Εκρηξη κερδοφορίας για την ΒΜW

Στα χνάρια της άλλης μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα πολυτελείας, της Daimler (Μercedes-Βenz), η ΒΜW ανακοίνωσε την έκρηξη της κερδοφορίας της στο β΄ τρίμηνο, με βάση την αύξηση των πωλήσεών της κυρίως στην Κίνα, αλλά και στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις χθεσινές της ανακοινώσεις, τα καθαρά της κέρδη μόνο για το τρίμηνο Απριλίου- Ιουνίου επταπλασιάστηκαν φτάνοντας στα 831 εκατ. ευρώ, από τα 119 εκατ. στο ίδιο τρίμηνο πέρυσι, ενώ επίσης ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε στα 15,3 δισ.

Εκρηξη κερδοφορίας για την ΒΜW | tovima.gr

Στα χνάρια της άλλης μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα πολυτελείας, της Daimler (Μercedes-Βenz), η ΒΜW ανακοίνωσε την έκρηξη της κερδοφορίας της στο β΄ τρίμηνο, με βάση την αύξηση των πωλήσεών της κυρίως στην Κίνα, αλλά και στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις χθεσινές της ανακοινώσεις, τα καθαρά της κέρδη μόνο για το τρίμηνο Απριλίου- Ιουνίου επταπλασιάστηκαν φτάνοντας στα 831 εκατ. ευρώ, από τα 119 εκατ. στο ίδιο τρίμηνο πέρυσι, ενώ επίσης ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε στα 15,3 δισ. ευρώ από τα 12,97 δισ. αντιστοίχως πέρυσι. Σε αριθμό αυτοκινήτων η εταιρεία, που παράγει τις μάρκες ΒΜW, Μini και Rolls-Royce, πούλησε στο τρίμηνο 380.412 αυτοκίνητα, δηλαδή κατά 12,5% περισσότερα από πέρυσι.

Οι αυξήσεις των πωλήσεων πολυτελών αυτοκινήτων σε όλο το πρώτο εξάμηνο είναι εντυπωσιακές. Η ΒΜW είναι η τρίτη από τις εταιρείες που ανακοινώνει τις αυξήσεις της, κατά 13%. Πριν από μία εβδομάδα, η Daimler (Μercedes-Βenz) είχε ανακοινώσει αυξήσεις κατά 12% στο ίδιο διάστημα, ενώ η τρίτη, η Αudi, που ανήκει στη Volkswagen και που έχει βάλει στόχο να «πιάσει» την ΒΜW ως το 2015, είδε τις πωλήσεις της να εκτινάσσονται κατά 19%.

Και οι τρεις εταιρείες επίσης αναθεώρησαν πρόσφατα τις προβλέψεις τους συνολικά για το 2010, με τον επικεφαλής της ΒΜW Νόρμπερτ Ραϊτχόφερ να επιβεβαιώνει χθες ότι προβλέπει συνολικά αύξηση των πωλήσεων εφέτος κατά 10%, που σημαίνει 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η Daimler είχε μάλιστα εξηγήσει την περασμένη εβδομάδα ότι το γ΄ τρίμηνο θα εξαρτηθεί κυρίως από το πόσο η ίδια θα μπορέσει να παραγάγει αυτοκίνητα Μercedes-Βenz για να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Κάτι ανάλογο εξήγησε και η ΒΜW χθες, καθώς είπε ότι φτάνει στα «παραγωγικά της όρια» με πρόβλεψη για χρήση της παραγωγικής της ικανότητας στο 2010 «πολύ πάνω» από το 90%.

Εφτασε μάλιστα στο σημείο να εξηγήσει πως πρόκειται να προσλάβει 1.000 εργαζομένους για τα τμήματά της της έρευνας, των πωλήσεων και της διαφήμισης.

Υ πήρξε μια συγκυριακή ώθηση για την ανάκαμψη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, που είναι η πτώση του ευρώ. Ωστόσο, η έκρηξη της ζήτησης πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα και η ανάκαμψη της αμερικανικής αγοράς γενικότερα είναι που καθοδηγούν αυτή την εξέλιξη. Οι πωλήσεις της ΒΜW στο πρώτο εξάμηνο στην Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν να αποτελούν το 11% των συνολικών της πωλήσεων, με προοπτική να γίνει εφέτος η Κίνα η τρίτη αγορά της εταιρείας, πίσω από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, αλλά μπροστά από τη Βρετανία. Αλλά και οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ, που αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά της, ανακάμπτουν μετά την περυσινή κρίση.

Αλλωστε, σύμφωνα με την εταιρεία, «τα νέα μοντέλα που ετοιμάζει θα δημιουργήσουν νέα ορμή στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη» σε σημείο που ίσως «το μερίδιο αυτών των αγορών μεγαλώσει ελαφρά σε σχέση με τις αναπτυσσόμενες χώρες στο γ΄ τρίμηνο».

Ενδεικτικό τού ότι είναι η πολυτέλεια που καθοδηγεί τη ζήτηση αποτελεί ίσως το γεγονός ότι ακριβώς η υψηλότερη γκάμα της εταιρείας, που είναι τα αυτοκίνητα Rolls-Royce, είδε τις πωλήσεις της να υπερτετραπλασιάζονται στο πρώτο εξάμηνο, φτάνοντας τα 970 αυτοκίνητα. Επιπλέον, η κατάσταση των εταιρειών που παράγουν αυτοκίνητα πολυτελείας είναι ακριβώς αντίστροφη με των υπολοίπων, όπως π.χ. η FΙΑΤ, που παραμένουν απαισιόδοξες στην προοπτική της εξάντλησης των προγραμμάτων «απόσυρσης». Ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου καταγράφονται θεαματικές μειώσεις στην αγορά αυτοκινήτωνπροχθές η Γαλλία ανακοίνωσε πτώση τον Ιούνιο κατά 12,9% και η Ισπανία κατά 24,1%, συνεχίζοντας άλλωστε την τάση των τελευταίων μηνών.

Α κόμα όμως και στην ανερχόμενη Κίνα, όπου πουλήθηκαν 1,06 εκατομμύρια αυτοκίνητα (όλων των ειδών) τον Ιούνιο, δηλαδή κατά 17,2% περισσότερα από τον ίδιο μήνα πέρυσι, η συνολική αγορά αυτοκινήτων βρίσκεται σε επιβράδυνση και, μάλιστα σε σχέση με τον Μάιο, πουλήθηκαν κατά 6,7% λιγότερα αυτοκίνητα (και κατά 3,4% λιγότερα αν μείνουμε στα ΙΧ μόνο). Δεν ισχύει λοιπόν αυτό που παρατηρείται στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων ούτε στην Κίνα, ούτε στις ΗΠΑ, ούτε τελικά και στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk