Ανεβαίνει το θερμόμετρο στο λιμάνι του Πειραιά μετά την απόφαση τεσσάρων εμπορικών συλλόγων να υποδεχθούν την προσεχή Δευτέρα το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith», ενώ την ίδια ημέρα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει προγραμματίσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση κατά της απόφασης της κυβέρνησης να προχωρήσει στην άρση των απαγορεύσεων εκτέλεσης κρουαζιέρας από πλοία με σημαίες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης στο Αιγαίο Πέλαγος.

Χθες ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Ι. Χαλάς σε συνέντευξη Τύπου χαρακτήρισε το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith» «Δούρειο Ιππο οικονομικών συμφερόντων, προκειμένου» , όπως είπε, «να καθιερωθεί και στην Ελλάδα η κρουαζιέρα από πλοία στα οποία δουλεύουν ναυτικοί χωρίς τα στοιχειώδη δικαιώματα, με πολύ χαμηλούς μισθούς και ανασφάλιστοι».

Την ίδια ώρα οι Εμπορικοί Σύλλογοι Αθηνών και Πειραιώς, ο Σύλλογος Τουριστικών Καταστημάτων Αθήνας και ο Σύλλογος Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Πλάκας και Μοναστηρακίου σε κοινή ανακοίνωσή της δηλώνουν την πρόθεσή τους να συγκεντρωθούν τα μέλη τους το πρωί της Δευτέρας στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου, όπως υποστηρίζουν, να καλωσορίσουν τους ξένους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται το «Ζenith».

Την ίδια ημέρα όμως θα πραγματοποιείται και 24ωρη απεργία των ναυτικών της ΠΝΟ, με συνέπεια να θεωρείται βέβαιο ότι απεργοί ναυτικοί θα κατέβουν στο λιμάνι προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τον κατάπλου των ξένων κρουαζιεροπλοίων στα οποία δεν απασχολούνται έλληνες ναυτικοί.

Η δέσμευση της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκας Κατσέλη ότι θα ζητήσει την άμεση πρόσληψη ελλήνων ναυτικών στα εν λόγω ξένα κρουαζιερόπλοια και στο «Ζenith» δεν φάνηκε ικανή να κατευνάσει τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας, η διοίκηση της οποίας έχει λάβει την απόφαση να ανεβάσει τους τόνους της αντιπαράθεσης στο θέμα του καμποτάζ των κρουαζιεροπλοίων.

Οπως αναφέρουν μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ, «δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πλοία όπως το “Ζenith” να συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια στην Ελλάδα. Στο συγκεκριμένο πλοίο υπάρχει σοβαρό θέμα ασφάλειας καθώς εργάζονται 613 άτομα από 27 χώρες, με σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας και συνεννόησης μεταξύ τους». Εξάλλου η ΠΝΟ εκφράζει και την πλήρη αντίθεσή της στην πρόθεση της κυβέρνησης να εντάξει το ΝΑΤ στο Ταμείο μισθωτών καθώς, όπως αναφέρουν μέλη της διοίκησης της Ομοσπονδίας, «το ναυτικό επάγγελμα έχει πολλές ιδιαιτερότητες που απαιτούν την αυτοτέλεια του ασφαλιστικού φορέα των ναυτικών», παρά το γεγονός ότι η κυρία Κατσέλη ξεκαθάρισε στον κ. Χαλά πως δεν πρόκειται να επέλθει καμία αλλαγή στον ασφαλιστικό φορέα των ναυτικών.