Χειροκροτήματα αλλά και αποδοκιμασίες

Πλήθος κόσμου, χειροκροτήματα αλλά και αποδοκιμασίες. Σ΄ αυτό το τρίπτυχο κινήθηκε η πρεμιέρα της «Νόρμα» το περασμένο Σάββατο το βράδυ στο Ηρώδειο. Μισόν αιώνα από την εμφάνιση της θρυλικής Μαρίας Κάλλας στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και 42 χρόνια από την παράσταση με πρωταγωνίστρια την Ελενα Σουλιώτη στο Ρωμαϊκό Ωδείο, η Εθνική Λυρική Σκηνή τόλμησε ένα ακόμη ανέβασμα της περίφημης όπερας του Μπελίνι σε ανοιχτό χώρο προσελκύοντας το ενδιαφέρον χιλιάδων αθηναίων έστω κι αν, μετά το διάλειμμα, σημειώθηκαν ελαφρές απώλειες.

Πλήθος κόσμου, χειροκροτήματα αλλά και αποδοκιμασίες. Σ΄ αυτό το τρίπτυχο κινήθηκε η πρεμιέρα της «Νόρμα» το περασμένο Σάββατο το βράδυ στο Ηρώδειο. Μισόν αιώνα από την εμφάνιση της θρυλικής Μαρίας Κάλλας στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και 42 χρόνια από την παράσταση με πρωταγωνίστρια την Ελενα Σουλιώτη στο Ρωμαϊκό Ωδείο, η Εθνική Λυρική Σκηνή τόλμησε ένα ακόμη ανέβασμα της περίφημης όπερας του Μπελίνι σε ανοιχτό χώρο προσελκύοντας το ενδιαφέρον χιλιάδων αθηναίων έστω κι αν, μετά το διάλειμμα, σημειώθηκαν ελαφρές απώλειες.

Σε ό,τι αφορά αυτή καθεαυτήν την παραγωγή, δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι επρόκειτο για ολική επαναφορά στις προ δεκαετίας παραστάσεις της ΕΛΣ τόσο ως προς το μουσικό όσο και ως προς το οπτικό μέρος. Η «άνοιξη» της περιόδου Λαζαρίδη και οι ελπίδες που γέννησε ήταν απλώς σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ο Σπύρος Ευαγγελάτος επιχείρησε- σύμφωνα με δηλώσεις του τις προηγούμενες της πρεμιέρας ημέρες- μια «αφαιρετικά ιστορική σκηνοθεσία», καθώς κατά την άποψή του η αναβίωση της πραγματικής εποχής του έργου εμπεριείχε τον κίνδυνο της παραπομπής σε μια αισθητική «Αστερίξ και Οβελίξ».

Ωστόσο σε πηγαδάκια στο διάλειμμα αλλά και μετά το πέρας της παράστασης ακούστηκαν παράπονα για «σκηνοθετικό έλλειμμα» ή ακόμη και «πλήρη έλλειψη σκηνοθεσίας». Αντίστοιχα παράπονα ακούστηκαν επίσης για τα σκηνικά- κάποιοι βρήκαν ακατανόητους τους μεταλλικούς σωλήνες στην περιφέρεια και το τεράστιο μεταλλικό «δαχτυλίδι» στο κέντρο της σκηνής, ενώ ορισμένοι άλλοι δήλωναν ότι όλ΄ αυτά τους εμπόδιζαν να δουν τους πρωταγωνιστές και ως εκ τούτου να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της δράσης- αλλά και για τα κοστούμια του Γιώργου Πάτσα. Ωστόσο θετικά ήταν τα σχόλια που ακούστηκαν για τους φωτισμούς του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Αναφορικά με το απαιτητικό μουσικό μέρος την Ορχήστρα της ΕΛΣ διηύθυνε ο Λουκάς Καρυτινός . Τον ρόλο του τίτλου ερμήνευσε η Δήμητρα Θεοδοσίου υψίφωνος με αξιόλογη καριέρα στο εξωτερικό- η οποία χειροκροτήθηκε αλλά εισέπραξε και κάποιες αποδοκιμασίες.

Οι αντιδράσεις του κοινού σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές- τον Βαγγέλη Χατζησίμο ως Πολιόνε, τον Δημήτρη Καβράκο ως Οροβέζο κ.ά.κυμάνθηκαν από το χλιαρό χειροκρότημα έως τις ενθουσιώδεις εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Τσέλιας Κοστέα, η οποία ερμήνευσε τον ρόλο της Ανταλτζίζα.

Η δεύτερη παράσταση δόθηκε την περασμένη Κυριακή με πρωταγωνίστρια τη βουλγάρα Ραντοστίνα Νικολάεβα, ενώ οι δύο τελευταίες αναμένονται στις 18 και στις 19 Ιουνίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk