές τύπου «Παρατράγουδα», το καλοκαίρι η τελευταία έγνοια του είναι να παρακολουθήσει τις περιπέτειες του Τζον Χαμ στο «Μad men».

    Πολιτισμός