Oι Τeamsters και το έγκλημα της Χιλής

Η πρώτη μεγάλη απεργία φορτηγατζήδων, που σύντομα εξελίχθηκε σε γενική απεργία, ήταν η απεργία της Διεθνούς Αδελφότητας των Τeamsters, μιας από τις πρώτες μεγάλες ομοσπονδίες οδηγών παγκοσμίως (ιδρύθηκε το 1899!), στη Μινεάπολη των ΗΠΑ τον Μάιο του 1934. Οι Τeamsters ήταν τότε ακόμη ένα σχετικά «υγιές» συνδικαλιστικό σωματείο, πολλά μέλη του οποίου ήταν επηρεασμένα από τη διεθνιστική κομμουνιστική ιδεολογία: η καλά οργανωμένη και περιφρουρημένη απεργία τους γρήγορα παρέλυσε τα …

Η πρώτη μεγάλη απεργία φορτηγατζήδων, που σύντομα εξελίχθηκε σε γενική απεργία, ήταν η απεργία της Διεθνούς Αδελφότητας των Τeamsters, μιας από τις πρώτες μεγάλες ομοσπονδίες οδηγών παγκοσμίως (ιδρύθηκε το 1899!), στη Μινεάπολη των ΗΠΑ τον Μάιο του 1934. Οι Τeamsters ήταν τότε ακόμη ένα σχετικά «υγιές» συνδικαλιστικό σωματείο, πολλά μέλη του οποίου ήταν επηρεασμένα από τη διεθνιστική κομμουνιστική ιδεολογία: η καλά οργανωμένη και περιφρουρημένη απεργία τους γρήγορα παρέλυσε τα πάντα στην πόλη, αλλά πνίγηκε σε ένα λουτρό αίματος, έπειτα από άγριες συγκρούσεις οδηγών με την αστυνομία και εκατοντάδες ιδιωτικούς «μπράβους» των εργοδοτών, με νεκρούς και τραυματίες και από τις δύο πλευρές. Χρειάστηκε η επιβολή στρατιωτικού νόμου, και η ανάπτυξη χιλιάδων εθνοφρουρών, για να τερματιστεί η περίφημη απεργία της Μινεάπολης.

Στη συνέχεια όμως οι Τeamsters, όπως και αρκετές ακόμη συνδικαλιστικές οργανώσεις των ΗΠΑ, «διαβρώθηκαν» εκ των έσω από το οργανωμένο έγκλημα. Ο ιστορικός ηγέτης των Τeamsters, ο διαπλεκόμενος με τη Μαφία Τζίμι Χόφα, επί των ημερών του οποίου η οργάνωση ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο μέλη (!), πρωτοστάτησε σε πλήθος πολιτικών και οικονομικών σκανδάλων. Ομως η πιο «μαύρη» σελίδα στην ιστορία των Τeamsters γράφτηκε τον Οκτώβριο του 1972 στη Χιλή του Σαλβαδόρ Αλιέντε, όταν η οργάνωση πρωτοστάτησε (χρησιμοποιώντας μάλιστα κεφάλαια της CΙΑ και των μεγάλων αμερικανικών εταιρειών εξόρυξης χαλκού, που είχαν μόλις εθνικοποιηθεί) στην έκρηξη αλλά και στην παράταση της μεγάλης απεργίας 70.000 χιλιανών φορτηγατζήδων, παραλύοντας επί ένα μήνα τη χώρα. Πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια, τεράστιο ποσό για την εποχή, δαπανήθηκε ώστε να «αντέξουν» όσο το δυνατόν περισσότερο οι απεργοί, ενώ, όπως συνήθως συμβαίνει στις απεργίες των φορτηγατζήδων σε όλο τον κόσμο, δεν έλειψαν και τα επεισόδια βίας. Η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Αλιέντε δοκιμάστηκε, αλλά άντεξε: η απεργία των φορτηγών απέτυχε, οπότε ανέλαβαν δράση ακόμη βαρύτερα οχήματα- τα άρματα μάχης του Αουγκούστο Πινοτσέτ…

Οσο για τον Χόφα, και αυτός με τη σειρά του πλήρωσε ακριβά τις σχέσεις του με τη Μαφία: μια μέρα του 1975 «εξαφανίστηκε» από προσώπου γης, ενώ περίμενε να συναντηθεί με δύο «νονούς» στο πάρκινγκ εστιατορίου, και δεν τον ξανάδε ανθρώπου μάτι… Ο γιος του όμως, ο Τζέιμς Π. Χόφα, επέστρεψε στο «τιμόνι» των Τeamsters το 1998, όπου παραμένει ακόμη, έχοντας μάλιστα μετατρέψει το άλλοτε προοδευτικό σωματείο σε μια από τις πιο «μαύρες», φασίζουσες οργανώσεις των ΗΠΑ… Οσο για τους σημερινούς μαφιόζους, δεν κρύβουν και σήμερα την αγάπη τους για τα φορτηγά: όταν θέλουν να πουν πως κάποιο αγαθό είναι λαθραίο ή κλεμμένο, λένε ότι «έπεσε από ένα φορτηγό»! Ενώ και η σικελική και η ναπολιτάνικη Μαφία, όπως προκύπτει και από τα περίφημα «Γόμορρα» του Ρομπέρτο Σαβιάνο, ελέγχουν μεγάλο μέρος της ιταλικής οικονομίας απευθείας από τα βολάν των τριαξονικών…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk