Επαναγορά
Μια εβδομάδα νωρίτερα προσφέρθηκε να επαναγοράσει η Πορτογαλία ομόλογα ύψους 4,6 δισ. ευρώ που λήγουν στις 20 Μαΐου, μια ημέρα πριν από τη λήξη των ελληνικών ομολόγων ύψους 8,6 δισ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό στέλνει στις αγορές το «μήνυμα» ότι έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει τις εκδόσεις της, την ώρα που τα spreads των πορτογαλικών ομολόγων κινούνται σε ιστορικά υψηλά, ενώ παράλληλα αποφεύγει τις συνέπειες από τυχόν αδυναμία της Ελλάδας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.
Τη γλίτωσαν
Η κάθετη πτώση των τιμών στο ΧΑ και ο κίνδυνος να ενταχθεί πλήθος εταιρειών στην κατηγορία των Ειδικών Χαρακτηριστικών (μικρότερη διάρκεια διαπραγμάτευσης) οδήγησε τη διοίκηση του ΧΑ να τροποποιήσει τον κανονισμό του.
* * *
Στο εξής οι εταιρείες που θα συμπληρώνουν συνεχές τριήμερο με την τιμή της μετοχής τους να διακινείται κάτω από 0,30 ευρώ δεν θα μεταφέρονται στην κατηγορία Ειδικών Χαρακτηριστικών, εφόσον έχουν προβεί σε δημοσίευση για πρόσκληση γενικής συνέλευσης, στην οποία θα περιλαμβάνεται ως θέμα η μεταβολή της ονομαστικής αξίας των μετοχών με συνένωση (reverse split).
* * *
Η πρώτη εταιρεία που γλίτωσε στο και πέντε την είσοδο της μετοχής της στα ειδικά χαρακτηριστικά, χάρη στη νέα ρύθμιση, ήταν η Αlapis, ενώ η μετοχή της ΑΛΚΟ που εντάχθηκε χθες στην κατηγορία, από τη Δευτέρα επανέρχεται εσπευσμένα στην κατηγορία Μικρής και Μεσαίας Κεφαλαιοποίησης του ΧΑ. Ημερίδα…
Οπως ενημερωθήκαμε αρμοδίως υπάρχει ένας μη κυβερνητικός οργανισμός ο οποίος ονομάζεται Sail Τraining Ηellas και αποτελεί το ελληνικό τμήμα ενός διεθνούς μη κυβερνητικού οργανισμού που ονομάζεται Sail Τraining Ιnternational. Ο εν λόγω λοιπόν διοργανώνει ταξίδια με ιστιοφόρα σκάφη επί πληρωμή για όσους επιθυμούν να γίνουν ένα με τη θάλασσα κ.ο.κ.
* * *
Λίαν προσφάτως το ελληνικό τμήμα του διοργάνωσε ημερίδα στην Αθήνα για την προσέλκυση νέων στη θάλασσα (!)
στην οποία μίλησε ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ κ. Ε. Μητρόπουλος, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη (σκίτσο) και άλλοι ειδικοί.
* * *
Ο δε πρόεδρος του ελληνικού τμήματος κ. Γ. Καράβολος επισήμανε ότι αν επιθυμεί κάποιος να γίνει ή να μη γίνει ναυτικός θα πρέπει να το ανακαλύψει μέσα από βιωματική διαδικασία. Πού αλλού- υποθέτουμε- παρά στα πλοία τής ως άνω οργάνωσης, επί πληρωμή βεβαίως, διότι ως γνωστόν τζάμπα δεν μαθαίνεις τίποτε. Πρέπει να πληρώσεις για να μάθεις. Το διδάσκει και η ζωή άλλωστε…
…και εκπαίδευση
Ετσι λοιπόν οι διοργανωτές όσους προσφέρθηκαν να πάνε τούς έβαλαν σε πολωνικό ιστιοφόρο για ένα ταξίδι στο Αιγαίο με σκοπό να δουν πώς γίνεται η εκπαίδευση στη θάλασσα. Ποιοι;
Οι Ελληνες. Από ποιους; Από τους Πολωνούς (!). Απλώς σημειώστε ότι με βάση τα στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ΕCSΑ) την 1η Ιανουαρίου 2009 υπό πολωνική σημαία υπήρχαν 149 εμπορικά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.935.000 τόνων, ενώ υπό ναυπήγηση βρίσκονταν άλλα οκτώ πλοία.
* * *
Την ίδια περίοδο και με βάση τα ίδια στοιχεία οι Ελληνες διαχειρίζονταν 3.135 πλοία άνω των 1.000 τόνων κατά μονάδα, συνολικής χωρητικότητας 169,45 εκατ. τόνων, ελέγχοντας το 14,81% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ενώ είχαν υπό ναυπήγηση 1.088 πλοία. Και ύστερα απορούμε γιατί πάει κατά διαόλου στην Ελλάδα η προσέλκυση νέων στη θάλασσα…