Νέα εμπλοκή στον περιορισμό της καταστροφής

Με τηλεχειρουργική παρομοιάζεται ο χειρισμός των υποβρυχίων της BP

Η εκτέλεση λεπτών χειρισμών με υποβρύχια σε μέγεθος τζιπ είναι τόσο απαιτητική εργασία ώστε παρομοιάζεται με την τηλεχειρουργική. Καθένα από τα βαθυσκάφη ελέγχεται από τρεις εξειδικευμένους χειριστές που παραμένουν σε ειδικούς σταθμούς ελέγχου πάνω στα πλοία. Χρησιμοποιώντας μια σειρά από τζόιστικ, οι χειριστές κατευθύνουν τα σκάφη σε νερά τόσο σκοτεινά που μόνο τα σόναρ μπορούν να διαπεράσουν

Το κάλυμμα με το οποίο απορροφά το πετρέλαιο στον Κόλπο του Μεξικού αναγκάστηκε να απομακρύνει για λίγες ώρες η BP , καθώς ένα από τα ρομποτικά βαθυσκάφη συγκρούστηκε από λάθος με τη γιγάντια κατασκευή.

Η εκτέλεση λεπτών χειρισμών με υποβρύχια σε μέγεθος τζιπ είναι τόσο απαιτητική εργασία ώστε παρομοιάζεται με την τηλεχειρουργική.

Καθένα από τα βαθυσκάφη ελέγχεται από τρεις εξειδικευμένους χειριστές που παραμένουν σε ειδικούς σταθμούς ελέγχου πάνω στα πλοία. Χρησιμοποιώντας μια σειρά από τζόιστικ, οι χειριστές κατευθύνουν τα σκάφη σε νερά τόσο σκοτεινά που μόνο τα σόναρ μπορούν να διαπεράσουν.

Οι μηχανικοί βραχίονες των υποβρυχίων καλούνται να αντεπεξέλθουν σε μια μεγάλη ποικιλία εργασιών, από την περιστροφή γιγάντιων βαλβίδων μέχρι τη μετακίνηση καλωδίων λεπτών όσο το σύρμα ενός τηλεφώνου.
Τουλάχιστον 12 ρομποτικά υποβρύχια επιχειρούν στην άβυσσο έξω από τις ακτές της Λουιζιάνα, συνδεδεμένα στα μητρικά τους σκάφη μέσω «ομφάλιων λώρων», χοντρών καλωδίων με μήκος που ξεπερνά το ενάμισι χιλιόμετρο.

Τα περισσότερα βαθυσκάφη επιχειρούν σε απόσταση λίγων δεκάδων ή εκατοντάδων μέτρων από την υποβρύχια γεώτρηση που απελευθερώνει έως και 395.000 λίτρα πετρελαίου ανά ώρα.

Στην επιφάνεια του Κόλπου, ενάμισι χιλιόμετρο πάνω από το βυθό, ένας ολόκληρος στόλος από πλοία συμμετέχει στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης.

Την Τετάρτη, ένα από τα υποβρύχια προσέκρουσε από λάθος στο γιγάντιο μεταλλικό κάλυμμα που τοποθετήθηκε στο κομμένο άκρο του αγωγού της γεώτρησης.

Πετρέλαιο άρχισε να διαρρέει από το κάλυμμα και η BP το απομάκρυνε προσωρινά για λόγους ασφάλειας. Το κάλυμμα επανήλθε στη θέση του και άρχισε να επαναλειτουργεί λίγο πριν από τα μεσάνυχτα τοπική ώρα.

Όση ώρα απουσίαζε το κάλυμμα το πετρέλαιο ανέβλυζε ελεύθερο μέχρι την επιφάνεια, ωστόσο ένα από τα ειδικά πλοία ελεγχόμενης καύσης κατάφερε να συγκεντρώσει και να κάψει 1,6 εκατομμύρια λίτρα του κατάμαυρου υγρού.

Σύμφωνα με το χειρότερο σενάριο, από τη γεώτρηση διαρρέουν καθημερινά 9,5 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου.

Από τις 21 Απριλίου, όταν βυθίστηκε η υπεράκτια πλατφόρμα DeepWater Horizon της BP, εκτιμάται ότι έχουν διαρρεύσει ως σήμερα 254 έως 481 εκατομμύρια λίτρα.

Η πετρελαιοκηλίδα που σχηματίστηκε προκάλεσε πιθανότατα τη χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία των ΗΠΑ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk