Με εξοικονόμηση για το Δημόσιο 12,5 εκατ. ευρώ επελέγησαν τελικά οι αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη των 24 γραμμών προς νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας (άγονες γραμμές). Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, το συνολικό ετήσιο αντιστάθμισμα είναι μειωμένο κατά περίπου 12,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με την ετήσια καταβαλλόμενη επιδότηση των 34,6 εκατ. ευρώ των προηγούμενων ετών. Αυτό συνέβη βέβαια διότι μερικές αεροπορικές εταιρείες συμμετείχαν στον διαγωνισμό χωρίς να ζητήσουν δημόσια επιδότηση για την εκτέλεση πτήσεων στα μικρά νησιά.

Επίσης, ανακοινώθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατανομή μεταφορικών δικαιωμάτων σε ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς για εκτέλεση τακτικών αεροπορικών γραμμών από και προς χώρες εκτός ΕΕ. Πρόκειται για 21 προορισμούς και συγκεκριμένα: Ιράκ, Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη, Κίνα, Αλγερία, Ουκρανία, Βοσνία/Ερζεγοβίνη, Μολδαβία, Γεωργία, Κροατία, Κιργιζία, Αρμενία, Κούβα, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Ιορδανία, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία, Λιβύη, Συρία και Ρωσία.

Αναφερόμενος στο θέμα της επικείμενης συγχώνευσης της Αegean με την Οlympic Αir και στο αν αυτή είναι σύννομη με τις διατάξεις περί ανταγωνισμού, ο κ. Ρέππας είπε ότι το ζήτημα αυτό αφορά τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την ελληνική αρχή ανταγωνισμού. Ο υπουργός διευκρίνισε ότι ήδη το υπουργείο έχει στείλει επιστολή στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου να αποφανθεί αν πρόκειται για πιθανό μονοπώλιο ή όχι. Παράλληλα, η Επιτροπή θα ασχοληθεί και με το κομμάτι των εισιτηρίων, εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης των δύο εταιρειών. Για τους εργαζομένους της πρώην Ολυμπιακής, στους οποίους οφείλονται περίπου 235.000 ευρώ, ο υπουργός είπε ότι αρμόδια είναι τα υπουργεία Οικονομίας και Εργασίας και ότι η μόνη εμπλοκή του υπουργείου του είναι η συμμετοχή εμπειρογνωμόνων στις τρεις επιτροπές για τις μετατάξεις των υπαλλήλων της πρώην ΟΑ.

Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα το νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν απομακρυσμένα νησιά με υδροπλάνα.

Οσον αφορά την εμπλοκή στη διαδικασία του διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση, λόγω σχετικής απόφασης του ΣτΕ, θα αναληφθεί μια νέα πρωτοβουλία για ένα νομικό πλαίσιο και η σχετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα και θα ακολουθήσει η διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος.