Γαμήλιο ραντεβού με την Τίνα Φέι

Τα θεμέλια της ταινίας «Ραντεβού για παντρεμένους» («Date night», ΗΠΑ, 2010) του Σον Λέβι βρίσκονται σε ένα αμερικανικό έθιμο που ακόμη και σήμερα συναντάται: λένε λοιπόν ότι υπάρχουν ακόμη παντρεμένοι που μία φορά την εβδομάδα κλείνουν μεταξύ τους βραδιά ραντεβού. Σαν έφηβοι. Για να μην ξεχνιόμαστε ένα πράγμα. Εδώ λοιπόν το ζευγάρι του ραντεβού είναι ο Στιβ Καρέλ, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας, αν και ολίγον τι αχώνευτος, και η Τίνα Φέι. Η βραδιά του ραντεβού, θα αποδειχθεί η πιο αλλόκοτη της ζωής των ηρώων.

Τα θεμέλια της ταινίας «Ραντεβού για παντρεμένους» («Date night», ΗΠΑ, 2010) του Σον Λέβι βρίσκονται σε ένα αμερικανικό έθιμο που ακόμη και σήμερα συναντάται: λένε λοιπόν ότι υπάρχουν ακόμη παντρεμένοι που μία φορά την εβδομάδα κλείνουν μεταξύ τους βραδιά ραντεβού. Σαν έφηβοι. Για να μην ξεχνιόμαστε ένα πράγμα. Εδώ λοιπόν το ζευγάρι του ραντεβού είναι ο Στιβ Καρέλ, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας, αν και ολίγον τι αχώνευτος, και η Τίνα Φέι.

Η βραδιά του ραντεβού, θα αποδειχθεί η πιο αλλόκοτη της ζωής των ηρώων. Στην επιφάνεια βγαίνουν κρυφά απωθημένα, πάθη, ζήλιες και νάζια δημιουργώντας τραγελαφικά χαριτωμένες καταστάσεις την ώρα που μια συμμορία κακοποιών προσθέτει το στοιχείο της περιπέτειας αφού άθελά του το ζευγάρι θα μπλέξει στα πόδια της. Το σύνολο είναι διασκεδαστικό, δροσερό, αλλά, παρά τη φρενίτιδα που επικρατεί καθ΄ όλη τη διάρκεια της ταινίας, όχι κάτι το αξέχαστο, όπως για παράδειγμα υπήρξε ένα άλλο, πιο ευφάνταστο ραντεβού, το «Ραντεβού στα τυφλά» του Μπλέικ Εντουαρντς.

Η Σταματίνα του Χόλιγουντ
Ενας από τους λόγους που οδήγησαν την Τίνα Φέι στην κωμωδία είναι γιατί στην εφηβεία της δεν ήταν όμορφο κορίτσι… «Θεωρούσα ότι θα κέρδιζα με το χιούμορ τα αγόρια αλλά δεν το πιστεύω πια». Μπορεί να μην το πιστεύει, με το χάρισμά της στην κωμωδία όμως η ελληνικής καταγωγής (από την πλευρά της μητέρας της) Τίνα- από το Σταματίνα- κατάφερε να γίνει μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και δημοφιλείς περσόνες της αμερικανικής τηλεόρασης. Γεννημένη το 1970 στο Απερ Ντόρμπι της Φιλαδέλφειας, η Τίνα Φέι ξεκίνησε ως stand up comedienne και αναγνωρίστηκε πολλά χρόνια αργότερα με την τηλεοπτική σειρά «30 Rock». Πένα με καυστικό χιούμορ, είναι η σεναριογράφος, διευθύντρια παραγωγής και πρωταγωνίστρια της σειράς που έχει βραβευθεί τρεις φορές με Εμι. Πριν από το «30 Rock» η Φέι συμπλήρωσε εννέα σεζόν ως επικεφαλής σεναριογράφος και μέλος του καστ τού «Weekend Update», που προβάλλεται στη διάρκεια του δημοφιλούς σόου «Saturday Νight Live». Το 2008 υποδύθηκε τη Σάρα Πέιλιν, πρώην κυβερνήτρια της Αλάσκας και υποψήφια εκείνη την εποχή για το αξίωμα της αντιπροέδρου των Ρεπουμπλικανών. Η Πέιλιν απεδείχθη ρόλος ζωής για τη Φέι. Στον κινηματογράφο έγραψε το σενάριο και πρωταγωνίστησε πλάι στη Λίντσεϊ Λόχαν στα «Κακά κορίτσια», ενώ προσφάτως έπαιξε στις ταινίες «Βaby Μama» και «Τhe Ιnvention of Lying». Εφέτος δίνει τη φωνή της σε ηρωίδα της ταινίας κινουμένων σχεδίων «Μegamind».

Π ροβληματικές οικογένειες με παιδιά που δυσκολεύονται να ενταχθούν στο περιβάλλον και γονείς που αδυνατούν να «είναι εκεί» δίνουν το υλικό στην ταινία «Ξινή ζωή» («Lymelife», ΗΠΑ, 2010), μια χαμηλότονη δραματική κομεντί που σκηνοθέτησε στο ντεμπούτο του ο Ντέρικ Μαρτίνι. O αλληγορικός ξένος τίτλος «Lymelife» παραπέμπει στη νόσο του Lyme (γνωστή και ως μπορελίωση) που αρχίζει με συμπτώματα γρίπης και εν συνεχεία εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως με αρθριτικά, νευρολογικά ή καρδιακά συμπτώματα.

Μέσα σε αυτή την κατάσταση δείχνει να είναι εγκλωβισμένη όλη η μικρή κοινωνία μιας πόλης του Λονγκ Αϊλαντ στην οποία εκτυλίσσεται η ιστορία: ένας εργασιομανής πατέρας ( Αλεκ Μπάλντουιν ) που βρίσκεται στα πρόθυρα χωρισμού με τη γυναίκα του ( Τζιλ Χένεσι )· η γραμματέας του ( Σίνθια Νίξον ) την οποία φλερτάρει· ο σύζυγός της ( Τίμοθι Χάτον ) που πάσχει από τη νόσο του Lyme· δύο αδέλφια (τα πραγματικά αδέλφια Ρόρι και Κίερον Κάλκιν ) που χωρίζουν όταν ο ένας θα πρέπει να καταταγεί στον στρατό.

Με τη στήριξη του Μάρτιν Σκορσέζε και του Μπάλντουιν στην παραγωγή, ο Μαρτίνι έγραψε το σενάριο της «Ξινής ζωής» μαζί με τον αδελφό του Στίβεν. Ενδεχομένως το φιλμ να περιέχει αυτοβιογραφικά στοιχεία, αν και ως σύνολο δεν κάνει κάτι περισσότερο από το να υποκλίνεται στο κλασικό, αμερικανικό οικογενειακό δράμα θυμίζοντας μια εκδοχή της «Παγοθύελλας» του Ανγκ Λι, η οποία, όπως και η «Ξινή ζωή», χρονικώς τοποθετούνταν στη δεκαετία του ΄70.

ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
Προβάλλεται επίσης το «Κάποτε στη Ρώμη» («When in Rome», ΗΠΑ, 2010), μια αισθηματική κωμωδία του Μαρκ Στίβεν Τζόνσον, με φόντο τη Ρώμη και πρωταγωνιστές τους Κρίστεν Μπελ και Τζος Ντουχαμέλ. Η εταιρεία εκμετάλλευσης αποφάσισε να μην παρουσιάσει την ταινία στους κριτικούς. Την καταλαβαίνουμε απολύτως, λαμβανομένου υπόψη ότι το «Κάποτε στη Ρώμη» γυρίστηκε από τον σκηνοθέτη του «Ghost rider»…

ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
«Ρασομόν»
(«Rashomon», 1950) του Ακίρα Κουροσάβα

«Ρασομόν» με τον Τοσίρο Μιφούνε και τη Ματσίκο Κίο

Σημαντική στιγμή για την παγκόσμια κινηματογραφική πρωτοπορία το άνοιγμα του ιαπωνικού κινηματογράφου στο διεθνές κινηματογραφικό τοπίο (Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας, ειδικό ξενόγλωσσο Οσκαρ) και έργο που επηρέασε βαθιά πολλούς μεταγενέστερους σκηνοθέτες, από τον Κριστόφ Κισλόφσκι ως τον Κουέντιν Ταραντίνο. Μια διπλή τραγωδία, ο φόνος ενός σαμουράι και ο βιασμός της γυναίκας του, δίνει στον Κουροσάβα την αφορμή για να σχολιάσει μέσα από αξέχαστες, υποβλητικές εικόνες την αρχική ιδέα του έργου, που είναι η σχετικότητα ή και η αμφισβήτηση ακόμη της έννοιας της αλήθειας (το σενάριο στηρίζεται σε δύο διηγήματα του Ριουνοσούκε Ατουκαγκάουα). Οι καταθέσεις μαρτύρων, θύματος και βιαστή (Τοσίρο Μιφούνε) δεν συμπίπτουν ποτέ μεταξύ τους, κανείς δεν μπορεί να πει με ακρίβεια «τι ακριβώς έγινε» και η αμφιβολία στέκεται επιβλητικά δίπλα στη βωβή αλήθεια που μένει στη σκιά και δίνει στην ταινία μια διαχρονικά επίκαιρη εικόνα.

«Αγαπημένε μου Τζον»
(«Dear John», ΗΠΑ, 2010) του Λάσε Χάλστρομ

«Αγαπημένε μου Τζον» με τον Τσάνινγκ Τέιτουμ και την Αμάντα Σίφρινγκ

Ακόμη ένα καλοφτιαγμένο, καλογυαλισμένο και εξαιρετικά… συνηθισμένο κινηματογραφικό Αρλεκιν με όμορφα πρόσωπα και δραματικές καταστάσεις κομμένες και ραμμένες για να χυθεί μπόλικο δάκρυ από τα μάτια θεατών θηλυκού γένους: η διαρκώς ανερχόμενη Αμάντα Σίφρινγκ της «Μamma Μia!» και της πρόσφατης «Υποψίας» είναι η χαριτωμένη φοιτήτρια που ερωτεύεται τον ολιγομίλητο πεζοναύτη (ο Τσάνινγκ Τέιτουμ με κάτι από την παλιομοδίτικη αύρα των θηρίων της δεκαετίας του ΄60 τύπου Ταμπ Χάντερ). Στο πρώτο μέρος το φιλμ μοιάζει με ατέλειωτο beach party στις ηλιόλουστες παραλίες της Καλιφόρνιας. Η μεγάλη ανατροπή πρόκειται να γίνει όταν ο πρωταγωνιστής θα φύγει για τον πόλεμο του Ιράκ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk