Αραγμένα στις μαρίνες μένουν τα τουριστικά σκάφη

Επειτα από τρία έτη συνεχούς ανόδου ο κλάδος των ενοικιάσεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής σημείωσε πτώση κατά 45% το 2009, λόγω της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Ιcap. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς για το τρέχον έτος με τα έως τώρα δεδομένα οι γενικότερες συνθήκες δεν φαίνεται να παρουσιάζουν δραστική μεταβολή. Ο βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες yachting θεωρείται το μέγεθος της τουριστικής κίνησης της χώρας, η οποία σημείωσε μείωση.

Επειτα από τρία έτη συνεχούς ανόδου ο κλάδος των ενοικιάσεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής σημείωσε πτώση κατά 45% το 2009, λόγω της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Ιcap. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς για το τρέχον έτος με τα έως τώρα δεδομένα οι γενικότερες συνθήκες δεν φαίνεται να παρουσιάζουν δραστική μεταβολή.

Ο βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες yachting θεωρείται το μέγεθος της τουριστικής κίνησης της χώρας, η οποία σημείωσε μείωση. Ιδιαίτερη δε σημασία έχει ο εισερχόμενος τουρισμός, καθώς οι κυριότεροι πελάτες του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού είναι οι αλλοδαποί τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται την Ελλάδα για διακοπές κυρίως κατά τους θερινούς μήνες. Μείωση κατά 1,4% παρουσίασε ο συνολικός αριθμός των τουριστικών αφίξεων από το εξωτερικό στη χώρα μας το 2008, ενώ το πρώτο 10μηνο του 2009 η εξέλιξη των αφίξεων σε επιλεγμένα αεροδρόμια της χώρας εμφανίζει μείωση της τάξης του 8%.

Στην ίδια μελέτη επισημαίνεται ότι στις ελληνικές θάλασσες εκτιμάται ότι πλέουν σήμερα περίπου 3.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου o κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού απασχολεί περίπου 3.000 έλληνες ναυτικούς, ναυλωτές αλλά και εργαζομένους σε παραναυτιλιακά επαγγέλματα (ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη κ.λπ.), ενώ κατά τους θερινούς μήνες η έμμεση και άμεση απασχόληση που δημιουργεί ο κλάδος είναι πολύ μεγαλύτερη.

Αναφέρεται ότι η συνολική αξία της αγοράς του επαγγελματικού yachting κινήθηκε ανοδικά κατά την τριετία 2006-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 11%. Τo μέγεθος της αγοράς των επανδρωμένων σκαφών αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς (περίπου 80% το 2008), ενώ το υπόλοιπο της αγοράς αφορά τα μη επανδρωμένα σκάφη.

Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 17 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Οπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού δεν παρουσιάζει αξιόλογη μεταβολή σε σχέση με το 2007 (μείωση 0,5%). Αντίθετα μικρή μείωση κατά 2,5% εμφάνισαν την εξεταζόμενη περίοδο τα ίδια κεφάλαια. Οσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις των 42 εταιρειών του δείγματος αυτές αυξήθηκαν κατά 2,7% το 2008 σε σχέση με το 2007. Ωστόσο το τελικό καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο το 2008 έναντι ελαφρών κερδών το 2007, λόγω κυρίως της εμφάνισης αρνητικών λειτουργικών αποτελεσμάτων. Οσον αφορά τα κέρδη ΕΒΙΤDΑ παρατηρείται αύξηση κατά 19,6% το 2008 σε σχέση με το 2007.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk