η ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Φθηνές πτήσεις από την Ευρώπη στις ελληνικές παραλίες

Στην απευθείας σύνδεση μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας προχωρούν αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, δημιουργώντας νέα δεδομένα στις προοπτικές ανάπτυξης τουριστικών προορισμών της χώρας. Με την easyJet να έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια απευθείας συνδέσεις τουριστικών προορισμών της χώρας με αεροδρόμια του εξωτερικού τη θερινή περίοδο (προς Αθήνα, Σάμο, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Κέρκυρα, Ρόδο και Ηράκλειο πέρυσι, ενώ εφέτος και προς …

Φθηνές πτήσεις  από την Ευρώπη  στις ελληνικές παραλίες | tovima.gr

Στην απευθείας σύνδεση μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας προχωρούν αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, δημιουργώντας νέα δεδομένα στις προοπτικές ανάπτυξης τουριστικών προορισμών της χώρας. Με την easyJet να έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια απευθείας συνδέσεις τουριστικών προορισμών της χώρας με αεροδρόμια του εξωτερικού τη θερινή περίοδο (προς Αθήνα, Σάμο, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Κέρκυρα, Ρόδο και Ηράκλειο πέρυσι, ενώ εφέτος και προς Κω, Χανιά και Ζάκυνθο), από τα τέλη του περασμένου Μαΐου ξεκίνησαν και οι πτήσεις της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair στην Κω, στη Ρόδο και στη Μαγνησία, ύστερα από συμφωνία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας. Η συμφωνία αφορά την πραγματοποίηση τεσσάρων πτήσεων την εβδομάδα σε Ρόδο και Κω 12 μήνες τον χρόνο και για τη Μαγνησία τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα ως τον Οκτώβριο, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο για επέκταση του προγράμματος σε δωδεκάμηνη βάση.

«Μας έλειπαν τακτικές πτήσεις απευθείας από το εξωτερικό 12 μήνες τον χρόνο και αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα» σημειώνει ο κ. Γ. Χατζημάρκος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, τονίζοντας την ανάγκη ενίσχυσης της προσπάθειας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς η συμφωνία με τη Ryanair προβλέπει τη συνδιαφήμιση για την προώθηση των πτήσεων αυτών. Οι επαφές ξεκίνησαν πριν από περίπου δυόμισι χρόνια και ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο, σημειώνει ο κ. Χατζημάρκος, υπογραμμίζοντας τη συμβολή τού νυν υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού (τότε βουλευτή Δωδεκανήσων και γραμματέα του Τομέα Τουρισμού του ΠαΣοΚ) κ. Γ.Νικητιάδη. «Τα πρώτα σημάδια είναι ιδιαίτερα θετικά, καθώς τα αεροπλάνα που έρχονται στα νησιά έχουν πληρότητα 92%,χωρίς καμία διαφήμιση» αναφέρει ο ίδιος. Θετικές είναι επίσης οι ενδείξεις και για το επόμενο τρίμηνο, καθώς με βάση τα στοιχεία της Ryanair οι κρατήσεις (εισιτήρια που έχουν πουληθεί) είναι περίπου 20% πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσον όρο. Η εταιρεία είναι πρώτη σε μέγεθος διακίνησης επιβατών, καθώς εκτελεί περισσότερα από 1.100 δρομολόγια, μεταφέροντας άνω των 70 εκατ. επιβατών, με 250 αεροπλάνα. Η απόφαση να μη γίνει ακόμη διαφήμιση είναι συνειδητή, καθώς η σκέψη είναι «να κρατηθεί για τη χειμερινή περίοδο που η ανάγκη να διαφημιστεί ο προορισμός θα είναι μεγαλύτερη» σημειώνει ο κ. Χατζημάρκος, ο οποίος επισημαίνει ότι το κόστος της συνδιαφήμισης αναλαμβάνει το Εμπορικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου «από ίδιους πόρους που δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό». Το πλάνο προώθησης πτήσεων περιλαμβάνει δράσεις εξ ολοκλήρου διαδικτυακές, καθώς και οι κρατήσεις της αεροπορικής εταιρείας γίνονται από το Διαδίκτυο. «Ολοι αυτοί οι επιβάτες κάνουν τις κρατήσεις τους μέσα από το Διαδίκτυο» υπογραμμίζει ο κ. Χατζημάρκος και τονίζει την ανάγκη οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων και ξενοδοχείων στα νησιά να έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο και σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων, γιατί μέσω αυτών θα έχουν πρόσβαση «σε μια αγορά που ανοίγει και έχει προοπτικές».

ΚΩΣ
Είσοδος στην αγορά των low cost
Για τηνΚω οι τέσσερις πτήσεις της Ryanair (περίπου 700 επιβάτες την εβδομάδα) σηματοδοτεί και την έναρξη των πτήσεων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στο νησί, όπως επισημαίνει ο κ. Μ. Χατζημιχαήλ , πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω, μαζί με την easyJet που εκτελεί δύο πτήσεις την εβδομάδα από Βρετανία από Μάιο ως Νοέμβριο και την επίσης χαμηλού κόστους Jet2 με μία πτήση την εβδομάδα από το Μάντσεστερ. Οι πτήσεις αυτές λειτουργούν σαν «αντίδοτο» στην «εξάρτηση» από τους tour operators, ενώ διευκολύνουν και τον τουρίστα ο οποίος πάει απευθείας στον προορισμό που έχει επιλέξει. Αυτός είναι ο επισκέπτης που «θα αφήσει χρήματα στην περιοχή» εξηγεί ο κ. Χατζημιχαήλ, προσθέτοντας ότι δεν προτιμά τα «all-inclusive» ξενοδοχεία, αλλιώς θα διάλεγε εξαρχής ένα τέτοιο πακέτο διακοπών. Το ποσοστό των αφίξεων αυτών ωστόσο είναι πολύ μικρό αναλογικά με τον εισερχόμενο τουρισμό του νησιού, ο οποίος για τους μήνες από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο του 2009 έφθασε τις 563.052.

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Εναλλακτική για μοναχικούς τουρίστες
Με τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα για την περίοδο Μαΐου- Οκτωβρίου ξεκίνησε και η easyJet από το Λονδίνο για τη Ζάκυνθο. Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της εταιρείας και όλων των παραγωγικών τάξεων του νησιού προβλέπει την επιδότηση των θέσεων στα αεροπλάνα (με δέκα ευρώ τη θέση) τα οποία ήδη παρουσιάζουν πολύ καλή πληρότητα, όπως σημειώνει η πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου κυρία Χριστίνα Τετράδη . Οπως υπολογίζεται, με τις πτήσεις αυτές περίπου 15.000 τουρίστες θα φθάσουν εφέτος στο νησί, ποσοστό που αναλογικά είναι πολύ μικρό (περίπου 3%) σε σχέση με τους περίπου 500.000 που είχε συνολικά το 2009. Επίσης υπάρχει προβληματισμός από πλευράς των tour operators ότι μια τέτοια εναλλακτική θα ανέκοπτε την κίνησή τους. «Καλύπτει αυτούς που θέλουν να ταξιδέψουν από μόνοι τους κάνοντας κράτηση μέσω Ιnternet» σημειώνει η κυρία Τετράδη, ενώ προσθέτει ότι «είναι μια τάση της αγοράς που εξελίσσεται και ήδη αναζητούνται τρόποι διεύρυνσης του προγράμματος τόσο της easyJet όσο και γενικότερα του δικτύου των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους που φθάνουν στο νησί».

ΜΑΓΝΗΣΙΑ
Προώθηση στις ξένες αγορές
Με δύο πτήσεις την εβδομάδα από Φραγκφούρτη και δύο από Μιλάνο συνδέει η Ryanair τις πόλεις αυτές με τον Νομό Μαγνησίας. Η πληρότητα στα πρώτα αεροπλάνα που ξεκίνησαν στα τέλη Μαΐου κυμαίνεται στο 80%, ποσοστό που είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την εξέλιξη της περιόδου, όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Κ. Λεβέντης . «Η διάρκεια του προγράμματος είναι από τον Μάιο ως τον Οκτώβριο, με ανοιχτό το ενδεχόμενο για επέκτασή του σε 12μηνη διάρκεια» προσθέτει, ενώ σημειώνει ότι «η συμφωνία της εταιρείας με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της περιοχής προβλέπει ένα πακέτο προώθησης της Μαγνησίας ως προορισμού ». Στο αεροδρόμιο του Βόλου προσγειώνονται επίσης μία φορά την εβδομάδα charter από την Ολλανδία και τη Βρετανία, ενώ από το 2008 πτήσεις εκτελεί δύο φορές την εβδομάδα και η Αir Βerlin, με πληρότητα που αγγίζει το 85% και παρουσιάζει αυξητική τάση «παρά το πρόβλημα που παρατηρείται στη γερμανική αγορά». Οι τέσσερις πτήσεις της Ryanair υπολογίζεται ότι θα φέρνουν περίπου 600-700 τουρίστες κάθε εβδομάδα (υπολογίζει ότι θα καλύψει ένα 20% της κίνησης στα ηπειρωτικά του νομού), οι οποίοι κλείνουν μέσω Διαδικτύου τόσο τα αεροπορικά τους εισιτήρια όσο και τη διαμονή τους στα ξενοδοχεία. Για τον λόγο αυτόν μάλιστα η Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας έχει συμμετάσχει σε τουριστικές εκθέσεις στις πόλεις-αφετηρίες των συγκεκριμένων πτήσεων, με στόχο την ενίσχυση της προβολής της Μαγνησίας και των καταλυμάτων της περιοχής.

ΡΟΔΟΣ
Μεταξύ low cost και tour operators
Στη Ρόδο 12 αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους εκτελούν δρομολόγια τους μήνες από Μάιο ως Οκτώβριο, οι οποίες ξεκίνησαν πριν από πέντε χρόνια. Η Ryanair είναι η 13η που μπαίνει στην αγορά του νησιού πραγματοποιώντας τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα. Είναι η πρώτη όμως που θα συνεχίσει τις πτήσεις σε 12μηνη βάση. «Η easyJet εκτελεί ήδη δέκα πτήσεις στο νησί (έξι από Βρετανία και τέσσερις από Ιταλία)» σημειώνει ο διευθυντής του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) κ. Μπ. Παλογιαννίδης , μεταξύ άλλων όπως οι Jet2, Germanwings κ.ά. Οι πτήσεις αυτές προσφέρουν μια «εναλλακτική» για τους επισκέπτες, οι οποίοι την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2009 έφθασαν συνολικά τους 1.165.938 στη Ρόδο. Προσθέτει ωστόσο ότι στόχος για το νησί είναι να διατηρείται «μια πολιτική ισοζυγίου» μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και των tour operators, καθώς λειτουργούν ανταγωνιστικά.

CΟSΤΑ ΝΑVΑRΙΝΟ
Προσέγγιση υψηλών προδιαγραφών
Στον αντίποδα της προσέλκυσης low cost αεροπορικών εταιρειών για την ενίσχυση της προσβασιμότητας, αλλά και των μεμονωμένων επισκεπτών, ένας προορισμός μπορεί να αποτελέσει δέλεαρ και για μια full service αεροπορική εταιρεία. Στην περίπτωση της Αegean η σύνδεση της γραμμής Αθήνα- Καλαμάτα που εγκαινιάστηκε προσφάτως με δύο πτήσεις την ημέρα είχε αφορμή αλλά και αρωγό την Costa Νavarino, την υψηλών προδιαγραφών τουριστική επένδυση που υλοποιεί η ΤΕΜΕS ΑΕ του εφοπλιστικού ομίλου του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου στη Μεσσηνία, η οποία ξεκίνησε στις 20 Μαΐου τη λειτουργία ενός από τα δύο ξενοδοχειακά συγκροτήματα που έχουν ολοκληρωθεί στην πρώτη φάση. «Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που υπάρχει συνεργασία μεταξύ μιας εταιρείας του ιδιωτικού τομέα και μιας περιοχής» δηλώνει η κυρία Ρούλα Σαλούτση , διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων της Αegean Αirlines.

Οπως τονίζει, «η ΤΕΜΕS θα επιδοτεί τη γραμμή Αθήνα- Καλαμάτα στην περίπτωση που υπάρχει ζημιά, ενώ το στοίχημα δεν είναι μόνο η σύνδεση των δύο πόλεων αλλά η γραμμή να αποτελέσει την ανταπόκριση για τις πτήσεις από εξωτερικό με επιβάτες που έχουν προορισμό τη Μεσσηνία». «Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Costa Νavarino» σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΜΕS ΑΕκ. Αχ.Κωνσταντακόπουλος , αναφερόμενος στη ζήτηση και στην πορεία των κρατήσεων. «Αυτό οφείλεται,πιστεύω,στην ιδιαιτερότητα της προσέγγισης που έχουμε. Πρόκειται για έναν νέο περιβαλλοντικά υπεύθυνο προορισμό, με γνωστά brands, σε μια παραθαλάσσια περιοχή με ιστορία 4.500

ετών και μια μεγάλη επένδυση σε αθλητικές, πολιτιστικές και άλλες εμπειρίες για παιδιά και νέους. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη Μεσόγειο και αυτός είναι ο βασικός λόγος που υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον,ιδιαίτερα από ευρωπαϊκές χώρες, όπως Γαλλία, Ιταλία και Αγγλία, αλλά και Αμερική. Μέχρι στιγμής η εικόνα των κρατήσεων είναι ικανοποιητική».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk