Στα πράγματα

«Θέλουν να κάνουν λούνα παρκ τον σιδηρόδρομο…»

Οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο δηλώνουν την ανησυχία τους για το σχέδιο των μετατάξεων και τις προβλέψεις του μνημονίου ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να καταστεί κερδοφόρος ως τον Μάρτιο του 2011. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ. Ν. Κιουτσούκης δηλώνει ότι η κυβέρνηση θεωρεί τον σιδηρόδρομο «λούνα παρκ», δεδομένου ότι, όπως προκύπτει, θα επιτρέπει τη λειτουργία του τα Σαββατοκύριακα και θα την αναστέλλει τις καθημερινές.

Οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο δηλώνουν την ανησυχία τους για το σχέδιο των μετατάξεων και τις προβλέψεις του μνημονίου ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να καταστεί κερδοφόρος ως τον Μάρτιο του 2011. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ. Ν. Κιουτσούκης δηλώνει ότι η κυβέρνηση θεωρεί τον σιδηρόδρομο «λούνα παρκ», δεδομένου ότι, όπως προκύπτει, θα επιτρέπει τη λειτουργία του τα Σαββατοκύριακα και θα την αναστέλλει τις καθημερινές.

– Πώς βλέπετε την κατάσταση που διαμορφώνεται στους ελληνικούς σιδηροδρόμους με το σχέδιο εξυγίανσης;

«Ο αγώνας για την ανατροπή των σχεδίων ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ θα είναι μακροχρόνιος και δύσκολος. Και θα γίνεται πιο δύσκολος όσο η κυβέρνηση επιμένει στη λήψη καταστρεπτικών μέτρων για τους εργαζομένους. Στο μνημόνιο που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με την τρόικα αναφέρεται ξεκάθαρα η πώληση της ακίνητης περιουσίας και των άλλων περιουσιακών στοιχείων του ΟΣΕ. Παράλληλα η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων ανακοίνωσε μεταξύ άλλων την ιδιωτικοποίηση του 49%, την εγκατάλειψη όσων γραμμών δεν είναι αποφέρουν κέρδη και δεν ανευρίσκεται χρηματοδότηση, την αποχώρηση 3.000 σιδηροδρομικών έπειτα από αξιολόγηση” και την παράδοση του εμπορευματικού έργου σε ιδιώτες».

– Τα ελλείμματα όμως έχουν χτυπήσει κόκκινο. Τι άλλες λύσεις υπάρχουν;

«Εχουμε επανειλημμένως κάνει τις προτάσεις μας και αν είχαμε εισακουστεί ο σιδηρόδρομος θα είχε μπει τώρα σε τροχιά ανάπτυξης.

Οταν η κυβέρνηση από τη μια υποχρεώνει τον ΟΣΕ να δανείζεται με ληστρικούς όρους και από την άλλη παραχωρεί σε ιδιώτες έσοδα άνω των 500 εκατ. ευρώ από τα κοντέινερ, τότε δεν μπορεί να μιλάει ούτε για εξυγίανση του ΟΣΕ ούτε για υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος.

Ο στόχος της κυβέρνησης (που υλοποιεί το πρόγραμμα της ΝΔ) είναι ξεκάθαρος. Να απαλλάξει το Δημόσιο από την όποια υποχρέωση έχει σήμερα απέναντι στον ΟΣΕ και όσους ευθύνονται για την κατασπατάληση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ».

– Με ποιους τρόπους εκτός από τις κινητοποιήσεις θα αντιδράσετε;

«Η ΠΟΣ κατέθεσε στον προϊστάμενο Εισαγγελίας Πρωτοδικών μηνυτήρια αναφορά για “ενδεχόμενες”αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν στον ΟΣΕ σε ό,τι αφορά την κατασκευή των έργων και τις προμήθειες τροχαίου υλικού και όχι μόνο.

Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στο πλαίσιο του μνημονίου με την τρόικα ως τον προσεχή Μάρτιο ο ΟΣΕ να καταστεί κερδοφόρος, πράγμα που κατά την εκτίμησή μου είναι αδύνατον. Αναρωτιέμαι πώς θα γίνουν οι μετατάξεις όταν αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση δεν διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο μετατάξεων. Φοβάμαι ότι οι εργαζόμενοι θα βρεθούν μπροστά σε δύσκολες καταστάσεις. Εχω την αίσθηση ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει το μοντέλο της Ολυμπιακής στο θέμα των μετατάξεων».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk