Oι μηχανές αυτόματης πώλησης στο Τόκιο έχουν ηλεκτρονικά μάτια που αξιολογούν το δέρμα και τις ρυτίδες των πελατών, προκειμένου να διαπιστώσουν αν είναι αρκετά μεγάλοι για να αγοράσουν τσιγάρα. Στις τουαλέτες στα ακριβά μπαρ του Καναδά, αυτόματοι πωλητές με σίδερα ισιώματος μαλλιών επιτρέπουν στις κυρίες να τελειοποιήσουν το χτένισμά τους.
Στο Αμπου Ντάμπι, στην υποδοχή ενός πολυτελούς ξενοδοχείου, αυτόματος πωλητής προσφέρει ράβδους χρυσού και νομίσματα προς 1.000 δολάρια την ουγκιά. Μία νέα γενιά μηχανημάτων αυτόματων πωλήσεων έχει κάνει την εμφάνισή της: φανταχτερά, φουτουριστικά και εξελιγμένα, ξεπετάγονται παντού. Διαθέτουν οθόνες αφής αντί για πλήκτρα, προσόψεις που φεγγοβολούν και πάλλονται και τεχνολογία που σίγουρα δεν θα προκαλέσει οργή στον χρήστη- αισθητήρες εξασφαλίζουν ότι η πιστωτική κάρτα του πελάτη δεν θα χρεωθεί αν δεν είναι διαθέσιμο το επιλεγμένο προϊόν. Αυτά τα μηχανήματα δεν είναι για φραγκοδίφραγκα: οι αγορές ξεκινούν από διψήφιους αριθμούς. Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών και το υψηλό κόστος διατήρησης καταστημάτων έχουν παρακινήσει πολλές μεγάλες φίρμες να επανακαθορίσουν τον τρόπο πώλησης των προϊόντων τους.
Τα λεγόμενα αυτόματα καταστήματα λιανικής πώλησης (ο όρος «αυτόματος πωλητής» είναι ξεπερασμένος) καταπιάνονται με τη μόδα, τα προϊόντα ομορφιάς, τα ηλεκτρονικά είδη και άλλα. Πριν από περίπου δύο μήνες, η εταιρεία καλλυντικών Τhe Βody Shop άρχισε να προσφέρει προϊόντα περιποίησης δέρματος σε πολυτελή μηχανήματα στα αεροδρόμια. Σύντομα θα ακολουθήσουν και τα εμπορικά κέντρα.
Τα τελευταία χρόνια εταιρείες όπως οι Βest Βuy, Sephora, Αpple και Ρroactiv διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω αυτόματων πωλητών. Η Quicksilver προσφέρει μαγιό σε μηχανήματα που τοποθέτησε σε γνωστή αλυσίδα ξενοδοχείων.
Οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιήσουν αλλαγές καλώντας έναν αριθμό που αναγράφεται στην απόδειξη. Στην εποχή των i-Ρads, του γρήγορου Ιnternet, των ΑΤΜ και του αυτόματου check-in στα αεροδρόμια, οι πελάτες απαιτούν άμεση ικανοποίηση. Δεν έχουν πια τον χρόνο να ψάχνουν και να αγοράζουν προϊόντα από μόνοι τους: αγγίζοντας μια οθόνη κάνουν τα ψώνια τους μέσα σε λίγα λεπτά.
Οι αυτόματοι πωλητές- που γεφυρώνουν το κενό μεταξύ των παραδοσιακών καταστημάτων και των ηλεκτρονικών αγορών- δεν περιορίζονται μόνο σε αεροδρόμια και εμπορικά κέντρα. Σιγά-σιγά κάνουν την εμφάνισή τους σε σουπερμάρκετ, στρατιωτικές βάσεις, πανεπιστημιουπόλεις ακόμη και σε αλυσίδες καταστημάτων.