Formula 1Ο Ουέμπερ «Πρίγκιπας» στο Gran Prix του Μονακό

Ο Μαρκ Ουέμπερ κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Μονακό και μπήκε για τα καλά στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου της F1. Αυτή ήταν η 2η σερί νίκη για τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull, ο οποίος οδήγησε την κούρσα στο Πριγκιπάτο από την pole position ως και το πέσιμο της καρό σημαίας,. Το θριαμβευτικό 1-2 της Red Bull συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αφήνοντας 3ο τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα της Renault.

Ο Μαρκ Ουέμπερ κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Μονακό και μπήκε για τα καλά στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου της F1, ανεβαίνοντας παράλληλα στην κορυφή της βαθμολογίας.

Αυτή ήταν η 2η σερί νίκη για τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull, ο οποίος οδήγησε την κούρσα στο Πριγκιπάτο από την pole position ως και το πέσιμο της καρό σημαίας, όπως ακριβώς είχε κάνει μία εβδομάδα πριν στην Βαρκελώνη.

Το θριαμβευτικό 1-2 της Red Bull συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αφήνοντας 3ο τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα της Renault, ενώ οι Φελίπε Μάσα (Ferrari) και Λιούις Χάμιλτον (McLaren) και Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) πήραν τις θέσεις 4, 5 και 6 αντίστοιχα.

Ο οδηγός που έκλεψε την παράσταση ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος κέρδισε 17 θέσεις σε σχέση με την εκκίνηση, για να τερματίσει 7ος μπροστά

Οι Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Ρόσμπεργκ πήραν τις θέσεις 7 και 8 για την Mercedes, με τις δύο Force India των Αντριαν Σούτιλ και Τόνιο Λιούτσι να συμπληρώνουν την πρώτη 10άδα. Ο μεγάλος άτυχος του αγώνα ήταν ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Τζένσον Μπάτον, ο οποίος εγκατέλειψε πολύ νωρίς λόγω μηχανικού προβλήματος στην McLaren του.

Η εξέλιξη του GP ΜονακόΑπό τη στιγμή που το προσπέρασμα στο Μονακό είναι πιο δύσκολη υπόθεση από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος, ήταν αναμενόμενο η εκκίνηση και τα pit-stops να διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα.

Μεγάλος κερδισμένος μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ήταν ο Φέτελ, ο οποίος άρπαξε από τον Κούμπιτσα την 2η θέση και βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον team mate του, Ουέμπερ.

Η άλλη σημαντική είδηση από την εκκίνηση ήταν το ατύχημα του Νίκο Χούλκενμπεργκ στο τούνελ, που προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Αυτή η εξέλιξη επέτρεψε στον Αλόνσο να μπει άμεσα για το μοναδικό του pit-stop χωρίς να χάσει θέση ή χρόνο, καθώς ήταν ούτως ή άλλως τελευταίος, έχοντας εκκινήσει από το pit-lane.

Την ώρα που η τύχη χαμογελούσε στον ισπανό, γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στον Μπάτον. Στον 3ο γύρο ο βρετανός είδε καπνούς να βγαίνουν από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να το παρκάρει στην άκρη της πίστας, οδηγούμενος στην πρώτη του εγκατάλειψη για φέτος.

Μετά την επανεκκίνηση ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει κατά σειρά τους Λούκα ντι Γκράσι, Γιάρνο Τρούλι, Τίμο Γκλοκ και Χάικι Κοβαλάινεν για να ανέβει 16ος. Το γεγονός ότι δεν καθυστερούσε για πολύ ώρα πίσω από τόσο αργούς συνδυασμούς, έδωσε στον ισπανό ένα σημαντικό προβάδισμα, καθώς κέρδισε πολλές θέσεις όταν οι οδηγοί μπροστά του μπήκαν στα pits για να αλλάξουν λάστιχα.

Μέχρι τον 28ο γύρο ο Αλόνσο είχε ήδη ανέβει στην 6η θέση μπροστά από Σουμάχερ και Ρόσμπεργκ, και πίσω από Χάμιλτον και Μάσα, την ώρα που οι Ουέμπερ, Φέτελ και Κούμπιτσα εξακολουθούσαν να κρατούν τις τρεις πρώτες θέσεις.

Πολύ λίγα άλλαξαν μέχρι το τέλος, παρότι υπήρξαν τρεις ακόμα είσοδοι του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα: Στον 32ο γύρο ύστερα από ατύχημα του Ρούμπενς Μπαρικέλο, στον 44ο γύρο επειδή ένα καπάκι υδρορροής είχε βγει από τη θέση του στο σημείο του ατυχήματος του βραζιλιάνου και τέλος στον 75ο γύρο λόγω μιας σύγκρουσης μεταξύ των Καρούν Τσάντχοκ και Γιάρνο Τρούλι.

Η μοναδική αλλαγή ήταν ότι ελάχιστα μέτρα πριν από τον τερματισμό κι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε μόλις μπει στα pits, ο Σουμάχερ κατάφερε να πιάσει στον ύπνο τον Αλόνσο και να του αρπάξει την 6η θέση.

Ετσι ο Ουέμπερ πανηγύρισε την 2η σερί νίκη του και τέθηκε επικεφαλής του πρωταθλήματος, έχοντας τους ίδιους βαθμούς (78) με τον Φέτελ.

Ο Αλόνσο είναι 5 βαθμούς πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull, ενώ ο Μπάτον έπεσε στην 4η θέση μετά την εγκατάλειψή του, παραμένοντας στους 70 πόντους.

Ο 7ος αγώνας της σεζόν θα γίνει στο Ιστανμπουλ Παρκ της Τουρκίας σε δύο εβδομάδες (28-30/5).

Η τελική κατατάταξη του GP στο Μονακό:

Θέση Οδηγός – Κατασκευαστής Laps Χρόνος Grid Βαθμοί Βαθμοί Κατασκευαστή
1 Μαρκ Ουέμπερ – Red Bull-Renault 78 0 0η 25 25
2 Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 78 0 0η 18 18
3 Ρόμπερτ Κούμπιτσα – Renault 78 0 0η 15 15
4 Φελίπε Μάσα – Ferrari 78 0 0η 12 12
5 Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 78 0 0η 10 10
6 Μίκαελ Σουμάχερ – Mercedes 78 0 0η 8 8
7 Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari 78 0 0η 6 6
8 Νίκο Ρόσμπεργκ – Mercedes 78 0 0η 4 4
9 Αντριαν Σούτιλ – Force India-Mercedes 78 0 0η 2 2
10 Βιταντόνιο Λιούτσι – Force India-Mercedes 78 0 0η 1 1

Βαθμολογία οδηγών
1 Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull-Renault) 78
2 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull-Renault) 78
3 Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 73
4 Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 70
5 Φελίπε Μάσα (Ferrari) 61
6 Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) 59
7 Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 59
8 Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 54
9 Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) 30
10 Αντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 18
11 Βιταντόνιο Λιούτσι (Force India-Mercedes) 9
12 Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 7
13 Βιτάλι Πετρόφ (Renault) 6
14 Χάιμε Αλγκουερσουάρι (Toro Rosso-Ferrari) 3
15 Νίκο Χούλκενμπεργκ (Williams-Cosworth) 1

Βαθμολογία Κατασκευαστών

1 Red Bull Racing 156
2 Scuderia Ferrari Marlboro 134
3 Vodafone McLaren Mercedes 129
4 Mercedes GP Petronas 84
5 Renault F1 Team 65
6 Force India Formula One 27
7 AT&T Williams 8
8 Scuderia Toro Rosso 3

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αθλητισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk