Οι Ελληνες ζουν το τουρκικό καλοκαίρι τους

Ακριβώς πριν από πέντε χρόνια, τέτοια εποχή, ο έρωτας της Ναζλί Μπακλαβατζίογλου και του Νίκου έκανε τα μηχανάκια της τηλεθέασης να καταγράφουν μοναδικά ρεκόρ, ασυνήθιστα για την καλοκαιρινή περίοδο. Η τουρκική σαπουνόπερα «Τα σύνορα της αγάπης» (Μega Channel) με κεντρικό θέμα τον έρωτα μιας νεαρής Τουρκάλας και ενός έλληνα γόνου εφοπλιστικής οικογένειας κατάφερε να γίνει πρωτοσέλιδο θέμα, να επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις- φυσικά, σε επίπεδο τηλεθεατών και μόνο- και να καθηλώσει καλοκαιριά- τικα στους καναπέδες τους 1,2 εκατομμύρια έλληνες τηλεθεατές.

Ακριβώς πριν από πέντε χρόνια, τέτοια εποχή, ο έρωτας της Ναζλί Μπακλαβατζίογλου και του Νίκου έκανε τα μηχανάκια της τηλεθέασης να καταγράφουν μοναδικά ρεκόρ, ασυνήθιστα για την καλοκαιρινή περίοδο. Η τουρκική σαπουνόπερα «Τα σύνορα της αγάπης» (Μega Channel) με κεντρικό θέμα τον έρωτα μιας νεαρής Τουρκάλας και ενός έλληνα γόνου εφοπλιστικής οικογένειας κατάφερε να γίνει πρωτοσέλιδο θέμα, να επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις- φυσικά, σε επίπεδο τηλεθεατών και μόνο- και να καθηλώσει καλοκαιριά- τικα στους καναπέδες τους 1,2 εκατομμύρια έλληνες τηλεθεατές.

Το κανάλι βρήκε ανέλπιστο θησαυρό, η σειρά συνεχίστηκε και τον χειμώνα, οι πρωταγωνιστές της επισκέφθηκαν τη χώρα μας πολλές φορές και οι θαυμαστές τους δεν έχαναν επεισόδιο μιας σειράς η οποία, εκτός από τον ελληνοτουρκικό έρωτα, αποκάλυπτε πολλές και διαφορετικές πτυχές της τουρκικής κοινωνίας και κυρίως της τουρκικής οικογένειας.

Πέντε χρόνια αργότερα, επίσης καλοκαιριάτικα, μια άλλη τουρκική σαπουνόπερα με τίτλο ελκυστικό και εξωτικό, το «Χίλιες και μία νύχτες», έρχεται να καθηλώσει εκ νέου περισσότερους από ένα εκατομμύριο τηλεθεατές και να τους παρασύρει σε ένα τηλεοπτικό ταξίδι βουτηγμένο στο μελό και στα ξεπερασμένα πρότυπα του παρελθόντος.

Η Σεχραζάντ ( Μπεργουζάρ Κορέλ ) και ο Ονούρ ( Χαλίτ Εργκεντς ), οι δύο πρωταγωνιστές της σειράς, ζουν τον απόλυτο έρωτα εντός και εκτός πλατό- η καλλονή τουρκάλα ηθοποιός έγινε η πέτρα του σκανδάλου για τον συμπρωταγωνιστή της, τον οποίο οδήγησε στην απόφαση να πάρει διαζύγιο έχοντας μόλις συμπληρώσει έναν χρόνο γάμου και εν συνεχεία να τη νυμφευθεί και να αποκτήσουν και ένα αγοράκι πριν από λίγους μήνες.

Το στόρι της σειράς δικαιώνει τον όρο «δακρύβρεχτο» και προκαλεί νοσταλγία στις γενιές τηλεθεατών που μεγάλωσαν και γαλουχήθηκαν τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 σε συνθήκες ανέχειας και σκληρής βιοπάλης, με λαϊκούς κινηματογραφικούς ήρωες ( Αντζελα Ζήλεια, Νίκος Ξανθόπουλος , Μάρθα Βούρτση ) να γίνονται σταρ, ως ενσαρκωτές του ελληνικού φιλότιμου, του μετανάστη και της φτωχογειτονιάς.

