ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ

Οι νικητές του Μουντιάλ

Ιστορικά, τα Μουντιάλ ελάχιστη επίδραση έχουν στην οικονομία των χωρών που φιλοξενούν τους αγώνες, αν και τα χρηματιστήριά τους τα πάνε μάλλον καλύτερα. Με βάση τα στοιχεία της Datastream και της ΗSΒC, στα Μουντιάλ που διεξήχθησαν από το 1966 οι μετοχές της χώρας που φιλοξένησε τους αγώνες υπεραποδίδουν 12,2% κατά μέσο όρο έξι μήνες πριν από την ημερομηνία έναρξης, για να υποαποδώσουν 6% έξι μήνες μετά τη διεξαγωγή τους. Την ίδια περίοδο, τέσσερα τρίμηνα πριν από το πρώτο σφύριγμα, …

Ιστορικά, τα Μουντιάλ ελάχιστη επίδραση έχουν στην οικονομία των χωρών που φιλοξενούν τους αγώνες, αν και τα χρηματιστήριά τους τα πάνε μάλλον καλύτερα. Με βάση τα στοιχεία της Datastream και της ΗSΒC, στα Μουντιάλ που διεξήχθησαν από το 1966 οι μετοχές της χώρας που φιλοξένησε τους αγώνες υπεραποδίδουν 12,2% κατά μέσο όρο έξι μήνες πριν από την ημερομηνία έναρξης, για να υποαποδώσουν 6% έξι μήνες μετά τη διεξαγωγή τους.

Την ίδια περίοδο, τέσσερα τρίμηνα πριν από το πρώτο σφύριγμα, το ΑΕΠ της χώρας που φιλοξένησε τους αγώνες αυξάνεται κατά μέσο όρο 2,8%, όσο όμως και το παγκόσμιο ΑΕΠ, ενώ τέσσερα τρίμηνα μετά η επίδοση της οικονομίας που φιλοξένησε τους αγώνες ήταν μερικώς (-0,3%) χειρότερη της παγκόσμιας.

Καθώς βέβαια το ποδόσφαιρο παραμένει ο βασιλιάς των σπορ, όλοι- ακόμη και οι επενδυτικές τράπεζες – ψάχνουν τον νικητή. Η JΡ Μorgan, π.χ., είχε αποφανθεί ότι η Αγγλία θα «πάρει» το Μουντιάλ, καθώς μέσα από ένα πολύπλοκο μαθηματικό μοντέλο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι θα επικρατήσει της Ισπανίας στον τελικό. Η Goldman Sachs πάλι προέβλεψε ότι θα προκριθούν στον ημιτελικό η Αγγλία, η Αργεντινή, η Βραζιλία και η Ισπανία, ενώ στις προβλέψεις της UΒS, στους δύο ημιτελικούς, η Βραζιλία θα επικρατήσει της Γερμανίας και η Ισπανία θα περάσει τον «σκόπελο» της Αργεντινής, για να βρεθεί στον τελικό, όπου θα ηττηθεί από τη Βραζιλία.

Η τελευταία ψήφισε μάλιστα και την 11άδα των μετοχών με τις μεγαλύτερες πιθανότητες για υψηλές αποδόσεις ως απόρροια του Μουντιάλ, η οποία απαρτίζεται από τις Samsung, Εlectronic Αrts, Νike, ΜcDonald΄s, Rexam, Υue Υuen, Coca-Cola, Α-Β ΙnΒev, SΑΒΜiller, Ηeineken και Smiths Group, ενώ στον… πάγκο τοποθετούνται οι Αggreko, Αmerica Μovil, Dimension Data, Dufry, Foschini, Grupo Τelevisa, Κesa Εlectrical, Ladbrokes, Visa, Vodacom, Wal-Μart και Wetherspoon (JD). Οι Simon Κuper και Stefan Szymanski, συγγραφείς αρκετών βιβλίων που επικεντρώνονται στη σχέση του αθλητισμού με τα οικονομικά, κατέληξαν πάντως στο συμπέρασμα ότι τα αθλητικά γεγονότα ελάχιστα προσφέρουν στην οικονομία των χωρών διεξαγωγής τους. Στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006, π.χ., όπως παρατηρεί και η ΗSΒC, οι επισκέπτες ξόδεψαν 2,8 δισ. ευρώ, την ώρα που η εγχώρια κατανάλωση της χώρας που διοργάνωσε τους αγώνες (Γερμανία) ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.

Ετσι, όπως αναφέρεται γενικά, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου μάλλον δύσκολα σε κάνει πλούσιο, αλλά βάσει των ερευνών… μειώνονται τουλάχιστον οι αυτοκτονίες, ενώ αυξάνεται το γενικότερο αίσθημα ευφορίας των ανθρώπων- εφόσον βέβαια η ομάδα τους έχει τουλάχιστον καλή πορεία…

mantik@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk