Μετά την πρόσφατη καθήλωση

Αισθητήρες σε αεροπλάνα για την ηφαιστειακή τέφρα

Το πειραματικό σύστημα AVOID (Αερομεαφερόμενο σύστημα Αναγνώρισης και Ανίχνευσης Ηφαιστειακών Αντικειμένων) βασίζεται σε μια μικρή υπέρυθρη κάμερα εγκατεστημένη στο ουραίο πτερύγιο των αεροπλάνων, η οποία βλέπει τα σύννεφα τέφρας σε ύψος από 1.500 έως 15.000 μέτρα.

Συσκευές που εντοπίζουν σύννεφα ηφαιστειακής τέφρας από απόσταση 100 χιλιομέτρων θα δοκιμάσει στα αεροπλάνα της η EasyJet, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποφύγει την καθήλωση του στόλου της όπως συνέβη με την πρόσφατη ηφαιστειακή έκρηξη στην Ισλανδία.

Το πειραματικό σύστημα AVOID (Αερομεαφερόμενο σύστημα Αναγνώρισης και Ανίχνευσης Ηφαιστειακών Αντικειμένων) βασίζεται σε μια μικρή υπέρυθρη κάμερα εγκατεστημένη στο ουραίο πτερύγιο των αεροπλάνων, η οποία βλέπει τα σύννεφα τέφρας σε ύψος από 1.500 έως 15.000 μέτρα.

«Ο ανιχνευτής στάχτης θα επιτρέψει στα αεροσκάφη μας να βλέπουν και να αποφεύγουν τα σύννεφα τέφρας, ακριβώς όπως τα αερομεταφερόμενα μετεωρολογικά ραντάρ και οι μετεωρολογικοί χάρτες καθιστούν ορατές τις καταιγίδες» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕasyJet Άντι Χάρισον.

Η εταιρεία συνεργάζεται με την Airbus και σκοπεύει να δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία σε ένα Airbus 340, εντός των επόμενων δύο μηνών, με την προοπτική να το εγκαταστήσει αργότερα σε περισσότερα αεροπλάνα της.

Το AVOID θα χρειαστεί όμως και την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών και της αεροπορικής βιομηχανίας για να προσφέρει ορατά οφέλη στις αερομεταφορές.

Η ΕasyJet δηλώνει πάντως πρόθυμη να μοιραστεί την τεχνογνωσία με τις άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι η ηφαιστειακή τέφρα είναι σοβαρό πρόβλημα καθώς μπορεί δυνητικά να καταστρέψει τους κινητήρες των αεροσκαφών: Ο κονιορτοποιημένος βράχος από τον οποίο αποτελείται η τέφρα λιώνει από τη θερμότητα του κινητήρα και μετατρέπεται σε ηφαιστειακό γυαλί που επικάθεται στα τοιχώματα και τα καταστρέφει.

Πολλοί ειδικοί της βιομηχανίας υποστήριξαν πάντως ότι η αντίδραση της Ευρώπης στο ισλανδικό ηφαίστειο ήταν υπερβολική.

Η ΕasyJet είναι μια από τις πολλές αεροπορικές εταιρείες που αξιώνουν αποζημιώσεις από τις κυβερνήσεις για το κλείσιμο του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου. Το πρωτοφανές νέφος τέφρας κόστισε πάνω από 1 δισ. ευρώ στις αεροπορικές εταιρείες και περίπου 1,5 δισ. σε άλλες επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk