Εμπόδια στην επένδυση των ΕΛΛΠΕ

Με ματαίωση απειλούνται ακόμη και τα λιγοστά έργα πρωτογενών βιομηχανικών επενδύσεων στη χώρα μας, παρ΄ ότι η Ελλάδα χρειάζεται νέες θέσεις εργασίας και πλούτο με εγχώρια προστιθέμενη αξία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου Ελευσίνας των ΕΛΛΠΕ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο διυλιστηριακό έργο σε εξέλιξη στην Ευρώπη και αναμένεται να είναι έτοιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως λένε άνθρωποι από το Εργατικό Κέντρο …

Εμπόδια στην επένδυση των ΕΛΛΠΕ | tovima.gr

Με ματαίωση απειλούνται ακόμη και τα λιγοστά έργα πρωτογενών βιομηχανικών επενδύσεων στη χώρα μας, παρ΄ ότι η Ελλάδα χρειάζεται νέες θέσεις εργασίας και πλούτο με εγχώρια προστιθέμενη αξία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου Ελευσίνας των ΕΛΛΠΕ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο διυλιστηριακό έργο σε εξέλιξη στην Ευρώπη και αναμένεται να είναι έτοιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2011.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως λένε άνθρωποι από το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας, έχουν εκδηλωθεί ενέργειες παρεμπόδισης της εξέλιξης του έργου από το Σωματείο της Ναυτικής Ζώνης Περάματος και το Σωματείο Μετάλλου Ελευσίνας (ΜΑΣΙΝΑ), τα οποία πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ, που ζητούν να προσληφθούν από τους εργολάβους μέλη των συνδικάτων τους, ώστε να εξασφαλίσουν στη συνέχεια την πρόσληψη και άλλων μελών των ίδιων σωματείων.

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούνται εισβολές στα εργοτάξια, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και αποκλεισμοί της εισόδου και της απασχόλησης των εργατοτεχνιτών. Οπως έλεγε συνδικαλιστής από το ΕΚ Ελευσίνας, η παρεμπόδιση της επένδυσης αναγκάζει τους εργαζομένους (που είναι κυρίως Ελευσίνιοι) να χάνουν μεροκάματα τη στιγμή που τα έχουν απόλυτη ανάγκη. Επίσης οδηγούν σε σημαντικές ζημιές τα ΕΛΛΠΕ, αλλά πλέον παρατηρείται και μείωση στα φορολογικά έσοδα του Δημοσίου.

Λόγω των συχνών επεισοδίων η διοίκηση των ΕΛΛΠΕ επεσήμανε στους εργολάβους που δουλεύουν να προσέξουν ιδιαίτερα την ασφάλεια όσων απασχολούνται στο έργο.

Είναι φανερό, όπως έλεγαν από το ΕΚ Ελευσίνας, ότι απειλείται η θέση 450 εργαζομένων που ήδη απασχολούνται στο διυλιστήριο και η συνακόλουθη δημιουργία 165 μόνιμων θέσεων εργασίας στην εκσυγχρονισμένη μονάδα. Στην κορύφωση της ανέγερσης του έργου θα απασχοληθούν 2.400 άτομα- σήμερα ήδη 500 εργάζονται στα εργοτάξια-, ενώ είναι σε εξέλιξη ανάθεση σε ελληνικές εταιρείες παραγγελιών εξοπλισμού και εργολαβιών περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ περιλαμβάνει μια σειρά από προσθήκες και βελτιώσεις εξοπλισμού προκειμένου να αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά οι εγκαταστάσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk