ΑΠΟΨΗ

Σήμανση «Μade in Greece» για τα ελληνικά προϊόντα

Τον δρόμο για την προστασία της παραγωγικής βάσης της χώρας μας δείχνει για μία ακόμη φορά ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος ανέλαβε πρωτοβουλία να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των επτά μεγαλύτερων σουπερμάρκετ της Γαλλίας, καθώς και με τις ενώσεις καταναλωτών και τους μεγάλους συνεταιρισμούς της χώρας, και να τους ζητήσει να αναγράφονται στα προϊόντα που προέρχονται σε ποσοστό πάνω από 50% από γαλλικές πρώτες ύλες η επισήμανση «Μade in France»… Εχουν προηγηθεί πρωτοβουλίες …

Σήμανση «Μade in Greece»  για τα ελληνικά προϊόντα | tovima.gr

Τον δρόμο για την προστασία της παραγωγικής βάσης της χώρας μας δείχνει για μία ακόμη φορά ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος ανέλαβε πρωτοβουλία να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των επτά μεγαλύτερων σουπερμάρκετ της Γαλλίας, καθώς και με τις ενώσεις καταναλωτών και τους μεγάλους συνεταιρισμούς της χώρας, και να τους ζητήσει να αναγράφονται στα προϊόντα που προέρχονται σε ποσοστό πάνω από 50% από γαλλικές πρώτες ύλες η επισήμανση «Μade in France»…

Εχουν προηγηθεί πρωτοβουλίες του γάλλου προέδρου για την ενίσχυση των αγροτών της Γαλλίας από εθνικούς πόρους που ενεργοποίησαν ανάλογο μηχανισμό από την πρώην επίτροπο Γεωργίας της ΕΕ κυρία Μπόελ και για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.

Στην κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα η προστασία της παραγωγικής βάσης που κινδυνεύει με κατάρρευση θεωρείται εξίσου σημαντική με την καταπολέμηση των ελλειμμάτων και του χρέους… Αλλωστε το πρώτο πράγμα που ζητείται από τους τεχνοκράτες της τρόικας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και ο περιορισμός του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Και αυτό δεν μπορεί να συμβεί χωρίς την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής. Η σήμανση λοιπόν «Μade in Greece» για τα ελληνικά προϊόντα είναι επιβεβλημένη σε μια εποχή όπου όλα τα κράτη υψώνουν τείχη προστατευτισμού για να αντιμετωπίσουν την έκθεση των οικονομιών τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, με δεδομένο ότι οι καταναλωτές για λόγους ψυχολογικούς δείχνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τα εγχώρια προϊόντα…

Η πρόκληση για να αρχίσει πάλι η παραγωγική μηχανή της χώρας, που είχε αδρανοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, να κινείται και να συνεισφέρει στην παραγωγή πραγματικού πλούτου είναι μεγάλη. Ηδη εθελοντικές οργανώσεις και κινήσεις πολιτών αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της προώθησης του συνθήματος «φθηνό και ελληνικό». Ετσι θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί και η εθνική οικονομία στα νέα δεδομένα και να καταστεί από έντονα μεταπρατική και πάλι παραγωγική. Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε τη σημασία της προώθησης των ελληνικών προϊόντων και στους τουριστικούς προορισμούς της χώρας προκειμένου να δοθεί ακόμη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στο τουριστικό προϊόν μας το οποίο θα πρέπει να συνδεθεί με την εγχώρια κουζίνα. Για τις μικρού και μεσαίου μεγέθους ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων η επιλογή της αναγραφής «Μade in Greece» είναι μονόδρομος για την επιβίωσή τους, με δεδομένο ότι οι διεθνείς ανταγωνιστές τους που χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση.

Αλλωστε οι έλληνες καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα ελληνικά διατροφικά προϊόντα.

Ο κ. Ι. Κολλάτος είναι μηχανολόγος, με μεταπτυχιακό στη Βιοτεχνολογία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk