Στο Σύνταγμα μια μέρα…
Ο χώρος ήταν «όλα τα λεφτά». Φανταστείτε: στον σταθμό Συντάγματος του μετρό, πρωινό (της περασμένης) Δευτέρας, με εκατοντάδες περαστικούς να πηγαινοέρχονται κάτω από τη βουή της καθημερινότητας της πόλης, μια σειρά πάγκοι έχουν στηθεί και πίσω τους συνωστίζονται οι γνωστότεροι έλληνες σχεδιαστές μόδας. Το θέαμα- για τις διερχόμενες κυρίες τουλάχιστον- δεν ήταν από αυτά που εύκολα θα μπορούσαν να προσπεράσουν. Μια προσεκτικότερη ματιά και η υπόθεση γινόταν περισσότερο δελεαστική. Εκπτωτικές τιμές ως και 150% στα ρούχα των μελών του Πανελληνίου Συλλόγου Σχεδιαστών Μόδας ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με τα Παιδικά Χωριά SΟS Ελλάδας και το Κέντρο Βρεφών «Η Μητέρα». Το bazaar που διοργανώθηκε προ ολίγων ημερών στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σταθμού μετρό στο Σύνταγμα τελικά ωφέλησε πολλούς. Και τα προαναφερθέντα ιδρύματα, δεδομένου του ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων διοχετεύθηκε εκεί, και τους σχεδιαστές, διότι έκαναν ευρύτερα γνωστό το καταφρονεμένο ελληνικό ρούχο, και το καταναλωτικό κοινό, διότι ύστερα από τόσες οικονομικές δυσκολίες θυμήθηκε πώς είναι να ψωνίζει κανείς.

Και το ερώτημα που τίθεται είναι απλά το εξής: Γιατί αυτή η πρωτοβουλία να πραγματοποιείται μόνο δύο φορές τον χρόνο; (Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη χορηγία του «ΒΗΜΑdonna».)

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται

Πέντε χιλιάδες επισκέπτες την ημέρα των εγκαινίων της Αrt Αthina έφτασαν για να αποδείξουν ότι η οικονομική κρίση, αντί να τροφοδοτεί κλίμα εθνικής μιζέριας, θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή αφορμή για να επενδύσουμε στον πολιτισμό και στην τέχνη.

Η συνέχεια ήταν αντάξια. Πενήντα οκτώ γκαλερί από 11 χώρες και 300 καλλιτέχνες ήταν οι προτάσεις της εφετινής, 16ης κατά σειράς, ετήσιας Διεθνούς Συνάντησης Σύγχρονης Τέχνης που πραγματοποιήθηκε από 13 ως 16 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του Κλειστού Παλαιού Φαλήρου (Γήπεδο Τae Κwon Do) με ένα σωρό παράλληλες εκδηλώσεις. Σαράντα δύο φορείςαπό την Εθνική Πινακοθήκη ως εκδόσεις τέχνηςπου σχετίζονται με τη σύγχρονη τέχνη έδωσαν επίσης το παρών κάνοντας το Φαληρικό Δέλτα σταυροδρόμι συνάντησης όσων βρίσκουν λόγους να χαμογε- λούν ακόμη.

Ποπ αρτ και νεοκλασικισμός

Στο σταυροδρόμι του νεοκλασικού και της ποπ αρτ βρέθηκαν την περασμένη Τρίτη επιχειρηματίες,συλλέκτες,σχεδιαστές μόδας και ένα artistic crowd που έσπευσε να χαιρετίσει μία από τις πρώτες εκθέσεις με τις οποίες το ιστορικό κτίριο στον αριθμό 36 της λεωφόρου Αμαλίας ανακαινίστηκε και άνοιξε τις πύλες του στο κοινό.Ο λόγος για την έκθεση με τίτλο «Ποπ αρτ» αφισών καλλιτεχνών όπως οι Αντι Γουόρχολ,Ρόι Λιχτενστάιν,Ντέιβιντ Χόκνεϊ κ.ά.από την προσωπική συλλογή του ιδιοκτήτη του κτιρίου- και μανιώδους συλλέκτη έργων illustration art- Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.Οι επισκέπτες δεν είχαν μόνο την ευκαιρία να ρίξουν μια προσεκτική ματιά στα έργα της έκθεσης (τα οποία τίθενται προς πώληση) αλλά και να περιηγηθούν στους χώρους ενός κτιρίου που ανεγέρθηκε τη δεκαετία του 1920 από τον κορυφαίο αρχιτέκτονα της εποχής Κωνσταντίνο Κυριακίδη και αποτέλεσε την πρώτη κατοικία στην Ελλάδα με ασανσέρ.Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 27 Ιουνίου.

Τώρα και στην Ελλάδα…

Οχι, δεν επρόκειτο για διπλωματικό σαλόνι αλλά για τις εγκαταστάσεις του Βadminton. Πέντε πρεσβευτές, των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, του Καναδά, της Δανίας και- βεβαίως- της Αργεντινής, το ΄ριξαν έξω με… μιούζικαλ. Η πρεμιέρα μιας παραγωγής που ποτέ δεν έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα (αλλά τα τραγούδια της τα ξέρουμε σχεδόν όλα απ΄ έξω κι ανακατωτά) στην πρωτότυπη μορφή της συγκέντρωσε εκεί από τη διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα ως τη Δήμητρα Παπανδρέου. Στην αγκαλιά της «Εvita» χώρεσαν άφθονοι εκπρόσωποι διαφορετικών κοινωνικών χώρων. Και πέρασαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.