Συνέντευξη Τύπου με ειδήσεις

Μητροπολιτικός Συγκοινωνιακός Φορέας o ΟΑΣΑ

Όπως τόνισε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, στον φορέα θα ενταχθούν εκτός από τον ΗΣΑΠ, την ΕΘΕΛ και τους ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το Τραμ, ο Προαστιακός στο τμήμα της Αττικής, καθώς και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο εντός της Αττικής.

Μητροπολιτικός Συγκοινωνιακός Φορέας o ΟΑΣΑ | tovima.gr

Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών.

Όπως τόνισε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, στον φορέα θα ενταχθούν εκτός από τον ΗΣΑΠ, την ΕΘΕΛ και τους ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το Τραμ, ο Προαστιακός στο τμήμα της Αττικής, καθώς και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο εντός της Αττικής.

Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10% μέσα στο 2010, η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 20% μέχρι το 2012, ώστε τα ΜΜΜ να αντιπροσωπεύουν το 50% των ημερήσιων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δήλωσε:

  • Δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια τουλάχιστον μέσα στο 2010
  • Δεν αποκλείεται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών να επεκταθεί σε όλα τα ΜΜΜ της Αττικής.
  • Περίπου ένας στους πέντε επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο. Στα μέσα σταθερής τροχιάς το ποσοστό αυτό είναι αισθητά μικρότερο γύρω στο 5%-6%, ενώ στα επίγεια μέσα το ποσοστό αυτό φτάνει και ξεπερνά το 15%.
  • Δεν αποκλείεται να ανατεθεί η είσπραξη των εισιτηρίων σε ιδιωτικό φορέα
  • Το ύψος του κομίστρου θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία.
  • Η συγχώνευση όλων των φορέων υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ θα είναι προς το παρόν λειτουργική και όχι οργανωτική, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν οι επιμέρους διοικήσεις των φορέων.
  • Δεν είναι στις επιλογές του υπουργείου να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΜ, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται ιδιωτικοποιήσεις
  • Τα έργα που γίνονται στον ΗΣΑΠ αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο
  • Θα διατηρηθούν οι συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Δεν θα αλλάξει το καθεστώς τονίστηκε χαρακτηριστικά.
  • Αρχισε η παραλαβή των 220 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου
  • Η εξοικονόμηση προσωπικού και κυρίως οδηγών, όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις θα γίνει μέσω της αναδιάρθρωσης του συστήματος των δρομολογίων.

Τέλος, δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ΣΔΙΤ κυρίως σε ό,τι αφορά τους τομείς της είσπραξης των εισιτηρίων και της τηλεματικής.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk