Ο Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη στον αγώνα της Κωνσταντινούπολης, εκμεταλλευόμενος το «δώρο» των Μαρκ Γουέμπερ και Σεμπάστιαν Φέτελ, που συγκρούστηκαν μεταξύ τους και ενώ είχαν το 1-2! Δεύτερος πίσω από τον Χάμιλτον τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον, ολοκληρώνοντας μια ανέλπιστα θριαμβευτική μέρα για την McLaren.

Ο Γουέμπερ κατάφερε τουλάχιστον να διατηρήσει την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα, παίρνοντας την 3η θέση, ενώ ο Φέτελ έφυγε με άδεια χέρια από την Τουρκία, εγκαταλείποντας στη φάση του ατυχήματος με τον team mate του.

Στο 4-5 βρέθηκαν οι δύο Mercedes, με τον Μίκαελ Σουμάχερ να τερματίζει μπροστά από τον Νίκο Ρόμπεργκ. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα πήρε την 6η θέση για την Renault μπροστά από τις Ferrari των Φελίπε Μάσα και Φερνάντο Αλόνσο, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Αντριαν Σούτιλ (Force India) και Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber).

Η εξέλιξη του GP Τουρκίας

Στην εκκίνηση είχαμε δύο αλλαγές, καθώς ο Φέτελ κατάφερε να αρπάξει την 2η θέση από τον Χάμιλτον και ο Σουμάχερ την 4η από τον Μπάτον. Ομως πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, οι δύο οδηγοί της McLaren κατάφεραν να ανακτήσουν τις θέσεις τους.

Στους γύρους που ακολούθησαν ο Χάμιλτον πίεσε τον Ουέμπερ για την πρωτοπορία, χωρίς ωστόσο να βρει κάποια ευκαιρία για προσπέρασμα. Οι δυο τους μπήκαν μαζί στα pits για αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο και εκεί ο Χάμιλτον καθυστέρησε λίγο παραπάνω, με αποτέλεσμα τελικά αντί να απειλήσει τον Ουέμπερ, να χάσει την 2η θέση από τον Φέτελ που είχε μπει λίγο νωρίτερα.

Η ολοκλήρωση των pit-stops βρήκε τους οδηγούς της Red Bull στο 1-2, με τις δύο McLaren να ακολουθούν σε πολύ κοντινή απόσταση και τις δύο Mercedes να βρίσκονται στο 5-6, αλλά περίπου 30″ πίσω.

Από εκείνο το σημείο και μετά υπήρχε αγωνία στα pit-wall των ομάδων για τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για βροχή, η οποία πάντως ουδέποτε έφτασε στην πίστα πέρα από κάποιες σποραδικές ψιχάλες.

Η φάση που σημάδεψε τον αγώνα ήρθε στον 40ό γύρο. Ο Φέτελ βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Ουέμπερ στα φρένα της πίσω μεγάλης ευθείας απαιτώντας το προσπέρασμα από την εσωτερική, αλλά ο αυστραλός δεν έδωσε καθόλου χώρο στον team mate του, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση μεταξύ τους. Ο Φέτελ εγκατέλειψε επιτόπου, αντίθετα με τον Ουέμπερ που ήταν σε θέση να συνεχίσει.

Κερδισμένες από την γκάφα των οδηγών της Red Bull βρήκαν οι δύο McLaren. Ο Χάμιλτον βρέθηκε ξαφνικά με την πρωτοπορία στα χέρια μπροστά από τον Μπάτον, ενώ ο Ουέμπερ κατόρθωσε να σώσει έστω την 3η θέση μπροστά από τον Σουμάχερ, παρότι αναγκάστηκε να μπει για νέα αεροτομή.

Η δράση δεν σταμάτησε εκεί. Στον 49ο γύρο οι Χάμιλτον και Μπάτον χάρισαν στο κοινό μια εκπληκτική μονομαχία, με τον Μπάτον να περνάει μπροστά στην στροφή 12 και τον Χάμιλτον να ανακτά την 1η θέση λίγες στιγμές αργότερα.

Η μοναδική αλλαγή που έγινε ως το τέλος ήταν το προσπέρασμα του Αλόνσο στον Πετρόφ για την 8η θέση, σε μια φάση που ο ρώσος είδε το εμπρός αριστερό λάστιχό του να κλατάρει από την επαφή με την Ferrari του ισπανού και να πέφτει τελικά εκτός βαθμών.

Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Ουέμπερ διατηρήθηκε στην κορυφή με 93 βαθμούς. Δεύτερος πέρασε ο Μπάτον με 88, τη στιγμή που ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 3η θέση έχοντας 84. Οι Αλόνσο και Φέτελ ακολουθούν με 79 και 78 πόντους αντίστοιχα.

Ο 8ος αγώνας της σεζόν θα γίνει στο Μόντρεαλ του Καναδά σε δύο εβδομάδες (11-13/6).

Φέτελ: «Δεν έφταιγα εγώ»

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι ήταν δική του η ευθύνη για τη σύγκρουσή του με τον Μαρκ Γουέμπερ, που κόστισε στην Red Bull το 1-2 στο τουρκικό GP. Στον 40ό γύρο του αγώνα, ο Γερμανός επιχείρησε να προσπεράσει τον team mate του στα φρένα της στροφής 12. Οι δυο τους βρέθηκαν πλάι-πλάι και χτύπησαν μεταξύ τους, με τον Φέτελ να εγκαταλείπει και τον Γουέμπερ να πέφτει 3ος, πίσω από τις McLaren των Λιούις Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον, που τερμάτισαν τελικά στο 1-2.

«Αν κοιτάξει κανείς το βίντεο, είναι ξεκάθαρο ότι εγώ είχα την εσωτερική», είπε ο Φέτελ, ο οποίος αμέσως μετά το ατύχημα έκανε μια χαρακτηριστική κίνηση προς τους θεατές για να δείξει ότι ο Γουέμπερ είναι τρελός.

«Πήγα στην εσωτερική, ήμουν μπροστά και απλά επικεντρωνόμουν στο σημείο φρεναρίσματος. Είδατε ότι εκεί ακουμπήσαμε, με χτύπησε στον πίσω δεξιά τροχό και βγήκα εκτός».

Παρόλα αυτά ο Γερμανός επέμεινε πως το περιστατικό αυτό δεν πρόκειται να επηρεάσει το καλό κλίμα που υπάρχει στην Red Bull.

«Δεν υπάρχει κάποια διαμάχη», πρόσθεσε. «Αυτά συμβαίνουν. Δεν το χρειαζόμαστε, αλλά δεν υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε τώρα. Προφανώς και δεν είμαι χαρούμενος. Ημουν στην εσωτερική επικεντρωνόμενος στο σημείο φρεναρίσματος, ακουμπήσαμε και αυτό είναι όλο».

H τελική κατατάταξη του GP Τουρκίας:
Θέση Οδηγός – Κατασκευαστής Laps Χρόνος Grid Βαθμοί Βαθμοί Κατασκευαστή
1 Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 57 1h28:47.620 0η 25 25
2 Τζένσον Μπάτον – McLaren-Mercedes 57 +2.645 0η 18 18
3 Μαρκ Ουέμπερ – Red Bull-Renault 57 +24.285 0η 15 15
4 Μίκαελ Σουμάχερ – Mercedes 57 +31.110 0η 12 12
5 Νίκο Ρόσμπεργκ – Mercedes 57 +32.266 0η 10 10
6 Ρόμπερτ Κούμπιτσα – Renault 57 +32.824 0η 8 8
7 Φελίπε Μάσα – Ferrari 57 +36.635 0η 6 6
8 Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari 57 +46.544 0η 4 4
9 Αντριαν Σούτιλ – Force India-Mercedes 57 +49.029 0η 2 2
10 Καμούι Κομπαγιάσι – Sauber-Ferrari 57 +1:05.650 0η 1 1
11 Πέντρο ντε λα Ρόσα – Sauber-Ferrari 57 +1:05.944 0η 0 0
12 Χάιμε Αλγκουερσουάρι – Toro Rosso-Ferrari 57 +1:07.800 0η 0 0
13 Βιταντόνιο Λιούτσι – Force India-Mercedes 57 +1 γύρος 0η 0 0
14 Ρούμπενς Μπαρικέλο – Williams-Cosworth 57 +1 γύρος 0η 0 0
15 Βιτάλι Πετρόφ – Renault 57 +1 γύρος 0η 0 0
16 Σεμπαστιάν Μπουεμί – Toro Rosso-Ferrari 57 +1 γύρος 0η 0 0
17 Νίκο Χούλκενμπεργκ – Williams-Cosworth 57 +1 γύρος 0η 0 0
18 Τίμο Γκλοκ – Virgin-Cosworth 57 +2 γύροι 0η 0 0
19 Λούκας ντι Γκράσι – Virgin-Cosworth 57 +3 γύροι 0η 0 0
– Καρούν Τσάντχοκ – HRT-Cosworth 52 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Μπρούνο Σένα – HRT-Cosworth 46 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 39 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Χάικι Κοβαλάινεν – Lotus-Cosworth 33 Εγκατάλειψη 0η 0 0
– Γιάρνο Τρούλι – Lotus-Cosworth 32 Εγκατάλειψη 0η 0 0

Βαθμολογία οδηγών
1 Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull-Renault) 93
2 Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 88
3 Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 84
4 Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 79
5 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull-Renault) 78
6 Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) 67
7 Φελίπε Μάσα (Ferrari) 67
8 Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 66
9 Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) 34
10 Αντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 22
11 Βιταντόνιο Λιούτσι (Force India-Mercedes) 10
12 Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 7
13 Βιτάλι Πετρόφ (Renault) 6
14 Χάιμε Αλγκουερσουάρι (Toro Rosso-Ferrari) 3
15 Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber-Ferrari) 1
16 Σεμπαστιάν Μπουεμί (Toro Rosso-Ferrari) 1
17 Νίκο Χούλκενμπεργκ (Williams-Cosworth) 1
18 Τίμο Γκλοκ (Virgin-Cosworth) 0
19 Χάικι Κοβαλάινεν (Lotus-Cosworth) 0
20 Πέντρο ντε λα Ρόσα (Sauber-Ferrari) 0
21 Λούκας ντι Γκράσι (Virgin-Cosworth) 0
22 Μπρούνο Σένα (HRT-Cosworth) 0
23 Γιάρνο Τρούλι (Lotus-Cosworth) 0
24 Καρούν Τσάντχοκ (HRT-Cosworth) 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών
1 Vodafone McLaren Mercedes 172
2 Red Bull Racing 171
3 Scuderia Ferrari Marlboro 146
4 Mercedes GP Petronas 100
5 Renault F1 Team 73
6 Force India Formula One 32
7 AT&T Williams 8
8 Scuderia Toro Rosso 4
9 BMW Sauber F1 Team 1
10 Hispania Racing F1 Team 0
11 Lotus F1 Racing 0
12 Virgin Racing 0