Με τροπολογία που κατατέθηκε στο φορολογικό νομοσχέδιο προβλέπεται η δυνατότητα, για μεταβατική περίοδο ενός έτους, στην παροχή επίγειας εξυπηρέτησης σε 34 αερολιμένες της χώρας που έχουν ετήσια κίνηση κάτω των 2 εκατομμυρίων επιβατών με απλή πρόσκληση ενδιαφέροντος από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία και κατεπείγουσα για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας, ώσπου να δοθεί η δυνατότητα να ανατεθούν οι εν λόγω υπηρεσίες με διαγωνιστική διαδικασία. Η χρονική διάρκεια της παροχής υπηρεσιών δεν μπορεί να υπερβεί τους 12 μήνες, με δυνατότητα παράτασης για έξι μήνες.

Αυτό θα γίνεται από τους φορείς που είναι ήδη εγκεκριμένοι και δραστηριοποιούνται στα πέντε μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών επήλθε εμπλοκή ύστερα από προσφυγή εταιρειών στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας θα κρίνει οριστικά λόγω σοβαρότητας τη συνταγματικότητα ή μη του μονοπωλίου της Ολυμπιακής Αεροπορίας στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης των αεροσκαφών σε 34 ελληνικούς αερολιμένες.

Το θέμα παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου από το 4ο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο το υπουργείο Μεταφορών είχε εγκρίνει τους κανονισμούς επίγειας εξυπηρέτησης Στη Δικαιοσύνη έχουν προσφύγει οι εταιρείες Goldair και Swissport που διεκδικούν τη συμμετοχή τους σε 31 περιφερειακούς αερολιμένες.

Στην προηγούμενη προκήρυξη του διαγωνισμού η ΥΠΑ δημιούργησε επτά ομάδες αεροδρομίων. Κάθε ομάδα θα είχε επικεφαλής ένα εκ των αεροδρομίων Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου και Σάμου, όπου θα γινόταν επιλογή δύο φορέων επίγειας εξυπηρέτησης.