Ανακαλύφθηκε η… κροκοδειλόγατα

ΛΟΝΔΙΝΟ. Διεθνής ομάδα επιστημόνων που πραγματοποιεί έρευνες στην Τανζανία εντόπισε τα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους κροκοδείλου ο οποίος έμοιαζε με μικρή γάτα. Το ερπετό έλαβε την επιστημονική ονομασία Ρakasuchus kapilimai. Το pakasuchus σημαίνει κροκοδειλόγατα στην τοπική διάλεκτο, ενώ Κapilimai είναι το επίθετο ενός διακεκριμένου παλαιοντολόγου από την Τανζανία που δεν ζει πλέον αλλά μετείχε στην προετοιμασία της συγκεκριμένης αποστολής. Οι ειδικοί …

Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι το μικρό ερπετό ζούσε πριν από 105 εκατομμύρια έτη και ήταν τόσο μικρό που χωρούσε στην ανθρώπινη παλάμη.

Εκτιμούν ότι κυνηγούσε μικρά θηλαστικά, σαύρες και μεγάλα έντομα και κατάφερε να επιβιώσει για περίπου 25 εκατομμύρια έτη.

Η ανακάλυψη θεωρείται πολύ σημαντική επειδή διαπιστώνεται ότι τα κροκοδειλοειδή σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή είχαν μεγάλη ποικιλομορφία στο μακρινό παρελθόν.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η κροκοδειλόγατα αποτελεί ένα «εξελικτικό αδιέξοδο» αφού δεν υπάρχει σήμερα κανένα γνωστό είδος που να έχει οποιαδήποτε (έστω και πολύ μακρινή) συγγένεια με το μικρό ερπετό.