ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Η φανερή ανία της αριστοκρατίας

Με φόντο την πλούσια φύση μιας λατινοαμερικανικής χώρας, η τελευταία συνεργασία του Τζέιμς Αϊβορι με την «αυτοκόλλητή» του, την ινδή σεναριογράφο Ρουθ Πράουλερ Τζαμπβάλα, αφηγείται την ιστορία ενός αμερικανού φοιτητή Φιλολογίας ( Ομάρ Μετβάλι ) ο οποίος αποφασίζει να ταξιδέψει στην Ουρουγουάη προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες για τη βιογραφία ενός συγγραφέα που έδωσε τέλος στη ζωή του. Η άφιξη του νεαρού αθώου επισκέπτη στην έπαυλη του πεθαμένου ταράζει τα λιμνάζοντα νερά …

Με φόντο την πλούσια φύση μιας λατινοαμερικανικής χώρας, η τελευταία συνεργασία του Τζέιμς Αϊβορι με την «αυτοκόλλητή» του, την ινδή σεναριογράφο Ρουθ Πράουλερ Τζαμπβάλα, αφηγείται την ιστορία ενός αμερικανού φοιτητή Φιλολογίας ( Ομάρ Μετβάλι ) ο οποίος αποφασίζει να ταξιδέψει στην Ουρουγουάη προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες για τη βιογραφία ενός συγγραφέα που έδωσε τέλος στη ζωή του. Η άφιξη του νεαρού αθώου επισκέπτη στην έπαυλη του πεθαμένου ταράζει τα λιμνάζοντα νερά του εχθρικού περιβάλλοντος των ανθρώπων που τον περιστοίχιζαν: η σνομπ χήρα του που επιμένει να ντύνεται στην τρίχα ακόμη και για να πιει τσάι ( Λόρα Λίνεϊ), η μελαγχολική ερωμένη του που μοιράζεται την ίδια στέγη ( Σαρλότ Γκενσμπούργκ ), ο ομοφυλόφιλος αδελφός του ( Αντονι Χόπκινς ) που ασχολείται με τα φουλάρια του αλλά και ο εραστής του τελευταίου ( Χιρογιούκι Σανάντα ) που του τα δένει στον λαιμό, μοιάζουν με συνταξιούχα βαμπίρ που για να σκοτώσουν την ώρα τους μιλούν για σαμπάνια, φυτά και το υπηρετικό προσωπικό.

Βέβαια, για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα νιώθεις ότι η μείξη όλων αυτών των προσώπων κάπου θα οδηγήσει· πόσο μάλλον με ένα κοκτέιλ ηθοποιών με εθνολογικό ενδιαφέρον καθ΄ ότι ο Χόπκινς είναι Ουαλλός, η Λίνεϊ Αμερικανίδα, ο Μετβάλι Ιρανός, η Γκενσμπούργκ Γαλλοαγγλίδα και ο Σανάντα Ιάπωνας. Αν σε αυτούς προσθέσετε την Αργεντίνα Νόρμα Αλεάντρο (σε ρόλο πλουσίας της περιοχής περιστοιχισμένης από ζιγκολό) αλλά και την σύντροφο του Ομάρ την οποία υποδύεται η ρουμάνα ηθοποιός Αλεξάντρα Μαρία Λάρα , τότε η γεύση του κοκτέιλ γίνεται ακόμη πιο πικάντικη. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι όλοι αυτοί οι ηθοποιοί βρίσκονται στην Ουρουγουάη που στην πραγματικότητα είναι η Αργεντινή γιατί εκεί έγιναν τα περισσότερα γυρίσματα.

Περιμένεις λοιπόν να δεις πού θα πάει η ιστορία και μαζί της οι ήρωες και μαζί τους, βεβαίως, οι ηθοποιοί που τους υποδύονται. Ούτε όμως το στοιχείο του εξωτισμού ούτε το πνεύμα του βιβλίου του Πίτερ Κάμερον αλλά ούτε και η μείξη των διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών δεν αρκούν για να δώσουν πνοή στην ταινία του Αϊβορι. Παρ΄ ότι ενίοτε η ατμόσφαιρα αναδίδει έναν μυστηριακό αέρα (και σε αυτό βοηθούν πολύ οι επιλογές κλασικής και τζαζ μουσικής) και παρά τους εξωτερικούς χώρους γυρισμάτων στην ύπαιθρο, ο «Τελικός προορισμός» κινείται τόσο αργά και τεμπέλικα που σου δίνει την εντύπωση ότι γυρίστηκε μέσα στο νερό.

Και είναι κρίμα γιατί παλαιότερα μια ταινία των Αϊβορι- Τζαμπβάλα αποτελούσε από μόνη της γεγονός. Η αλήθεια όμως είναι ότι τα τελευταία 15 χρόνια με ταινίες όπως το «La divorce», η «Χρυσή κούπα» και η «Κοντέσα της Σανγκάης» το ντουέτο δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει κάτι αντίστοιχο με το «Δωμάτιο με θέα», την «Επιστροφή στο Χάουαρντ Εντ» ή τα «Απομεινάρια μιας μέρας».

gzoump@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk