Το Μουντιάλ εκτόξευσε τα κέρδη των εταιρειών αθλητικών ειδών

Καθαρά κέρδη 14 φορές υψηλότερα από το αντίστοιχο β΄ τρίμηνο πέρυσι κατέγραψε η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Αdidas για έναν αντίστοιχο κύκλο εργασιών κατά 19% μεγαλύτερο, κατά πολύ εξαιτίας του Μουντιάλ, αλλά και της αδυναμίας του ευρώ. «Το ρεκόρ επιδόσεων του πρώτου εξαμήνου και η χρηματοοικονομική δύναμη του ομίλου», είπε ο επικεφαλής του Χέρμπερτ Χάινερ, «μας γεμίζει με δύναμη για να επιταχύνουμε την επίθεσή μας σε πωλήσεις και σε επενδύσεις κατά τα προσεχή τρίμηνα».

Το Μουντιάλ εκτόξευσε τα κέρδη  των εταιρειών αθλητικών ειδών | tovima.gr

Καθαρά κέρδη 14 φορές υψηλότερα από το αντίστοιχο β΄ τρίμηνο πέρυσι κατέγραψε η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Αdidas για έναν αντίστοιχο κύκλο εργασιών κατά 19% μεγαλύτερο, κατά πολύ εξαιτίας του Μουντιάλ, αλλά και της αδυναμίας του ευρώ. «Το ρεκόρ επιδόσεων του πρώτου εξαμήνου και η χρηματοοικονομική δύναμη του ομίλου», είπε ο επικεφαλής του Χέρμπερτ Χάινερ, «μας γεμίζει με δύναμη για να επιταχύνουμε την επίθεσή μας σε πωλήσεις και σε επενδύσεις κατά τα προσεχή τρίμηνα».

Τα καθαρά κέρδη που κατέγραψε η Αdidas στο δεύτερο τρίμηνο ήταν 126 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 9 εκατ. πέρυσι, ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις της έφθασαν τα 2,92 δισ. ευρώ. Αν η τόνωση της γερμανικής εταιρείας πήρε μια γερή και αναμενόμενη συγκυριακή ώθηση στο τρίμηνο, λόγω του Μουντιάλ, η ευφορία της είναι μεγαλύτερης εμβέλειας. Για δεύτερη, άλλωστε, φορά εφέτος αναθεωρεί προς τα πάνω τις προβλέψεις της για τα ετήσια αποτελέσματα συνολικά. Τα καθαρά της κέρδη, έτσι, αναμένεται να βρεθούν σε επίπεδο 523- 548 εκατ.

ευρώ, έναντι μιας πρόβλεψης πριν από τρεις μήνες για μόνο 430- 480 εκατ.

ευρώ, ενώ, όπως δήλωσε ο κ. Χάινερ, ο ετήσιος στόχος για πωλήσεις είναι πάνω από 11 δισ. ευρώ, το οποίο θα αποτελεί και νέο ρεκόρ για την εταιρεία.

Το Μουντιάλ ασφαλώς τόνωσε ιδιαίτερα τα αποτελέσματα της εταιρείας, όπως και των ανταγωνιστών της, της αμερικανικής Νike και της επίσης γερμανικής Ρuma. Στο τρίμηνο η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας σε είδη που συνδέονται με το ποδόσφαιρο ήταν πολύ μεγαλύτερη από τη συνολική, γύρω στο 60%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ η ειδική συμβολή του Μουντιάλ στα έσοδά της αποτιμάται σε κάπου 1,5 δισ. ευρώ. Η αντίστοιχη τόνωση στο Μουντιάλ της Γερμανίας το 2006 ήταν 1,2 δισ. ευρώ και στο Ευρωπαϊκό Κύπελλο του 2008 ήταν 1,3 δισ. Είναι αλήθεια ότι η γερμανική εταιρεία είχε αναλάβει να χορηγήσει 12 από τις 32 ομάδες της διοργάνωσης, μεταξύ των οποίων- πέραν της Ελλάδας- η φιλοξενούσα χώρα (Νότια Αφρική) και η μεγάλη νικήτρια (Ισπανία).

O μως, επιπλέον, επίσης διευκολύνθηκε η εταιρεία και από την αδυναμία του ευρώ, όπως το μαρτυρεί και η σύγκριση της αύξησης του κύκλου εργασιών της (19%) σε σχέση με την αντίστοιχη αύξηση σε σταθερές τιμές (11%) ή και η αύξηση των πωλήσεων στη Ρωσία, που αποτελεί αγορά-κλειδί για την Αdidas. Επίσης ενδεικτική είναι η αύξηση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική κατά 14% καθώς και η ανάκαμψη της θυγατρικής της, Reebok, που στα προηγούμενα τρίμηνα πιέστηκε ιδιαίτερα από την οικονομική κάμψη και από τον σκληρό ανταγωνισμό της Νike.

Τ έλος, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, επίσης επωφελήθηκε από μείωση του κόστους στα είδη που προμηθεύεται, καθώς και σε άλλες λειτουργικές δαπάνες (εκ των οποίων και μειωμένοι φόροι), που της δίνουν την αισιοδοξία ότι εφέτος θα καταφέρει περιθώρια κέρδους πολύ υψηλότερα από τα περσινά, ίσως 47,5%, έναντι 45,4%. Αντίθετα η αμερικανική ανταγωνίστριά της, η Νike, που επίσης ανακοίνωσε πολύ μεγάλες αυξήσεις στον κύκλο εργασιών (8% και 5,08 δισ. δολάρια) και σε κέρδη (522 δισ. δολάρια) στο β΄ τρίμηνο, προειδοποίησε για υψηλότερο κόστος στα υλικά της (πετρέλαιο, εργασία, μεταφορικά) που θα πιέσουν τα περιθώρια κέρδους της.

Το μόνο δυσοίωνο για την εταιρεία, η οποία, όπως και η Νike, βλέπει τις αναδυόμενες οικονομίες ως σημαντικούς στόχους για ανάπτυξη των πωλήσεων, είναι ότι είδε τις πωλήσεις της στην Κίνα να μειώνονται στο τρίμηνο κατά 13%, αλλά και στο εξάμηνο συνολικά, παρά τη χορηγία της ομάδας ποδοσφαίρου της. Ο Χάινερ, πάντως, θεωρεί την εταιρεία του καλά πλασαρισμένη για να αναπτυχθεί στην Κίνα στο δεύτερο εξάμηνο και γενικότερα, καθώς «η ενέργεια που δημιουργούμε στην αγορά εφέτος θα αποτελέσει σημαντικό καταλύτη για να προωθήσουμε τον όμιλό μας σε νέα ύψη κατά τα ερχόμενα χρόνια».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk