Το μινόρε του τεκέ σε ροκ εκτέλεση

Ροκάς, καθηγητής (παραδοσιακής μουσικής) στα ΤΕΙ Ηπείρου στην Αρτα, όπου ζει μόνιμα τα τελευταία δύο χρόνια, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, για τους… μυημένους γνωστός και μη εξαιρετέος κιθαρίστας από την εποχή όπου ήταν μέλος στις Τρύπες, από τη «διάλυση» του συγκροτήματος και μετά ακολουθεί μια πολύ προσωπική και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας πορεία. Προσφάτως κυκλοφόρησε τη δεύτερη (μόλις!) δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Απ΄ τη σπηλιά του Δράκου» (ΡuzzlemusiΚ) και ο ρόκερ επιστρέφει με ινστρουμένταλ διασκευές κλασικών ρεμπέτικων τραγουδιών («Ενα τραγούδι απ΄ το Αλγέρι», «Γυφτοπούλα», «Μινόρε του τεκέ»).

Ροκάς, καθηγητής (παραδοσιακής μουσικής) στα ΤΕΙ Ηπείρου στην Αρτα, όπου ζει μόνιμα τα τελευταία δύο χρόνια, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, για τους… μυημένους γνωστός και μη εξαιρετέος κιθαρίστας από την εποχή όπου ήταν μέλος στις Τρύπες, από τη «διάλυση» του συγκροτήματος και μετά ακολουθεί μια πολύ προσωπική και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας πορεία. Προσφάτως κυκλοφόρησε τη δεύτερη (μόλις!) δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Απ΄ τη σπηλιά του Δράκου» (ΡuzzlemusiΚ) και ο ρόκερ επιστρέφει με ινστρουμένταλ διασκευές κλασικών ρεμπέτικων τραγουδιών («Ενα τραγούδι απ΄ το Αλγέρι», «Γυφτοπούλα», «Μινόρε του τεκέ»). Μαζί του ο Δημήτρης Βλαχομήτρος (μπουζούκι), ο Διονύσης Μακρής (κοντραμπάσο), ενώ σε εμβόλιμες «μινιατούρες» συμμετέχει ο Γιώργος Χριστιανάκης στο πιάνο.

Αυτό που δημιουργεί εντύπωση είναι ότι, ενώ η ελληνική δισκογραφία πνέει τα λοίσθια, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα μεν, αλλά αντιεμπορική δουλειά. Ακουστικές ροκ διασκευές σε ρεμπέτικα. Ούτε καν ηλεκτρικές, για να δώσει ένταση. «Τα συγκεκριμένα τραγούδια τα έχουμε ακούσει πολλές φορές σε επανεκτελέσεις, ενώ οι περισσότεροι επικεντρώνουν στον στίχο. Η μουσική όμως έμενε ανεκμετάλλευτη. Εχει και αυτή μια δύναμη και μια καθαρότητα στην κίνηση της μελωδίας, που εμένα μου έδωσε την αφορμή για μετεξέλιξη και για τη δημιουργία αυτού του δίσκου» «δικαιολογεί» την επιλογή της δουλειάς του.

– Πολύ θεωρητική ανάλυση από έναν ροκά…

«Πιο πολύ αισθάνομαι ένας μουσικός που ζει σε αυτή τη χώρα που λέγεται Ελλάδα. Εχω μάθει να εκφράζομαι μέσα από το ροκ, αλλά έχω παίξει τα τραγούδια αυτά και στο πάλκο και στις παρέες μου. Δεν έκανα κάτι παρθενικό. Γίνεται προσπάθεια για το πάντρεμα του ροκ και της ελληνικής μουσικής τα τελευταία 40 χρόνια. Οσον αφορά αυτά τα τραγούδια, η πρόκληση για μένα ήταν να παιχτούν με τον φυσικό ήχο των οργάνων και μάλιστα από ένα τρίο, όσο πιο κοντάδηλαδήστις μικρές ορχήστρες της εποχής εκείνης» σημειώνει ο ίδιος.

Χωρίς να γυρίζει την πλάτη του σε ό,τι συμβαίνει σήμερα, εν τούτοις έχει μια… ιδιότροπη στάση απέναντι στα πράγματα. «Η στάση που είχαμε με τις Τρύπες ήταν όχι στη φτήνια, στο ψέμα, στο δήθεν, στην γκλαμουριά και το στηρίξαμε όλα τα χρόνια της πορείας μας. Το ίδιο συνεχίζω να κάνω στην προσωπική μου πορεία και είναι γενικά ο τρόπος μου για να αντιμετωπίσω τη σημερινή κατάσταση . Από την άλλη, ο ρόλος του παντογνώστη, φιλόσοφου, πνευματικού πατέρα-“καλλιτέχνη” δεν με εκφράζει. Η αγωνία για κάτι καινούργιο, για δημιουργία, για μια καλύτερη καθημερινότητα στο άμεσο περιβάλλονοδηγεί τα πράγματα μπροστά». Τον ίδιο τον οδηγεί μπροστά η μουσική.

ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Γεννήθηκε το 1967 στα Γιαννιτσά και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Αυτοδίδακτος μουσικός, άρχισε να παίζει κιθάρα στα 12. Οι πρώτες του επιρροές ήταν από τη ροκ μουσική και από της αρχές της δεκαετίας του ΄80 συμμετέχει σε μικρά σχήματα της πόλης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Courchevel – Παρίσι – Ντουμπάι Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Γαλλία με περισσότερα από 300.000 κρούσματα ημερησίως, σκέφτεται να «κατηφορίσει» από την Courchevel... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk