«Η μιζέρια δεν ταιριάζει στους Ελληνες»

Ενα είναι το συμπέρασμα που προκύπτει παρακολουθώντας την πιο πρόσφατη δουλειά της καταξιωμένης αμερικανίδας χορογράφου Τρίσα Μπράουν: ποτέ δεν είναι αργά να βρεις τον Πυγμαλίωνά σου. Το αριστούργημα του Ραμό θα πλημμυρίσει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αύριο και στις 28 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Η αφοπλιστικά απλή χορογραφία της ευφυούς Μπράουν συναντά τον Γουίλιαμ Κρίστι και τους Αrts Florissants, που μετρούν 30 χρόνια προσφοράς στην αναβίωση της μπαρόκ μουσικής. Το πάντρεμα των δύο αυτών δυνάμεων, όπως είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε στην παγκόσμια πρεμιέρα που έκανε πριν από λίγο καιρό στο θέατρο Carre του Αμστερνταμ, είναι κάτι παραπάνω από ευτυχές.

Ενα είναι το συμπέρασμα που προκύπτει παρακολουθώντας την πιο πρόσφατη δουλειά της καταξιωμένης αμερικανίδας χορογράφου Τρίσα Μπράουν: ποτέ δεν είναι αργά να βρεις τον Πυγμαλίωνά σου. Το αριστούργημα του Ραμό θα πλημμυρίσει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αύριο και στις 28 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Η αφοπλιστικά απλή χορογραφία της ευφυούς Μπράουν συναντά τον Γουίλιαμ Κρίστι και τους Αrts Florissants, που μετρούν 30 χρόνια προσφοράς στην αναβίωση της μπαρόκ μουσικής. Το πάντρεμα των δύο αυτών δυνάμεων, όπως είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε στην παγκόσμια πρεμιέρα που έκανε πριν από λίγο καιρό στο θέατρο Carre του Αμστερνταμ, είναι κάτι παραπάνω από ευτυχές. Η ίδια η Τρίσα Μπράουν μάς μίλησε για το πόσο της λείπει να χορεύει επί σκηνής, πώς ξεχωρίζει τους εξαιρετικούς από τους καλούς χορευτές και μας συμβούλεψε να βγούμε γρήγορα από την κατάθλιψη, μια και είναι το χειρότερο σύμπτωμα της κρίσης.

Μπορεί η Τρίσα Μπράουν να μη χορεύει πια «παρά μόνο όταν θέλω να εξηγήσω μια χορογραφία στην ομάδα μου και δεν βρίσκω τα κατάλληλα λόγια», παρ΄ όλα αυτά η σωματικότητά της είναι παρούσα σε όλη τη διάρκεια της ενενηντάλεπτης παράστασης: τα μεγάλου μεγέθους αφηρημένα σχέδιά της τα οποία η ίδια δημιουργεί ζωγραφίζοντας

CRΕDΙΤS: DΕΕΝ VΑΝ ΜΕΕR Η αμερικανίδα χορογράφος Τρίσα Μπράουν: κομψή, λαλίστατη και με δαιμόνιο χιούμορ

με κάθε σημείο του καλογυμνασμένου κορμιού της κυριαρχούν στη σκηνή τόσο στο πρώτο μέρος, κατά το οποίο θα παρακολουθήσουμε αποσπάσματα από το έργο «Ιππόλυτος και Αρικία» του Ραμό, όσο και στο δεύτερο, με την εισβολή του πολυαναμενόμενου «Πυγμαλίωνα». Χωρίς να έχουν τίποτε το επιτηδευμένο ή το εφετζίδικο, οι κινήσεις των σωμάτων δίνουν νέα ερμηνεία στον όρο ρευστότητα, ενώ οι εναέριες χορογραφίες του δεύτερου μέρους σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν η δαιμόνια Μπράουν βρίσκεται κάπου ψηλά κινώντας τα νήματα. Οσο πάντως κι αν υπερηφανεύεται για τα τεσσαρακοστά γενέθλια της ξακουστής ομάδας της, η ίδια είναι απόλυτη: «Οι αναφορές στο παρελθόν είναι καλές όταν μιλάς σε σεμινάριο, όχι όταν ανεβάζεις μια νέα παράσταση».

Εχει νιώσει ότι γίνεται αυστηρή κατά τη διάρκεια οντισιόν, όταν για παράδειγμα είχε πει κάποτε στον βοηθό της «πες στην κοπέλα με την κόκκινη μπλούζα να φύγει. Δεν ξέρει καν κατά πού πέφτει ο αγκώνας της». Αλλά έχει διαισθανθεί και το ταλέντο χορεύτριας κοιτώντας μόνο και μόνο τα πόδια της ενώ έκανε τις ποζισιόν της.

Οσο για τις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα μας, εκείνη είχε πιάσει στην ατμόσφαιρα τη γενικότερη δυσφορία όταν είχε επισκεφθεί την Αθήνα πριν από δύο χρόνια: «Υπήρχε μια αδιόρατη μελαγχολία στους ανθρώπους, κάτι ετοιμαζόταν να ξεσπάσει, η μιζέρια όμως δεν ταιριάζει στους Ελληνες. Πρέπει να βγείτε από την κατάθλιψη». ΙΝFΟ
η Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη), Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, 26 και 28/6. Πληροφορίες στο τηλ. 210 3272.000. Παραγωγή: Festival d΄ Αix-en-Ρrovence. Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών, Ηolland Festival, Τeatro Real. Σε συνεργασία με τους Les Αrts Florissants και Τhe Τrisha Βrown Company.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk