Ο γόρδιος… κάβος της Κορίνθου

Δεκαέξι ημέρες κράτησης από διαμαρτυρόμενους έλληνες ναυτικούς συμπληρώνουν σήμερα τα δύο υπό βρετανική σημαία, ιταλικής ιδιοκτησίας, πλοία «Ro Ρax Ι» και «Ro Ρax ΙΙ» της Αdriatic Lines στο λιμάνι της Κορίνθου. Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) συνεχίζουν να διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι στα δύο πλοία, τα οποία εκτελούν το δρομολόγιο Κόρινθος- Ραβέννα μεταφέροντας φορτηγά αυτοκίνητα, δεν απασχολούνται έλληνες ναυτικοί, ενώ, κατά τη γνώμη τους, και τα δύο αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας διότι, όπως υποστηρίζουν, είναι επανδρωμένα με λιγότερους ναυτικούς από όσους απαιτούνται για την εν λόγω κατηγορία.

Δεκαέξι ημέρες κράτησης από διαμαρτυρόμενους έλληνες ναυτικούς συμπληρώνουν σήμερα τα δύο υπό βρετανική σημαία, ιταλικής ιδιοκτησίας, πλοία «Ro Ρax Ι» και «Ro Ρax ΙΙ» της Αdriatic Lines στο λιμάνι της Κορίνθου. Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) συνεχίζουν να διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι στα δύο πλοία, τα οποία εκτελούν το δρομολόγιο Κόρινθος- Ραβέννα μεταφέροντας φορτηγά αυτοκίνητα, δεν απασχολούνται έλληνες ναυτικοί, ενώ, κατά τη γνώμη τους, και τα δύο αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας διότι, όπως υποστηρίζουν, είναι επανδρωμένα με λιγότερους ναυτικούς από όσους απαιτούνται για την εν λόγω κατηγορία. Την ίδια ώρα οι εκπρόσωποι της εταιρείας από την πλευρά τους αναφέρουν ότι τα πλοία τους ουδέποτε υπήρξαν οχηματαγωγά, όπως υποστήριξε αρχικά η ΠΝΟ και ακολούθως και το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ), αλλά με βάση τα έγγραφά τους είναι επιβατηγάοχηματαγωγά με μεταφορική ικανότητα 171 επιβατών κατά μονάδα. Αναφέρουν επίσης ότι τα πλοία τους, που έχουν υψωμένη τη σημαία της Βρετανίας, είναι επανδρωμένα με βάση τις κείμενες διατάξεις που προβλέπουν οι βρετανικοί νόμοι για την εν λόγω κατηγορία πλοίων, και ως εκ τούτου αναρωτιούνται, δεδομένου ότι υπάρχει ήδη μια δικαστική απόφαση που καλεί την κυβέρνηση να απομακρύνει τους διαμαρτυρόμενους ναυτικούς από τα δύο πλοία, ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν σε ένα κράτος-μέλος της ΕΕ, όπως η Ελλάδα, να μην εφαρμόζει τις αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης, οι οποίες αφορούν πλοία που έχουν υψωμένη σημαία κράτους-μέλους, εν προκειμένω της Βρετανίας, και ανήκουν σε πολίτες άλλου κράτους-μέλους και συγκεκριμένα της Ιταλίας. Τα δε πλοία, όπως προσθέτουν, εκτελούν δρομολόγια εντός της ΕΕ, συνδέοντας δύο κράτη-μέλη, την Ελλάδα και την Ιταλία. Για τους παραπάνω λόγους οι εκπρόσωποι της Αdriatic Lines θεωρούν ότι το θέμα της συνεχιζόμενης κράτησης των δύο πλοίων είναι πρωτίστως πολιτικό και γι΄ αυτό αρνούνταν ως τώρα να συμμετέχουν στις συναντήσεις στις οποίες τους καλούσαν στο υπουργείο, χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των πρεσβειών της Βρετανίας και της Ιταλίας. Ωστόσο στη διάρκεια των τελευταίων ημερών οι μεταβολές που επήλθαν στις αρμοδιότητες επί των ναυτιλιακών θεμάτων των υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη μετέφεραν το όλο θέμα στη Γενική Γραμματεία Ασφαλείας της Ναυσιπλοΐας, η οποία ήδη εξετάζει αναλυτικά τις παραμέτρους της υπόθεσης της Κορίνθου.

Το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της Αdriatic Lines αρνούνται να συμμετέχουν στις συναντήσεις που έχει προτείνει η ελληνική πλευρά αφενός δυσχεραίνει τους χειρισμούς της τελευταίας και αφετέρου εκθέτει τους ιταλούς ιδιοκτήτες των δύο πλοίων, οι οποίοι εμμέσως πλην σαφώς δεν δείχνουν καμία διάθεση να βοηθήσουν ώστε να βρεθεί ρεαλιστική και βιώσιμη λύση.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ως τώρα η άρνηση των Ιταλών της Αdriatic Lines να συμμετέχουν στον διάλογο που επεδίωκε το ΥΠΟΙΑΝ είχε μια λογική, καθώς αυτό που ζητούσε ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής κ. Γιώργος Βλάχος, σύμφωνα πάντα με την ιταλική πλευρά, ήταν μια συνάντηση κατά την οποία η Αdriatic Lines θα έπρεπε να συμβιβαστεί με ό,τι ζητούσε η ΠΝΟ. Οπως ανέφερε ο ιταλός ιδιοκτήτης των δύο πλοίων στο «Βήμα» κ. Μάρκο Αλμπέρτι: «Δεν πρόκειται να πάω σε καμιά συνάντηση στην οποία το μόνο που θα συζητήσουμε είναι το πώς, το πότε και το πού θα μου επιβάλλει η ΠΝΟ τις απαιτήσεις της με τη συνδρομή και τη βοήθεια του ελληνικού κράτους».

Το «αγκάθι» και οι ανταγωνιστές
Oλα δείχνουν ότι τώρα έχουμε πλέον εισέλθει σε μια νέα φάση, όπου η ελληνική πλευρά επιχειρεί να αρχίσει μια επικοινωνία τόσο με την Αdriatic Lines όσο και με την ΠΝΟ από μηδενική βάση. «Αγκάθι» συνεχίζει να αποτελεί η δικαστική απόφαση η οποία δεν έχει εφαρμοστεί ως τώρα, με αποτέλεσμα να διατυπώνουν οι Ιταλοί το βασικό τους επιχείρημα, σύμφωνα με το οποίο βρίσκονται εμπρός σε ένα οργανωμένο σχέδιο αποδόμησής τους από την αγορά των γραμμών που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία. Κατά τη γνώμη τους, το σχέδιο αυτό έχει οργανωθεί από ανταγωνιστές τους οι οποίοι- όπως πιστεύουν- έχουν «περάσει» στην πλευρά της ΠΝΟ το μήνυμα ότι αν δεν βρεθεί λύση στο θέμα του ανταγωνισμού που δέχονται από τις ιταλικών συμφερόντων εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στις ίδιες γραμμές, τότε θα ακολουθήσουν και εκείνοι το παράδειγμα των Ιταλών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις θέσεις εργασίας των ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται στα πλοία τους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk