Διπλό όφελος από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα

Τουλάχιστον 1,16 δισ. ευρώ και πάνω από 15.000 νέες θέσεις εργασίας είναι το ελάχιστο ετήσιο όφελος για τη χώρα με την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Την εκτίμηση αυτή κάνουν με κοινή ανακοίνωσή τους το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, που ζητούν από την πολιτεία τη χωρίς όρους και προϋποθέσεις άρση τoυ καμποτάζ θεωρώντας ότι το μέτρο θα συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.

Διπλό όφελος από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα | tovima.gr

Τουλάχιστον 1,16 δισ. ευρώ και πάνω από 15.000 νέες θέσεις εργασίας είναι το ελάχιστο ετήσιο όφελος για τη χώρα με την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.

Την εκτίμηση αυτή κάνουν με κοινή ανακοίνωσή τους το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, που ζητούν από την πολιτεία τη χωρίς όρους και προϋποθέσεις άρση τoυ καμποτάζ θεωρώντας ότι το μέτρο θα συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.

Κέρδη για πολλούς
Οι ωφέλειες αυτές, σημειώνουν οι θεσμικοί σύμβουλοι της πολιτείας σε θέματα Παραγωγής, Εμπορίου και Υπηρεσιών, διαχέονται σε μεγάλο αριθμό παραγωγικών κλάδων, στις τοπικές οικονομίες και γεωγραφικά καλύπτουν όλο το εύρος της ελληνικής επικράτειας, με σημαντικό όφελος στα δημόσια έσοδα.

Παράλληλα με βάση επιστημονική μελέτη αποδεικνύεται ότι κάθε δαπάνη 1 εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας δημιουργεί πολλαπλάσια επιχειρηματική παραγωγή 2,7 εκατ. ευρώ και 22 νέες θέσεις εργασίας.

Εκτός όμως από την οικονομική ωφέλεια, η εναρμόνιση της Ελλάδας με όσα ισχύουν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες αλλά και διεθνώς προσδίδει συνέπεια στην τήρηση διεθνών κανόνων και πρακτικών. Από την άλλη η «ιδιομορφία» του ελληνικού νομοθετικού πλέγματος έχει ως συνέπεια να επωφελούνται περισσότερο άλλες μεσογειακές χώρες και να στερείται η χώρα εσόδων και χιλιάδων θέσεων εργασίας που θα δημιουργούσε η απελευθέρωση της κρουαζιέρας.

Η αδειοδότηση
Την ίδια ώρα «πλήγμα» στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου των κρουαζιερόπλοιων υπογραμμίζεται ότι θα επιφέρει «η διαφαινόμενη υπό όρους και προϋποθέσεις αδειοδότηση, την οποία προωθεί η κυβέρνηση», καθώς «ουσιαστικά θα αποτρέψει την αποκόμιση ωφελειών για την Ελλάδα».

Η επιβολή των όρων αυτών, αναφέρει η ανακοίνωση, «δεν προκύπτει από άλλη σκοπιμότητα πέραν της υποτιθέμενης εξασφάλισης θέσεων εργασίας, πολύ συγκεκριμένων ειδικοτήτων ξενοδοχειακού, ως επί το πλείστον, προσωπικού».

Παρ΄ όλα αυτά 1.100 έλληνες αξιωματικοί ήδη στελεχώνουν ξένης σημαίας κρουαζιερόπλοια, ως αποτέλεσμα ελεύθερης επιλογής μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, «που δεν αποτελεί προϊόν οιουδήποτε κανονισμού ή διατάξεως υποχρεωτικής ναυτολόγησης».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk