Τη μείωση των κρατήσεων κατά 18% το πρώτο τετράμηνο του 2010 στη Ρόδο λόγω της αρνητικής δημοσιότητας στο εξωτερικό και των γεγονότων των τελευταίων εβδομάδων στη χώρα επισημαίνει ο διευθυντής του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού ΤουρισμούΠΡΟΤΟΥΡ κ. Μπ. Παλογιαννίδης.

– Ποια είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στη Ρόδο με την έναρξη της τουριστικής περιόδου;

«Με μεγάλη αβεβαιότητα και ανησυχία ξεκινά η εφετινή τουριστική σεζόν στη Ρόδο, αφού η αρνητική δημοσιότητα στο εξωτερικό λόγω των γεγονότων των τελευταίων εβδομάδων είχε αποτέλεσμα τη μείωση των κρατήσεων στο πρώτο τετράμηνο του 2010 κατά 18%. Εκτός όμως από τα δυσάρεστα γεγονότα, ο έντονος προβληματισμός για το μέλλον της χώρας, οι απεργιακές κινητοποιήσεις, το κλείσιμο του εναέριου χώρου λόγω ηφαιστειακής τέφρας αλλά και οι αντιδράσεις στα λιμάνια για την άρση των καμποτάζ είναι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας αρνητικής εικόνας για τη Ρόδο, όπως και για τους άλλους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς».

– Πώς εξελίσσεται η τουριστική ζήτηση; «Οι καθοδικές τάσεις που εμφανίζονται στη γερμανική αγορά για το 2010 είναι μια πολύ σοβαρή απώλεια, όχι μόνο για τη Ρόδο αλλά για όλη τη νησιωτική Ελλάδα και δυστυχώς ακόμη και οι αναδυόμενες αγορές όπως αυτές της Ρωσίας, της Γαλλίας, της Τουρκίας κ.ά. δεν μπορούν να αντισταθμίσουν την απώλεια αυτή».

– Ποιες είναι οι ενέργειες που έχουν γίνει για την τουριστική προβολή του νησιού εφέτος;

«Η Ρόδος εδώ και 13 χρόνια έχει δημιουργήσει έναν μοναδικό σε ολόκληρη την Ελλάδα μηχανισμό, που έχει στόχο την προβολή και τη διαφήμιση του τουριστικού προορισμού της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη στρατηγική που χαράσσει η κυβέρνηση. Αντιμετωπίζοντας τη δυσκολότερη περίοδο των 30 τελευταίων χρόνων και γνωρίζοντας ότι η μείωση των εσόδων επιβάλλει μεγαλύτερες ακόμη προσπάθειες προβολής, ο Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού ενέτεινε τις προσπάθειές του, υλοποιώντας καλά στοχευμένες δράσεις, προϊόν της άριστης συνεννόησης και πολύχρονης εμπειρίας των μελών του και των συνεργατών του, μεταξύ των οποίων και εξειδικευμένες εταιρείες συμβούλων στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα ενεργοποιήσαμε ομάδες από δημοσιογράφους έγκριτων μέσων από πέντε χώρες (Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία και Σκανδιναβία), διοργανώσαμε events στο εξωτερικό και κάναμε καταχωρήσεις σε τουριστικά περιοδικά. Αξίζει να τονίσουμε παράλληλα και την ενεργό συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας της Ρόδου, που και αυτή η ίδια μεριμνά για τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος μέσω των τοπικών φορέων και των παραγωγικών τάξεων. Ο λόγος για την πρόσφατη ενέργεια των Ροδιτών να υποδεχτούν τους επιβάτες του κρουαζιεροπλοίου “Ζenith” με λουλούδια και τοπικά εδέσματα, σε μια προσπάθεια θωράκισης του θαλάσσιου τουρισμού».