η Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Υπάρχουν ακόμη κλωστοϋφαντουργοί στην Ελλάδα!

Το 2009 υπήρξε η χειρότερη μεταπολεμική χρονιά του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας. Οι εξαγωγές ειδών κλωστοϋφαντουργίας περιορίστηκαν δραματικά στα 750 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν στα 640 εκατ. ευρώ. Παρά το «μαύρο σκότος» που επικρατεί στον χώρο, έχουν απομείνει λιγότερες από δέκα ελληνικές υφαντουργίες οι οποίες παράγουν, εξάγουν και επιβιώνουν κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κοινό χαρακτηριστικό των τελευταίων ελλήνων κλωστοϋφαντουργών είναι ο εξαγωγικός τους προσανατολισμός, που σημαίνει ταχύτατη προσαρμογή στις νέες εμπορικές και τεχνολογικές συνθήκες της εποχής.

Το 2009 υπήρξε η χειρότερη μεταπολεμική χρονιά του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας. Οι εξαγωγές ειδών κλωστοϋφαντουργίας περιορίστηκαν δραματικά στα 750 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν στα 640 εκατ. ευρώ. Παρά το «μαύρο σκότος» που επικρατεί στον χώρο, έχουν απομείνει λιγότερες από δέκα ελληνικές υφαντουργίες οι οποίες παράγουν, εξάγουν και επιβιώνουν κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κοινό χαρακτηριστικό των τελευταίων ελλήνων κλωστοϋφαντουργών είναι ο εξαγωγικός τους προσανατολισμός, που σημαίνει ταχύτατη προσαρμογή στις νέες εμπορικές και τεχνολογικές συνθήκες της εποχής.

Σύμφωνα με τον κ. Ευρ. Δοντά (φωτογραφία), επικεφαλής της εταιρείας Επίλεκτος Κλωστοϋφαντουργία η οποία εξάγει πάνω από 70% της παραγωγής της σε 35 χώρες, κυρίως στη Γερμανία και στη ζώνη του ευρώ, «οι συνεχείς επενδύσεις σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και αυτοματισμό, η βελτίωση των μεθόδων παραγωγής και ο σχεδιασμός των προϊόντων που μας κοστίζουν κάθε χρόνο 5 εκατ.ευρώ σε εσωτερικές επενδύσεις είναι το ένα “κλειδί” της επιτυχίας». « Το άλλο» , προσθέτει ο ίδιος, «είναι η προσωπική επαφή με τον ευρωπαίο πελάτη,η σταθερότητα που παρέχει ο επώνυμος προμηθευτής και οι διευκολύνσεις προς τους πελάτες,είτε αυτές αφορούν τα προϊόντα και την παραγγελία είτε τον τρόπο αποπληρωμής» .

Ο κ. Δοντάς ασκεί κριτική στην εκπόνηση ενός ακόμη αναπτυξιακού νόμου από την κυβέρνηση τη στιγμή που εκκρεμούν ήδη 4.000 αιτήσεις από τον παλιό και αμφιβάλλει αν με την κρίση που υπάρχει σήμερα και με τις δυσκολίες πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα θα υπάρξουν σοβαρές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Ο κ. Ι.Ακκάς, επικεφαλής της εταιρείας Ελληνική Υφαντουργία, που και αυτή επιβιώνει στον ανταγωνισμό μέσα από εξαγωγές, επισημαίνει ότι το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα είναι το πάγωμα της επιστροφής του εξαγωγικού ΦΠΑ, αφού η επιχείρησή του είναι κατά 85% εξαγωγική. Εξάγει περίπου σε 30 χώ ρες, με κυριότερη την Ιταλία. «Το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ, μου έχει στερήσει σημαντικά κεφάλαια κίνησης» λέει και προσθέτει: «Η επιστροφή του φόρου συνδυάζεται με οικονομικό έλεγχο ο οποίος θα γίνει ύστερα από τρία χρόνια, άρα είναι δώρον άδωρον. Αν υπάρχουν εξαγωγείς-“μαϊμούδες” που με πλαστά χαρτιά θέλουν να πάρουν επιδότηση,ας τους βρει το Δημόσιο και ας τους τιμωρήσει παραδειγματικά. Εγώ τι φταίω να μην παίρνω τα χρήματα που δικαιούμαι,από τη στιγμή που είμαι απόλυτα νόμιμος;» αναρωτιέται.

Στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και στην ολιγωρία του κράτους εστιάζει τα προβλήματα ο πρόεδρος της εταιρείας Νηματουργία Θεσσαλονίκης κ. Απ. Μπινουμάκης. «Το κόστος μας εξαρτάται από τρεις βασικές παραμέτρους, που είναι τα εργασιακά, το ηλεκτρικό ρεύμα και το βαμβάκι. Το βαμβάκι είναι χρηματιστηριακό προϊόν,άρα απομένει να λύσουμε το ζήτημα με το μη μισθολογικό κόστος» αναφέρει και συμπληρώνει: «Οσον αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα, σας λέω μόνο ότι στο δικό μου εργοστάσιο στο Κιλκίς έχω σκεπές κτιρίων έκτασης 30.000 τετραγωνικών μέτρων όπου θέλω να εγκαταστήσω φωτοβολταϊκά για να διαθέτω φθηνότερο ρεύμα. Δεν μπορώ όμως να βγάλω άκρη με το θεσμικό πλαίσιο και εδώ πρέπει να μας βοηθήσει αποφασιστικά το Δημόσιο γιατί είναι θέμα επιβίωσης» λέει και ασκεί σκληρή κριτική στις επιδοτήσεις προς χρεοκοπημένες κλωστοϋφαντουργίες, ενώ θα μπορούσαν με προγράμματα του ΟΑΕΔ να διασωθούν οι εργαζόμενοι και να τελειώσει μια επιχείρηση που δεν σώζεται με τίποτε, προφανώς φωτογραφίζοντας τον πρώην όμιλο Λαναρά.

Η κυρία Αναστασία Βαρβαρέσσου , πρόεδρος της εταιρείας Νηματουργία Ναούσης, εξάγει το 70% της παραγωγής της στο εξωτερικό και μάλιστα σε δύσκολες χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία, η Γαλλία και η Ισπανία. Διερευνά την επέκταση και σε άλλες αγορές, για τον λόγο αυτόν έφερε πριν από λίγο καιρό στην Ελλάδα αλλοδαπούς υποψήφιους συνεταίρους-επενδυτές. «Το πρώτο πράγμα που με ρώτησαν», λέει, «ήταν αν η Ελλάδα έχει σταθερό φορολογικό σύστημα και πόσες φορές έχει αλλάξει τα τελευταία πέντε χρόνια. Η- ανύπαρκτη στην Ελλάδα- φορολογική σταθερότητα είναι που μετράει περισσότερο από τις φοροαπαλλαγές,όπως αποδείχτηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση» επισημαίνει.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk