Στη αρχή ήταν ο πανικός της γρίπης. Μετά προστέθηκαν η οικονομική κρίση, οι πορείες και οι απεργίες. Η εφετινή χρονιά για τα θέατρα έμοιαζε δύσκολη και απρόβλεπτη. Τελικά πήγε καλύτερα από το αναμενόμενο, βγάζοντας δυο-τρεις μεγάλες επιτυχίες – όπως συνήθως συμβαίνει- και μια σειρά καλών παραστάσεων. Το κοινό έμοιαζε να θέλει πρώτα να βεβαιωθεί ότι τα λεφτά του «θα έπιαναν τόπο» για να αποφασίσει να πάει στο θέατρο. Με κύρια χαρακτηριστικά το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, τη μείωση στις τιμές των εισιτηρίων, τη μετακόμιση θιάσων στη Θεσσαλονίκη από τα μέσα Φεβρουαρίου, τις περιοδείες και την αύξηση του αριθμού των μονολόγων, η σεζόν 2009-2010 έφθασε στο τέλος της, αναδεικνύοντας μεγάλο νικητή το «Τρίτο στεφάνι».

Είμαστε sold out

ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και η Κατερίνα Μαραγκού έβλεπαν το θέατρό τους γεμάτο χάρη στη «Φθινοπωρινή ιστορία» του Αρμπούζοφ

Η κωμωδία δεν είχε a priori το προβάδισμα. Πήγαν καλά ορισμένες παραστάσεις που συνέχισαν για δεύτερη χρονιά- όπως οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» στο Λαμπέτη (με είσπραξη 1,5 εκατ. ευρώ), το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» στο Χορν (με 1,2 εκατ. ευρώ) αλλά και ο «Μπακαλόγατος» που για τρίτη συνεχή σεζόν ήταν sold out (επίσης με 1,2 εκατ. ευρώ). Στις επιτυχίες συγκαταλέγεται επίσης η κωμωδία με τον Μάρκο Σεφερλή «Daddy Cool» στο Περοκέ.

Για το Εθνικό Θέατρο ήταν η τρίτη και καλύτερη χρονιά της πρώτης θητείας του Γιάννη Χουβαρδά, με άνοδο κατά 45% και τα έσοδα να ανέρχονται ήδη σε 2,37 εκατ. ευρώ. Συνολικά προβλέπεται να φθάσουν τα 2,7 ως το τέλος Μαΐου, καθώς «τρέχουν» παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή και στο Σύγχρονο Θέατρο, ενώ αναμένονται δύο πρεμιέρες στη Νέα Σκηνή και στο Κοτοπούλη.

Το «η ισχύς εν τη ενώσει» αποδείχθηκε η καλύτερη επιλογή για τον Γιώργο Κιμούλη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Με όχημα ένα έξυπνο έργο, το «Σλουθ», έκοψαν το νήμα της επιτυχίας και μάλιστα από νωρίς. Η σεζόν στο θέατρο Αθηνών έκλεισε με εισπράξεις που κυμαίνονται γύρω στις 900.000 ευρώ και το σουξέ συνεχίζεται στη Θεσσαλονίκη.

Από τις εκπλήξεις της χρονιάς οι μονόλογοι «Εγώ η μητέρα μου» και «Η γυναίκα της Πάτρας» στο Από Μηχανής Θέατρο αλλά και εκείνος της Αννας Παναγιωτοπούλου («Το μπουφάν της Χάρλεϊ») τα Δευτερότριτα στο Χορν.

Αρμπούζοφ έφερε την άνοιξη στο Η «Φθινοπωρινή ιστορία» του θέατρο Αλμα και επιβεβαίωσε την αξία του κλασικού: ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και η Κατερίνα Μαραγκού έπαιζαν σε γεμάτο θέατρο.

Ο Δάνης Κατρανίδης με το «Παιχνίδι μοναξιάς» στο θέατρο Ζίνα, παρέα με τη Χρύσα Παπά, συνεχίζει να βλέπει το θέατρο γεμάτο κάθε βράδυ.

Από την κωμωδία στο δράμα

Ως «Μπακαλόγατος», ο Πέτρος Φιλιππίδης ήταν για τρίτη συνεχή σεζόν sold out

Κατά 12% μειώθηκαν οι εισπράξεις της ΕΛΛ.ΘΕΑ. σε σύγκριση με τη σεζόν 2008-2009, ενώ ο τζίρος κινήθηκε γύρω στα 17,8 εκατ. ευρώ (έναντι 20 εκατ. πέρυσι). Η επιθεώρηση «Θέλει η Ελλάδα να κρυφτεί» κατέβηκε στις αρχές Ιανουαρίου, ενώ το πείραμα με τη διπλή παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου «Ο,τι προτιμάτε» αποδείχθηκε επικίνδυνο.

Επιχορηγούμενοι και πολυχώροι
Η σεζόν ήταν δύσκολη για τα επιχορηγούμενα θέατρα καθ΄ ότι… δεν επιχορηγήθηκαν. Ωστόσο μια σειρά έργων και παραστάσεων σημείωσε μεγάλη επιτυχία: «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» στο Απλό, «Υστατο Σήμερα» στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, «Το κτήνος στο φεγγάρι» στο Πορεία κ.ά.

Τη μεγαλύτερη κρίση αντιμετώπισαν οι πολυχώροι, τα θέατρα με μεγάλο αριθμό παραστάσεων. Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου οι πολλές παραγωγές εν μέσω κρίσης αποδείχθηκαν ζημιογόνες. Σε σχέση με πέρυσι οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 20%, ενώ ξεχώρισαν οι παραγωγές των έργων «Τρωάδες», «Σφαγείο», «Εγώ ελπίζω να τη βολέψω», «Χρυσές Δουλειές», «20 Νοέμβρη» και «Λιοντάρια» (70% πληρότητα).

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος του Χώρα, όπου η πληρότητα κινήθηκε γύρω στο 50%, με μείωση εισπράξεων από πέρυσι κατά 25%. Οσο για το Θέατρο Τέχνης, είδε τα έσοδά του να μειώνονται κατά 15%-20%. Οι παραστάσεις με τα έργα «Σήμα κινδύνου» και «Ο βασιλιάς πεθαίνει» δεν βρήκαν ανταπόκριση- η πρώτη μάλιστα κατέβηκε πολύ σύντομα. Με επιτυχία στέφθηκε η επανάληψη της «Μεθόδου Γκρόνχολμ» και ο «Αλαντίν» για τα παιδιά.