Ετσι και η Σεχραζάντ, από επιτυχημένη αρχιτέκτονας και ευτυχισμένη οικογενειάρχις, καταλήγει εν μια νυκτί χήρα χάνοντας τον σύζυγό της σε τροχαίο δυστύχημα, την ίδια ώρα που ανακαλύπτει ότι ο γιος της πάσχει από λευχαιμία. Τα αρχιτεκτονικά σχέδια διαδέχεται το σφουγγαρόπανο, με την τουρκάλα πρωταγωνίστρια να καθαρίζει σκάλες για να επιβιώσει, ενώ αναζητεί εναγωνίως δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να εγχειριστεί το παιδί της. Τα χρήματα βρίσκονται. Μόνο που, για να τα κερδίσει, η Σεχραζάντ θα πρέπει να δεχθεί να περάσει μια νύχτα με έναν εκ των διευθυντών της, τον Ονούρ. Από εδώ και στο εξής το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται με έναν θυελλώδη έρωτα στο προσκήνιο και πολλές παράπλευρες απώλειες.

Η σαπουνόπερα που κατά τις ώρες προβολής της έκανε τους δρόμους της Τουρκίας να ερημώνουν κατάφερε να εξισορροπήσει ορισμένα συστατικά χάρη στα οποία η συνταγή της αποδείχθηκε επιτυχημένη και εκτός τουρκικών συνόρων. Ετσι λοιπόν, εκτός από το έντονο μυθοπλαστικό στοιχείο, αξίζει να σημειωθεί ότι η δράση εκτυλίσσεται στους κόλπους της αστικής τουρκικής κοινωνίας και όχι στην αντίστοιχη, πιο σκληροπυρηνική, των περιχώρων, γεγονός που βοήθησε τις «Χίλιες και μία νύχτες» να διεισδύσουν σε κοινωνίες πιο «δυτικές».

Τα στοιχεία που μαγνήτισαν τις περιοχές της Ανατολής ήταν αφενός η έντονη παρουσία της πατριαρχικής οικογένειας (ο πατέραςκυρίαρχος έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, την ώρα που όλοι τού εκφράζουν τον σεβασμό τους, ακόμη και με χειροφίλημα), αφετέρου η προσεγμένη συντηρητική εικόνα των γυναικών που πρωταγωνιστούν στο σίριαλ- με αμφίεση όχι μεν παραδοσιακή, αλλά χαρακτηριστικά ανατολίτικη. Επιπλέον, οι ερωτικές σκηνές αλλά και οι παρατυπίες φθάνουν ως ένα σημείο, έτσι ώστε να μην προσβάλλουν και κυρίως να μην παραβαίνουν όρους και κανόνες των εκεί κοινωνιών και ταυτόχρονα να προσελκύουν ένα πιο μοντέρνο και προοδευτικό νεανικό κοινό.

«Φθινοπωρινός έρωτας» προ των πυλών

Το πρωταγωνιστικό καστ των «Συνόρων της αγάπης», της άλλης τουρκικής σειράς που είχε σπάσει τα μηχανάκια της ΑGΒ πριν από μία πενταετία, με κεντρικό θέμα τον έρωτα μεταξύ μιας Τουρκάλας και ενός Ελληνα

Ο έρωτας του Ονούρ και της Σεχραζάντ μετράει ακόμη πολλά επεισόδια και σίγουρα πολλές ανατροπές και περιπέτειες. Τα ελληνικά κανάλια, βλέποντας την τεράστια επιτυχία, η οποία ήρθε δίχως υψηλό κόστος σε μια περίοδο που το τηλεοπτικό ταμείο…

είναι μείον, ετοιμάζονται ήδη να διεκδικήσουν από την αγορά της γείτονος χώρας ένα νέο αντίστοιχο προϊόν. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΑΝΤ1 προγραμματίζει να εντάξει στο πρόγραμμά του την ερχόμενη σεζόν την τουρκική σαπουνόπερα «Φθινοπωρινός έρωτας», επιβεβαιώνοντας τον ελληνοτουρκικό τηλεοπτικό έρωτα, σύνδρομο της εποχής μας και κυρίως του καναπέ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk