Ενώ η συζήτηση για τον αποπληθωρισμό βρίσκεται σε εξέλιξη, τα μηνύματα από το μέτωπο του πληθωρισμού είναι απογοητευτικά. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Βήματος» ο πληθωρισμός στη διάρκεια του Απριλίου κινήθηκε σε επίπεδα μεγαλύτερα του 4%. Εκτιμάται μάλιστα ότι θα διαμορφωθεί από 4,2% ως ακόμη και 4,5%. Επειτα από αρκετά χρόνια χαμηλού πληθωρισμού, από την αρχή του χρόνου και μήνα με τον μήνα η άνοδός του εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι είναι εντυπωσιακή- τον Μάρτιο ήταν 3,9%- ίσως όμως όχι τόσο αν ληφθεί υπόψη η διαπίστωση που γίνεται από έγκυρες πηγές, ότι τα αίτιά του οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των εμμέσων φόρων. Και όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, είναι ίσως από τις ελάχιστες περιπτώσεις αν όχι η μοναδική στην οποία οι προμηθευτικές επιχειρήσεις είναι «αθώες του αίματος». Προσθέτουν πάντως ότι το πρώτο τρίμηνο του χρόνου ο τομέας της διατροφής εμφανίζει αρνητικό πρόσημο- τον Μάρτιο ο δείκτης τιμών της διατροφής ήταν αρνητικός κατά 1,6 μονάδες-, έστω και αν σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη σημαντική κάμψη των τιμών των οπωροκηπευτικών. Και τούτο εν αντιθέσει προς τον τομέα των υπηρεσιών όπου ο πληθωρισμός κινείται σε επίπεδα υψηλότερα του γενικού δείκτη- δηλαδή ούτως ή άλλως πάνω από 4%. Ωστόσο οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι είναι αδύνατη μια διαδικασία αποπληθωρισμού της ελληνικής οικονομίας- «ούτε στη σφαίρα της φαντασίας» τονίζουν χαρακτηριστικά- και εξηγούν ότι σε μια περίοδο που συρρικνώνεται η ζήτηση οι μεγάλες επιχειρήσεις (εισαγωγικές και βιομηχανικές) που κατέχουν ηγετικές θέσεις στις επιμέρους αγορές όπου δραστηριοποιούνται, αντιδρούν με «αντανακλαστικό τρόπο» αυξάνοντας τις τιμές, είτε για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους είτε για να μην εγγράψουν ζημιές στους ισολογισμούς τους.

Οι διοικήσεις των περισσοτέρων μάλιστα εξ αυτών- πρόκειται κυρίως για θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων- αποτελούμενες από μάνατζερ, έχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις (στόχους κτλ.) έναντι των μητρικών τους ομίλων, γεγονός που δυσχεραίνει την αντίστροφη τάση των τιμών των προϊόντων τους. Βεβαίως και ιδιαίτερα στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων παίζει σημαντικό ρόλο ο παράγοντας των προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας», που λόγω των χαμηλών τιμών τους ασκούν πιέσεις στα «επώνυμα» προϊόνταίσως και για αυτόν τον λόγο οι ανατιμήσεις των «επωνύμων» προϊόντων είναι εξαιρετικά περιορισμένες.