ΑΤΖΕΝΤΑ

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

* Το «ξύπνημα» της Κίνας «Ο Ναπολέων πρώτος είπε:“Οταν η Κίνα ξυπνήσει, ο κόσμος θα τρέμει”. Είμαι ευτυχής που τώρα αυτό συμβαίνει». Αυτό δήλωσε η γαλλίδα υπουργός Οικονομίας Κριστίν Λαγκάρντ (φωτογραφία) στη Γαλλοκινεζική Συνάντηση του Παρισιού. Απέναντι σε κινέζους επιχειρηματίες και επισήμους, μεταξύ των οποίων και ο πρέσβης της Κίνας στο Παρίσι Κονγκ Κουάν, δήλωσε ακόμη ότι η Γαλλία θέλει να επεκτείνει τους χώρους συνεργασίας με την Κίνα πέρα από τους «στρατηγικούς» τομείς, όπως η αεροναυπηγική και η σιδηροδρομική υποδομή, και να επεκταθεί στον φαρμακευτικό χώρο, στη γεωργία και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

* Το «ξύπνημα» της Κίνας «Ο Ναπολέων πρώτος είπε:“Οταν η Κίνα ξυπνήσει, ο κόσμος θα τρέμει”. Είμαι ευτυχής που τώρα αυτό συμβαίνει». Αυτό δήλωσε η γαλλίδα υπουργός Οικονομίας Κριστίν Λαγκάρντ (φωτογραφία) στη Γαλλοκινεζική Συνάντηση του Παρισιού. Απέναντι σε κινέζους επιχειρηματίες και επισήμους, μεταξύ των οποίων και ο πρέσβης της Κίνας στο Παρίσι Κονγκ Κουάν, δήλωσε ακόμη ότι η Γαλλία θέλει να επεκτείνει τους χώρους συνεργασίας με την Κίνα πέρα από τους «στρατηγικούς» τομείς, όπως η αεροναυπηγική και η σιδηροδρομική υποδομή, και να επεκταθεί στον φαρμακευτικό χώρο, στη γεωργία και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

* Η UΒS θα δώσει στοιχεία πελατών της στις αρχές των ΗΠΑ Το πράσινο φως για την ένταξη της Ελβετίας στην παγκόσμια τραπεζική κοινότητα έδωσε το κοινοβούλιο της χώρας εγκρίνοντας την υπογραφή της συμφωνίας με τις ΗΠΑ που θα επιτρέπει στις αμερικανικές αρχές να λαμβάνουν στοιχεία αμερικανών πολιτών που φυγαδεύουν κεφάλαια σε ελβετικές τράπεζες για να αποφύγουν τη φορολόγησή τους. Η απόφαση πανηγυρίστηκε κυρίως από τη μεγαλύτερη ελβετική τράπεζα UΒS, η οποία θα μπορεί πλέον να δώσει στο αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης στοιχεία 4.450 πελατών της. Η UΒS είχε δώσει αρχικώς στις ελβετικές εποπτικές αρχές τα αιτηθέντα από τους Αμερικανούς στοιχεία των υπόπτων για φοροδιαφυγή πελατών της. Μια σειρά αποφάσεις όμως ελβετικών δικαστηρίων είχαν μπλοκάρει την κοινοποίηση των στοιχείων στις αμερικανικές αρχές.

* Δεν αγόρασε ακόμη το ΒSkyΒ ο Μέρντοκ Οι μέτοχοι του βρετανικού καναλιού ΒSkyΒ απέρριψαν και την αρχική προσφορά (700 πένες ανά μετοχή) του ομίλου του Ρούπερτ Μέρντοκ Νews Corp. για να αποκτήσει μερίδιο 60,9% της ΒSkyΒ που του λείπει. Τα 7,8 δισ. στερλίνες (11,5 δισ. δολάρια) που προσέφερε αποδείχθηκαν ανεπαρκή. «Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ θα χρειαστεί να βάλει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσει την αποκλειστική εκμετάλλευση του “χρυσωρυχείου”» σχολίασε αναλυτής στο Βloomberg. Και μάλλον θα το κάνει, διότι έχει επανειλημμένως διακηρύξει ότι «το μέλλον της τηλεόρασης είναι συνδρομητικό».

* Σκόλκοβο, η ρωσική «Σίλικον Βάλεϊ» O ρώσος πρόεδρος Ντμίτρι Μεντβέντεφ απευθύνεται σε εταιρείες όπως η Μicrosoft, η Citigroup και η Νokia για να βοηθήσουν να στηθεί μια ρωσική «Σίλικον Βάλεϊ» και να μπορέσει να περιοριστεί έτσι η εξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο. Φιλοξενώντας επιχειρηματίες στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ στη γενέτειρά του, την Αγία Πετρούπολη, ο Μεντβέντεφ φιλοδοξεί να δώσει ώθηση στην προσέλκυση χρήματος και συμβούλων από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Το κεντρικό σχέδιο του προγράμματος του Μεντβέντεφ είναι το Σκόλκοβο, ένα προάστιο στη Μόσχα όπου σχεδιάζει να φτιάξει μια «Σίλικον Βάλεϊ». Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει δαπάνες 110,5 δισ. ρουβλίων (3,5 δισ. δολάρια) ως το 2015.

* Αβέβαιη η ευρωπαϊκή συγκυρία Προς σταθεροποίηση της απασχόλησης μοιάζει να βαδίζει η Ευρώπη καθώς η συνεχιζόμενη μείωση θέσεων εργασίας (455.000 κατά το πρώτο τρίμηνο) επιβραδύνεται και στην ευρωζώνη ήταν μηδενική. Σε ετήσια βάση, πάντως, η απασχόληση στην ευρωζώνη παραμένει κατά 1,2% μικρότερη της αντίστοιχης του 2009 και αφορά όλους τους παραγωγικούς κλάδους, εκτός των υπηρεσιών, με τις μεγαλύτερες απώλειες να τις καταγράφουν η μεταποίηση και οι οικοδομές, κλάδοι που συνέχισαν και το πρώτο τρίμηνο του 2010 να μειώνουν θέσεις εργασίας. Οι Ευρωπαίοι δεν θα πρέπει να βιαστούν να πανηγυρίσουν για έξοδο από την κρίση. Τον Μάιο η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων κατέρρευσε, κατά-9,3%, εξαιτίας του «τέλους των κρατικών προγραμμάτων στήριξης» στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και της «δύσκολης οικονομικής κατάστασης» γενικότερα, εξήγησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk