Ο Μαρκ Ουέμπερ κατέκτησε την 3η σερί pole position του και 4η φετινή στην Τουρκία, επικρατώντας του Λιούις Χάμιλτον στις κατατακτήριες δοκιμές στο «Ιστανμπουλ Παρκ». Ο Αυστραλός της Red Bull και ο Βρετανός της McLaren θα ξεκινήσουν από την πρώτη σειρά του grid τον αγώνα της Κυριακής (15:00), ακριβώς μπροστά από τους team mate τους, Σεμπάστιαν Φέτελ και Τζένσον Μπάτον.

Από την τρίτη σειρά θα πάρουν εκκίνηση οι Mercedes των Νίκο Ρόσμπεργκ και Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ στην τέταρτη σειρά θα βρεθούν οι Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) και Φελίπε Μάσα (Ferrari).

Η μεγάλη έκπληξη της ημέρας ήταν ο αποκλεισμός του Φερνάντο Αλόνσο στο Q2. O Ισπανός οδηγός της Ferrari θα ξεκινήσει την κούρσα από την 12η θέση.

Η εξέλιξη των κατατακτήριων του GP Τουρκίας

Μετά την Ισπανία και το Μονακό, ο Ουέμπερ πρόσθεσε ακόμα μία pole στο ενεργητικό του και πλέον βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να κάνει το 3×3 στις νίκες που θα τον ισχυροποιήσει στην κορυφή του πρωταθλήματος.

Αντίθετα όμως με όσα έγιναν στις κατατακτήριες στην Καταλούνια, όπου η Red Bull ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορες από τους υπόλοιπους, αυτή τη φορά υπήρχε έντονος συναγωνισμός από την McLaren.

Παρότι οι δύο Κόκκινοι Ταύροι έκαναν το 1-2 τόσο στο Q1 όσο και στο Q2, στο τελευταίο κομμάτι ήταν ο Χάμιλτον αυτός που αρχικά είχε τον καλύτερο χρόνο, στο 1:26.542.

Ομως ο Γουέμπερ δεν άργησε να απαντήσει, εκτοπίζοντας τον Βρετανό από την κορυφή με επίδοση 1:26.510, την οποία στον τελευταίο του γύρο βελτίωσε στο 1:26.295.

Στιγμές αργότερα ο Χάμιλτον βελτίωσε τη δική του καλύτερη επίδοση, αλλά όχι αρκετά για να σπάσει το σερί της Red Bull στις pole, το οποίο έχει φτάσει αισίως στις 7 συνεχόμενες. Κατάφερε πάντως να κρατήσει την 2η θέση, καθώς ο Φέτελ είχε μια στιγμιαία έξοδο στην δική του τελευταία προσπάθεια, με αποτέλεσμα να αρκεστεί στην 3η θέση.

Εξοδο στο τέλος είχε και ο Σουμάχερ, ο οποίος κόλλησε στην αμμοπαγίδα της στροφής 8 και έμεινε στην 6η θέση, πίσω από Μπάτον και Ρόσμπεργκ.

Απογοητευτική απόδοση είχαν οι δύο Ferrari. Ο Αλόνσο πλήρωσε ένα οδηγικό του λάθος στο τέλος του Q2 και δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό του session, ενώ ο Μάσα πέρασε μεν στην 10άδα, αλλά δεν είχε την ταχύτητα για κάτι καλύτερο από την 8η θέση, ανάμεσα από τις Renault των Κούμπιτσα και Βιτάλι Πετρόφ.

Ο αγώνας στο «Ιστανμπουλ Παρκ» ξεκινάει στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής και θα μεταδοθεί απευθείας τηλεοπτικά από τον Alpha.

Γουέμπερ: «Σπουδαίο το 7×7»

Ο Μαρκ Γουέμπερ υπογράμμισε τη σημασία που έχει για τις φετινές δυνατότητες της Red Bull η κατάκτηση της 7ης σερί pole position της ομάδας του στην Τουρκία και 3η σερί για τον ίδιο μετά την Ισπανία και Μονακό, όπου πανηγύρισε τελικά και τη νίκη. «Είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα και δείχνει τον τρομερό ρυθμό του μονοθεσίου σε διαφορετικές πίστες», τόνισε ο Αυστραλός οδηγός, πρωτοπόρος του πρωταθλήματος.

«Εχουμε ένα καλό σερί τελευταία και θα πρέπει να γίνουμε ακόμα καλύτεροι τις Κυριακές, όπως έχουμε κάνει στις τελευταίες κούρσες. Σε αυτό θα επικεντρωθεί η ομάδα για αύριο».

Ο Γουέμπερ αναφέρθηκε και στην απόφαση της Red Bull να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα F-duct που δοκίμασε για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

«Είναι ένα ιδιαίτερο πρότζεκτ για να το πετύχεις σωστά, όπως η McLaren», είπε. «Εμείς έχουμε περισσότερα να χάσουμε παρά να κερδίσουμε παίρνοντας ρίσκα. Δεν θέλουμε να βάζουμε πράγματα το μονοθέσιο που θα το κάνουν να πηγαίνει πιο αργά, και δεν θα το ξεκινήσουμε τώρα».

Από την πλευρά του ο άλλος οδηγός της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ, έμεινε στην 3η θέση πίσω και από τον Λιούις Χάμιλτον, γεγονός που απέδωσε σε ένα πρόβλημα στα φρένα που αντιμετώπισε στο Q3.

Παρόλα αυτά δήλωσε χαρούμενος που θα ξεκινήσει από το καθαρό μέρος του grid: «Είμαι ευχαριστημένος με την 3η θέση και τυχερός που δεν είμαι 4ος. Φέτος είναι δύσκολο να κερδίσεις θέσεις χωρίς pit-stops για ανεφοδιασμούς, οπότε η αυριανή κούρσα απαιτεί υπομονή».

Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Τουρκίας:

Θέση Οδηγός Ομάδα Q1 Q2 Q3
1. Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:27.500 1:26.818 1:26.295
2. Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:27.667 1:27.013 1:26.433
3. Φέτελ Red Bull-Renault 1:27.067 1:26.729 1:26.760
4. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:27.555 1:27.277 1:26.781
5. Σουμάχερ Mercedes 1:27.756 1:27.438 1:26.857
6. Ρόσμπεργκ Mercedes 1:27.649 1:27.141 1:26.952
7. Κούμπιτσα Renault 1:27.766 1:27.426 1:27.039
8. Μάσα Ferrari 1:27.993 1:27.200 1:27.082
9. Πετρόφ Renault 1:27.620 1:27.387 1:27.430
10. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:28.158 1:27.434 1:28.122
11. Σούτιλ Force India-Mercedes 1:27.951 1:27.525
12. Αλόνσο Ferrari 1:27.857 1:27.612
13. Ντε λα Ρόσα Sauber-Ferrari 1:28.147 1:27.879
14. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 1:28.534 1:28.273
15. Μπαρικέλο Williams-Cosworth 1:28.336 1:28.392
16. Αλγκουερσούρι Toro Rosso-Ferrari 1:28.460 1:28.540
17. Χούλκενμπεργκ Williams-Cosworth 1:28.227 1:28.841
18. Λιούτσι Force India-Mercedes 1:28.958
19. Τρούλι Lotus-Cosworth 1:30.237
20. Κοβαλάινεν Lotus-Cosworth 1:30.519
21. Γκλοκ Virgin-Cosworth 1:30.744
22. Σένα HRT-Cosworth 1:31.266
23. Ντι Γκράσι Virgin-Cosworth 1:31.989
24. Τσάντχοκ HRT-Cosworth 1:32.060