Συμπληγάδες στην Κόρινθο για τους Ιταλούς

Δεν εξετάστηκε χθες η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της εταιρείας Αdriatic Lines που κατέθεσε νωρίς το πρωί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητώντας από τις δικαστικές αρχές να απαγορεύσουν την κίνηση των πλοίων «Ropax 1» και «Ropax 2», τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας εξαιτίας του μικρού αριθμού των ναυτικών που απασχολούν, αν και μεταφέρουν επιβάτες. Σύμφωνα με το Δικαστήριο από τη στιγμή κατά την οποία έχει οριστεί τακτική δικάσιμος, έπειτα από την προσφυγή της εταιρείας κατά της ΠΝΟ στις 28 Ιουνίου στην Κόρινθο, δεν συντρέχουν λόγοι να εξεταστεί το αίτημα ασφαλιστικών μέτρων της ναυτεργατικής πλευράς.

Συμπληγάδες στην Κόρινθο για τους Ιταλούς | tovima.gr

Δεν εξετάστηκε χθες η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της εταιρείας Αdriatic Lines που κατέθεσε νωρίς το πρωί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητώντας από τις δικαστικές αρχές να απαγορεύσουν την κίνηση των πλοίων «Ropax 1» και «Ropax 2», τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας εξαιτίας του μικρού αριθμού των ναυτικών που απασχολούν, αν και μεταφέρουν επιβάτες.

Σύμφωνα με το Δικαστήριο από τη στιγμή κατά την οποία έχει οριστεί τακτική δικάσιμος, έπειτα από την προσφυγή της εταιρείας κατά της ΠΝΟ στις 28 Ιουνίου στην Κόρινθο, δεν συντρέχουν λόγοι να εξεταστεί το αίτημα ασφαλιστικών μέτρων της ναυτεργατικής πλευράς.

Οπως είναι ήδη γνωστό, σύμφωνα με την ομοσπονδία τα δύο παραπάνω σκάφη δεν είναι οχηματαγωγά, όπως υποστηρίζει η εν λόγω εταιρεία, αλλά επιβατηγά- οχηματαγωγά, αφού έχει διαπιστωθεί ότι μεταφέρουν ανά ταξίδι περισσότερους από 12 επιβάτες όπως προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για την ασφάλεια του πλου. Σήμερα ανά πλοίο απασχολούνται 18 ρουμάνοι ναυτικοί, ενώ σύμφωνα με την ομοσπονδία θα πρέπει να απασχολούνται 57 ναυτικοί σε καθένα από αυτά.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα πλοία είναι καθ΄ όλα νόμιμα και ο αριθμός των ναυτικών που απασχολούνται σε αυτά είναι σύννομος με βάση την κείμενη νομοθεσία που αφορά τα πλοία της κατηγορίας αυτής στην αγγλική σημαία, την οποία έχουν υψωμένη τα δύο σκάφη.

Από την πλευρά της η ΠΝΟ υποστηρίζει ότι στις περιπτώσεις διαφωνιών όπως αυτή που προέκυψε με την Αdriatic Lines η Διεθνής Συνθήκη των Αθηνών για τα δικαιώματα των επιβατών προβλέπει ότι το δίκαιο το οποίο ισχύει είναι το ισχυρότερο ως προς τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνονται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Εν προκειμένω και καθώς τα δύο πλοία εκτελούν μεν διεθνείς πλόες πλην όμως προσεγγίζουν και σε ελληνικό λιμάνι, με βάση τη Συνθήκη των Αθηνών, το δίκαιο που υπερισχύει και είναι δέον να εφαρμόζεται για τον αριθμό των ναυτικών που πρέπει να βρίσκονται στα πλοία είναι αυτό της Ελλάδας και όχι της Αγγλίας.

Προκύπτει όμως το μείζον ερώτημα τι είδους πλοία είναι τελικά τα «Ropax 1» και «Ropax 2», και αυτό που αξίζει να σημειώσει κάποιος είναι ότι οι αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δεν έχουν καταφέρει ακόμη και σήμερα, εννέα ημέρες μετά την κράτηση των πλοίων στην Κόρινθο, να καταλήξουν σε μια οριστική ερμηνεία του νόμου που διέπει τη λειτουργία τους.

Η Διεύθυνση Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων υποστηρίζει ότι τα δύο παραπάνω πλοία είναι επιβατηγάοχηματαγωγά και πρέπει να έχουν 57 ναυτικούς, όπως αναφέρει η ΠΝΟ, μια θέση την οποία ενστερνίζονται τα δύο υπουργεία. Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας όμως απορρίπτει αυτή την ερμηνεία και υποστηρίζει ότι τα πλοία είναι οχηματαγωγά και μάλιστα υπό ξένη σημαία, που ταξιδεύουν εντός ευρωπαϊκών χωρικών υδάτων και είναι απόλυτα σύννομα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Αυτό όμως που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι πριν από περίπου ενάμισι έτος, οπότε και εμφανίστηκαν τα δύο παραπάνω πλοία στα ελληνικά χωρικά ύδατα, καμία από τις αρμόδιες διευθύνσεις οι οποίες σήμερα διαφωνούν δεν έθεσε θέμα ασφαλούς επάνδρωσης, αποδεχόμενες προφανώς ότι τα δύο εν λόγω σκάφη είναι οχηματαγωγά.

Η όλη υπόθεση εμπλέκεται ακόμη περισσότερο στη συνέχεια, καθώς η ΠΝΟ μεταξύ άλλων υποστηρίζει στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει ότι τα δύο πλοία λόγω των μειωμένων συνθέσεών τους, πέραν όλων των άλλων θεμάτων, προκαλούν και αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των αντίστοιχων ελληνικών, τα οποία ταξιδεύουν στην ίδια περιοχή με αυξημένο αριθμό ελλήνων ναυτικών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk