η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Γκρίνιες υπουργών για τα φέουδα

Το σχέδιο που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ.Παπακωνσταντίνου για τη μετοχοποίηση λιμένων, αεροδρομίων, οδικών αξόνων, τραπεζών και δημοσίων επιχειρήσεων θεωρήθηκε προχειροφτιαγμένο, με ισχνή απόδοση κερδών για το Δημόσιο και, όπως συνόψισε ο κ. Θ.Πάγκαλος, «είναι σαν να βάζουμε στην Ελλάδα ταμπέλα “πωλείται”» . «Και μάλιστα χωρίς σχέδιο» συμπλήρωσε ο κ. Π. Ευθυμίου. Η πρόταση του υπουργού Οικονομικών να αναλάβει η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) την εκμετάλλευση …

Γκρίνιες υπουργών για τα φέουδα | tovima.gr

Το σχέδιο που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ.Παπακωνσταντίνου για τη μετοχοποίηση λιμένων, αεροδρομίων, οδικών αξόνων, τραπεζών και δημοσίων επιχειρήσεων θεωρήθηκε προχειροφτιαγμένο, με ισχνή απόδοση κερδών για το Δημόσιο και, όπως συνόψισε ο κ. Θ.Πάγκαλος, «είναι σαν να βάζουμε στην Ελλάδα ταμπέλα “πωλείται”» . «Και μάλιστα χωρίς σχέδιο» συμπλήρωσε ο κ. Π. Ευθυμίου.

Η πρόταση του υπουργού Οικονομικών να αναλάβει η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας, ενώ για τις αποκρατικοποιήσεις των δημόσιων επιχειρήσεων είπε ότι θα μπορούσαν να τις αναλάβουν είτε η Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων είτε ο τραπεζικός τομέας είτε σύμβουλος αποκρατικοποιήσεων, προκάλεσε δεύτερο γύρο αντιπαράθεσης. Οι κκ. Π. Μπεγλίτης, Π. Γερουλάνος, Χ. Καστανίδης και η κυρία Τίνα Μπιρμπίλη αντέδρασαν στην ιδέα ενός κεντρικού φορέα που θα αναλάβει τις αποκρατικοποιήσεις. Αυτός όμως που εξέφρασε ευθέως την αντίρρησή του ήταν ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας. «Το κάθε υπουργείο θα αναλάβει την ευθύνη της διαδικασίας για τους φορείς του».

Τελικώς βάρυναν περισσότερο οι αποκρατικοποιήσεις στην κρίση των υπουργών ή το ενδεχόμενο να χάσουν το «υπουργείο-φέουδο», όπως το είχε χαρακτηρίσει στην αρχή της συνεδρίασης ο πρωθυπουργός κ. Γ.Παπανδρέου , όταν ζητούσε από τους υπουργούς του να ξεφύγουν από αυτή τη λογική; Η απάντηση βρίσκεται εκεί που την αναζήτησε και ο κ. Παπανδρέου, «στην καθημερινότητα» και στον «τρόπο λειτουργίας του κράτους». Η λογική του φέουδου ξεκίνησε από την καθυστέρηση στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων από τους υπουργούς στους υφυπουργούς και στους γενικούς γραμματείς των υπουργείων. Στη συνέχεια επεκτάθηκε σε άλλους τομείς. Η κυρία Λούκα Κατσέλη δεν συναινούσε στη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων της Ναυτιλίας στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχ.Χρυσοχοΐδη και χρειάστηκε να συγκληθεί ειδική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για να μεταπεισθεί. Οσο για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον κ. Μ.Μπόλαρη, μετετράπη σε καθημερινό σίριαλ. Η κυρία Τίνα Μπιρμπίλη δεν βλέπει με καλό μάτι όποιον πάει να μπει στα χωράφια της και δεν απέφυγε να στήσει καβγά με τον κ. Ρέππα για τον Αχελώο και με τον κ. Παπακωνσταντίνου, με τον οποίο τη συνδέει ισχυρός φιλικός δεσμός για το Ελληνικό και τη ΔΕΗ. Ο κ. Γερουλάνος επιθυμεί να έχει λόγο στην αξιοποίηση της Εταιρείας Τουριστικών Ακινήτων. Αυτά τα προβλήματα ίσως χρειάζονται κάτι περισσότερο από την «άμεση επαφή με τον συνάδελφο» που συνέστησε ο Πρωθυπουργός για να ξεπεραστούν.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Courchevel – Παρίσι – Ντουμπάι Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Γαλλία με περισσότερα από 300.000 κρούσματα ημερησίως, σκέφτεται να «κατηφορίσει» από την Courchevel... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk