Πληθαίνουν οι τζαμπατζήδες στις συγκοινωνίες

Αυξήθηκαν δραματικά οι λαθρεπιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης και, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμοδίων, ένας στους τέσσερις επιβάτες αποφεύγει να ακυρώσει το εισιτήριό του. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικό και μετρό έφθανε το 15% αλλά πλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), εκτινάχθηκε στο 25%. Ηδη ο ΟΑΣΑ ετοιμάζει σαφάρι για τους «τζαμπατζήδες» καθώς ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους περίπου 150 νέοι ελεγκτές.

Αυξήθηκαν δραματικά οι λαθρεπιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης και, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμοδίων, ένας στους τέσσερις επιβάτες αποφεύγει να ακυρώσει το εισιτήριό του. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικό και μετρό έφθανε το 15% αλλά πλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), εκτινάχθηκε στο 25%. Ηδη ο ΟΑΣΑ ετοιμάζει σαφάρι για τους «τζαμπατζήδες» καθώς ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους περίπου 150 νέοι ελεγκτές. Να σημειωθεί ότι από την εισιτηριοδιαφυγή οι συγκοινωνιακοί φορείς εκτιμάται πως χάνουν περίπου 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο σε σχέση με τα 18 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006.

Χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας και ο υφυπουργός κ. Ν. Σηφουνάκης ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσει επιτέλους η υλοποίηση του λεγόμενου «πράσινου κύματος», που δίνει προτεραιότητα στο τραμ στους φωτεινούς σημα τοδότες, με στόχο να μειωθούν οι χρόνοι των διαδρομών κατά 10-15 λεπτά. Οι εργασίες θα διαρκέσουν από 30 Ιουλίου ως και 31 Οκτωβρίου. Π.χ., σε βασικές διασταυρώσεις, όπως στις οδούς Λεωφ. Αμαλίας και Βασ. Ολγας, Φραντζή και Καλλιρρόης, Ποσειδώνος και Αχιλλέως, το τραμ δεν έχει προτεραιότητα, ενώ σε πλήθος άλλων σημείων υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες οι οποίοι δεν είναι πλέον απαραίτητοι και καθυστερούν σημαντικά την κίνηση γιατί έχουν υπάρξει αλλαγές στους δρόμους και έχουν γίνει γέφυρες. Σε ό,τι αφορά το έλλειμμα που παρουσιάζει η Τραμ ΑΕ, ο κ. Σηφουνάκης δήλωσε ότι ως και το 2004 στην εταιρεία απασχολούνταν 156 άτομα και το έλλειμμα ανήλθε σε περίπου 6,4 εκατ. ευρώ, ενώ στο τέλος του 2009 ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων έφτασε τα 689 άτομα και το έλλειμμα εκτοξεύθηκε στα 155 εκατ. ευρώ. Για την επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά η ηγεσία του υπουργείου εκτίμησε ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2013.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι θα προχωρήσει η συγχώνευση συγκοινωνιακών οργανισμών και ο ΟΑΣΑ θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό συγκοινωνιακό φορέα, υπό τη σκέπη του οποίου θα βρίσκονται πλέον μετρό, προαστιακός, τρόλεϊ, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία της Αττικής, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, τον καλύτερο συντονισμό του μεταφορικού έργου, την προσφορά καλύτερων υπηρεσιών και την αύξηση του ποσοστού της επιβατικής κίνησης σε ημερήσια βάση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk