Γιατί η FΙFΑ έδιωξε τις… πορτοκαλί κυρίες

Το 2006 στο ματς ΟλλανδίαΑκτή Ελεφαντοστού για το Μουντιάλ της Γερμανίας η ολλανδική ζυθοποιία «Βavaria» επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο να διαφημιστεί, τουλάχιστον στο ολλανδικό κοινό. Στο πλαίσιο διαφημιστικής εκστρατείας μοίρασε χιλιάδες πορτοκαλί κοντά παντελόνια (χωρίς κάποιο διακριτικό σύμβολο) στους θεατές, ωστόσο οι άνθρωποι της FΙFΑ έγδυσαν κυριολεκτικά περίπου χίλια άτομα προτού πάρουν τις θέσεις τους στο γήπεδο «Γκόντλιμπ Ντάιμλερ» της Στουτγάρδης αναγκάζοντάς τους να δουν το ματς φορώντας μόνο τα εσώρουχά τους! Αντίστοιχο σκηνικό συνέβη και στο «Σόκερ Σίτι» του Γιοχάνεσμπουργκ, στον προχθεσινό αγώνα της Ολλανδίας με τη Δανία για τον 5ο όμιλο.

Το 2006 στο ματς ΟλλανδίαΑκτή Ελεφαντοστού για το Μουντιάλ της Γερμανίας η ολλανδική ζυθοποιία «Βavaria» επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο να διαφημιστεί, τουλάχιστον στο ολλανδικό κοινό. Στο πλαίσιο διαφημιστικής εκστρατείας μοίρασε χιλιάδες πορτοκαλί κοντά παντελόνια (χωρίς κάποιο διακριτικό σύμβολο) στους θεατές, ωστόσο οι άνθρωποι της FΙFΑ έγδυσαν κυριολεκτικά περίπου χίλια άτομα προτού πάρουν τις θέσεις τους στο γήπεδο «Γκόντλιμπ Ντάιμλερ» της Στουτγάρδης αναγκάζοντάς τους να δουν το ματς φορώντας μόνο τα εσώρουχά τους! Αντίστοιχο σκηνικό συνέβη και στο «Σόκερ Σίτι» του Γιοχάνεσμπουργκ, στον προχθεσινό αγώνα της Ολλανδίας με τη Δανία για τον 5ο όμιλο. Μόνο που οι διαφημιστές μοίρασαν εφέτος για λογαριασμό της «Βavaria» δωρεάν πορτοκαλί φορέματα για κυρίες. Στο ημίχρονο, με εντολή της FΙFΑ, υπάλληλοι ασφαλείας πλησίασαν 36 καλλίγραμμες γυναίκες που φορούσαν τα συγκεκριμένα φορέματα και τις απομάκρυναν από το γήπεδο!

«Η FΙFΑ δεν έχει δικαίωμα να επιβάλλει στους θεατές τι θα φοράνε, ωστόσο όταν εμφανίζονται πολλά άτομα με την ίδια αμφίεση προκαλούνται υποψίες για γκρίζα διαφήμιση» δήλωνε πριν από μια τετραετία ο τότε υπεύθυνος Τύπου της διεθνούς ομοσπονδίας κ. Μάρκους Ζίγκλερ .

Π ροχθές οι 36 Ολλανδέζες οδηγήθηκαν σε γραφεία της FΙFΑ, όπου ανακρίθηκαν για τρεις ώρες! Οπως αποκάλυψε μία εξ αυτών, η κυρία Κριστίνα Κάσταϊν , «το μόνο που κάναμε ήταν να τραγουδάμε και να χορεύουμε με αποτέλεσμα να έχουμε τραβήξει το ενδιαφέρον των τηλεοπτικών συνεργείων και των φωτορεπόρτερ» συμπληρώνοντας: «Στα γραφεία της FΙFΑ επί τρεις ώρες μας ρωτούσαν αν αποτελούμε μέρος κάποιου διαφημιστικού σχεδίου και μας απειλούσαν με φυλάκιση υπενθυμίζοντάς μας ότι απαγορεύεται η γκρίζα διαφήμιση» .

Από την πλευρά της η FΙFΑ διέψευσε μέσω του γάλλου εκπρόσωπου Τύπου κ. Νικολά Μενζό ότι οι 36 γυναίκες συνελήφθησαν ή ανακρίθηκαν. «Το μόνο που κάναμε ήταν να τις ρωτήσουμε για την έμμεση διαφήμιση» είπε, επιβεβαιώνοντας πάντως ότι ζητήθηκε από τις… πορτοκαλί κυρίες να αποχωρήσουν από το γήπεδο! Ο εκπρόσωπος της ολλανδικής ζυθοποιίας που πέτυχε τον σκοπό της, καθώς η «Βavaria» γίνεται θέμα στα περισσότερα μέσα ενημέρωσης του πλανήτη που καλύπτουν τη διοργάνωση, τόνισε δηκτικά: «Απ΄ όσο γνωρίζω η FΙFΑ δεν έχει το μονοπώλιο στο πορτοκαλί χρώμα. Τα φορέματα δεν είχαν το λογότυπο της εταιρείας μας και οι θεατές θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν τα ρούχα που θα φορούν»

Α ξίζει να σημειωθεί ότι η FΙFΑ έχει προσλάβει περίπου 100 δικηγόρους με μοναδικό αντικείμενο την έρευνα αντίστοιχων υποθέσεων! Μία εξ αυτών ήταν και της νοτιοαφρικανικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους είπε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.

Μάλιστα η τελευταία απάντησε Κουλούλα, η οποία μολονότι βρήκε έναν πρωτότυπο τρόπο να αποφύγει τις «απαγορευμένες» λέξεις που έχουν κατοχυρωθεί από τη FΙFΑ ( «η ανεπίσημη αεροπορική εταιρεία του “ξέρετε καλά ποιανού” σας μεταφέρει σε όλη τη χώρα» ήταν το σλόγκαν της), τελικά αναγκάστηκε να την αποσύρει. «Η απειλητική επιστολή των δικηγόρων της FΙFΑ ανέφερε ότι απαγορεύεται να χρησιμοποιούμε εικόνα ή σκαρίφημα των γηπέδων του Μουντιάλ, της βουβουζέλας, να χρησιμοποιούμε τη λέξη Παγκόσμιο Κύπελλο κ.ο.κ.» με εξαιρετικής ευφυΐας ολοσέλιδη διαφήμιση: αντί για ποδοσφαιριστή χρησιμοποίησε ημίγυμνο χορευτή, αντί για μπάλες ποδοσφαίρου υπήρχαν αυτές του ράγκμπι, του μπιλιάρδου κ.ά., αντί για βουβουζέλες σακίδια για μπαστούνια του γκολφ, ενώ το κεντρικό διαφημιστικό μήνυμα με το οποίο σαφώς ειρωνεύονταν τους ανόητους κανονισμούς της FΙFΑ έλεγε ότι «ούτε την επόμενη χρονιάούτε την προηγούμενη, αλλά κάπου ενδιάμεσα, υπάρχει πάντα ένας καλός λόγος να γυρίσεις τη χώρα εκτός απ΄ αυτόν που μας απαγορεύεται να αναφέρουμε»

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αθλητισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk