Χαμηλού (μισθολογικού) κόστους γίνονται οι Αir France-ΚLΜ και ΒΑ

Μειώσεις προσωπικού και μισθών προγραμματίζουν οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες Αir France-ΚLΜ και Βritish Αirways. Το πρόγραμμα της Αir France-ΚLΜ, σύμφωνα με την εφημερίδα «La Τribune», προβλέπει περικοπή 4.400 θέσεων εργασίας έως τον Μάρτιο του 2013. Στόχος της γαλλοολλανδικής εταιρείας είναι να μειώσει το προσωπικό της κατά 16% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2008. Η εταιρεία δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις, αλλά να μειώσει το προσωπικό της με πάγωμα των προσλήψεων και μη αντικατάσταση των συνταξιοδοτουμένων.

Μειώσεις προσωπικού και μισθών προγραμματίζουν οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες Αir France-ΚLΜ και Βritish Αirways. Το πρόγραμμα της Αir France-ΚLΜ, σύμφωνα με την εφημερίδα «La Τribune», προβλέπει περικοπή 4.400 θέσεων εργασίας έως τον Μάρτιο του 2013. Στόχος της γαλλοολλανδικής εταιρείας είναι να μειώσει το προσωπικό της κατά 16% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2008. Η εταιρεία δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις, αλλά να μειώσει το προσωπικό της με πάγωμα των προσλήψεων και μη αντικατάσταση των συνταξιοδοτουμένων. Σκέπτεται επίσης να «απαλλαγεί» από 1.760 εργαζομένους παρέχοντάς τους κίνητρα για να αποχωρήσουν εθελοντικώς. Το πρόγραμμα αυτό περιέχεται σε εσωτερική έκθεση της εταιρείας που επρόκειτο να κοινοποιηθεί χθες, αλλά αναβλήθηκε- λόγω της απεργίας- για τα μέσα Ιουλίου.

Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα από την αρχή της κρίσης το 2008 ως το 2013 θα είναι συνολικά πάνω από 9.000 οι θέσεις εργασίας που θα έχουν καταργηθεί στην Αir France-ΚLΜ περιορίζοντας το συνολικό προσωπικό της σε λιγότερους από 48.000 εργαζομένους. Οι περισσότερες θέσεις που περικόπτονται αφορούν προσωπικό εδάφους, με γύρω στις 3.200 εθελοντικές αποχωρήσεις σε αυτό. Οι ίδιες οι εκτιμήσεις πάντως της εταιρείας θεωρούν ότι οι ανάγκες της σε προσωπικό το 2013 θα ξεπερνούν κατά τι τις αποχωρήσεις, ιδιαίτερα στο ιπτάμενο προσωπικό και στο προσωπικό εδάφους, ενώ οι πιλότοι προβλέπεται να ξεπερνούν τις ανάγκες της.

Η Βritish Αirways ανακοίνωσε χθες ότι σχεδιάζει να προσλάβει νέο ιπτάμενο προσωπικό. Ωστόσο αυτές οι προσλήψεις, γύρω στις 1.250 εφέτος, θα έχουν ως αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση του μισθολογικού κόστους της εταιρείας. «Χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε ζημιές ρεκόρ και πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε μόνιμες αλλαγές στο βασικό μας κόστος, για να εξασφαλίσουμε τη μακροχρόνια επιβίωσή μας» σημειώνει η βρετανική εταιρεία. Και εξηγεί: «Είναι παγκοίνως γνωστό ότι το ιπτάμενο προσωπικό μας στο αεροδρόμιο του Χίθροου πληρώνεται πολύ περισσότερο από αυτό των ανταγωνιστών μας και πολύ περισσότερο και απ΄ όσο μας κοστίζει το δικό μας προσωπικό στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ. Δεν μπορούμε πλέον να στηρίξουμε αυτές τις διαφορές».

Ετσι η ΒΑ αποφάσισε να καθιερώσει αμοιβές «επιπέδου Γκάτγουικ» και για το προσωπικό της στο Χίθροου. Σε ό,τι αφορά το ιπτάμενο προσωπικό που θα προσληφθεί και θα έχει έδρα στο Χίθροου η ΒΑ διευκρίνισε ότι θα χρησιμοποιείται κατά τρόπον που δεν θα αναμειγνύεται με το υπάρχον «καλοπληρωμένο». Οι μισθοί που δίνει η εταιρεία στις αεροσυνοδούς και στους ιπτάμενους φροντιστές χωρίζονται σε τρεις κυρίως κατηγορίες· σε όσους εδρεύουν στο Γκάτγουικ ο μέσος ετήσιος μισθός είναι 18.300 στερλίνες (που ισοδυναμεί με περίπου 1.850 ευρώ μηνιαίως), ενώ στο Χίθροου για τις αντίστοιχες πτήσεις κατά μέσον όρο φτάνει τις 25.700 στερλίνες (περίπου 2.600 ευρώ μηνιαίως). Οσοι πετούν (και) σε υπερατλαντικές πτήσεις της ΒΑ που αναχωρούν από το Χίθροου κερδίζουν κατά μέσον όρο 35.000 στερλίνες ετησίως (3.500 ευρώ μηνιαίως).

Σύμφωνα με τις διακηρύξεις της ο μακροπρόθεσμος στόχος της ΒΑ είναι σε 10 χρόνια το νέο φτηνό προσωπικό να φτάσει στο 40% του συνολικού αριθμού των εργαζομένων στην εταιρεία. Οι περίπου 12.000 ιπτάμενοι καμπίνας αντιδρούν βεβαίως στα σχέδια της διοίκησης και το μεγαλύτερο σωματείο τους, το Unite, απειλεί με νέα απεργία διαρκείας (την τρίτη εφέτος) και μάλιστα εν μέσω Αυγούστου, δηλαδή κατά την περίοδο της μέγιστης τουριστικής κίνησης. Οι διαπραγματεύσεις των εργαζομένων με τη διοίκηση έχουν καταλήξει σε κάποιες συμφωνίες για τα ελάχιστα επίπεδα των βασικών αμοιβών.

Ομως αγεφύρωτες μοιάζουν οι διαφορές σε θέματα επιδομάτων αλλά και πειθαρχικών διώξεων των μελών του σωματείου, που μεθοδεύει η διοίκηση λόγω των προηγουμένων απεργιακών κινητοποιήσεων. Σύμφωνα με τη διοίκηση το συνδικάτο είναι πλήρως ενημερωμένο για τα μελλοντικά της σχέδια πρόσληψης φθηνότερου ιπτάμενου προσωπικού.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk