Εμφύλιος εμπόρων για τις προσφορές

Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της καμπάνιας με προσφορές από τον Εμπορικό Σύλλογο της Αθήνας με τίτλο «Πάμε Αθήνα, συμφέρει» για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης στο κέντρο της πόλης, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρεμβαίνει και ζητεί από την κυβέρνηση να απαγορεύσει όλες τις προσφορές. Χθες ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας των εμπόρων κ. Β. Κορκίδης με επιστολή του προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη ζήτησε να …

Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της καμπάνιας με προσφορές από τον Εμπορικό Σύλλογο της Αθήνας με τίτλο «Πάμε Αθήνα, συμφέρει» για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης στο κέντρο της πόλης, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρεμβαίνει και ζητεί από την κυβέρνηση να απαγορεύσει όλες τις προσφορές.

Χθες ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας των εμπόρων κ. Β. Κορκίδης με επιστολή του προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη ζήτησε να νομοθετηθούν συγκεκριμένοι κανόνες για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, δεδομένου ότι η υπάρχουσα κατάσταση ενισχύει τις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και επιδεινώνει τη θέση των μικροτέρων. Μάλιστα κάνει λόγο για «στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην αγορά λιανεμπορίου» , και για «αμαρτωλό τρίγωνο», όπως αποκαλεί τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες.

Νωρίτερα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Π.Καρέλλας, έχοντας εξασφαλίσει τη στήριξη της Νομαρχίας και του Δήμου Αθηναίων, είχε ανακοινώσει ότι αρχίζει καμπάνια για να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές στα εμπορικά καταστήματα της Αθήνας με ειδικές τιμές. Το ποσοστό της μείωσης θα είναι ελεύθερο και θα το κρίνει κατά περίπτωση ο κάθε καταστηματάρχης.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας των εμπόρων κ. Κορκίδης προτείνει την επαναφορά της απαγόρευσης των προσφορών εντός του διαστήματος των 30 ημερών που προηγούνται της περιόδου των τακτικών εκπτώσεων- ρύθμιση που έχει καταργηθεί- και εντός αυτών των 30 ημερών να απαγορευθεί οποιαδήποτε αναγγελία μειώσεων τιμών και προωθητικών ενεργειών μεμονωμένων επιχειρήσεων, είτε ασκούνται όλον τον χρόνο είτε όχι. Ωστόσο οι προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος θα συνεχίσουν να επιτρέπονται.

Επίσης προτείνει οι παραπλανητικές πρακτικές προώθησης πωλήσεων να επισύρουν τις κυρώσεις που προβλέπονται για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές (κυρίως τα διοικητικά πρόστιμα), να περιορισθεί το δικαίωμα των προσφορών σε δύο δεκαήμερα τον χρόνο ή τέσσερις εβδομάδες (μία για κάθε εποχή) είτε για μέρος είτε για το σύνολο των διατιθεμένων προϊόντων, να επιβληθεί αποκλειστικά μια χαμηλή τιμή για τις προσφορές και να απαγορευθεί η χρησιμοποίηση διπλών τιμών από τα stocks και outlets, διότι έτσι δίνουν την εντύπωση στον καταναλωτή ότι πραγματοποιούν εκπτώσεις 365 ημέρες τον χρόνο.

Κατά την ΕΣΕΕ, είναι ανάγκη να σταθεροποιηθούν αγορανομικά για τον επόμενο χρόνο οι εκπτώσεις που παρέχουν οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις προς τους πελάτες τους (ανεξαρτήτως ενδεχόμενης μείωσης του τζίρου τους) ως μέσου συγκράτησης των τιμών, να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου του Εμπορίου και να αναβαθμιστούν οι θεσμοί εποπτείας και ιδιαίτερα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Αναφορικά με την άνοδο που παρουσίασαν οι λιανικές πωλήσεις στη διάρκεια του Μαρτίου σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Μάρτιο του 2009, είπε πως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η περίοδος του Πάσχα ήταν εφέτος πολύ νωρίτερα, και είναι προφανής η επίδραση που έχει το δώρο του Πάσχα στην αγορά, και παράλληλα οφείλεται στην αποτελεσματικότητα του μέτρου των αποδείξεων, ενώ μικρή σημασία είχαν τελικώς οι μόνιμες προσφορές και οι μεγάλες εκπτώσεις που πραγματοποίησαν όλο το πρώτο τρίμηνο του 2010 οι εμπορικές επιχειρήσεις. Αλλά και πάλι ωφελημένες βγήκαν οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk