H Microsoft βλέπει το μερίδιο του Internet Explorer να μειώνεται σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές, μετά τις αντιμονοπωλιακές αποφάσεις της ΕΕ που υποχρεώνουν την εταιρεία να διευκολύνει τους χρήστες στην επιλογής εναλλακτικών broswer.

Από τις αρχές Μαρτίου μέχρι το Μάιο, περίπου 200 εκατομμύρια χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα δουν τα Windows να εμφανίζουν μια «Οθόνη Επιλογής Browser» από την οποία μπορούν να επιλέξουν τον Internet Explorer ή κάποιο ανταγωνιστικό πρόγραμμα για πλοήγηση στο Διαδίκτυο.

Το μέτρο αυτό έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει τις ισορροπίες στην αγορά των browser. Στη Γαλλία, το μερίδιο του Internet Explorer μειώθηκε κατά 2,5% σε σχέση με το Φεβρουάριο, στη Βρετανία κατά 1% και στην Ιταλία κατά 1,3%, δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Statcounter, όπως τα παραθέτει το Reuters.

Η ζήτηση για το πρόγραμμα Opera της ομώνυμης νορβηγικής εταιρείας διπλασιάστηκε στην Ευρώπη από τις αρχές Μαρτίου. Ειδικά στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία η ζήτηση υπερτριπλασιάστηκε.

Ανοδο καταγράφει και το Ίδρυμα Mozilla που αναπτύσσει το πρόγραμμα Firefox: «Βλέπουμε σημαντικήαύξηση στον αριθμό νέων χρηστών του Firefox ως αποτέλεσμα της ‘Οθόνης Επιλογής Browser» δήλωσε εκπρόσωπος του Mozilla.

Δυσαρεστημένοι όμως παραμένουν οι εταιρείες που παράγουν λιγότερο δημοφιλείς browser. Περιλαμβάνονται μεν στην Οθόνη Επιλογής, είναι όμως λιγότερο εμφανείς στην αριστερά πλευρά της οθόνης.

Η εταιρεία Fox, για παράδειγμα, απέστειλε αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε όλοι οι browser να έχουν ίση μεταχείριση στην Οθόνη Επιλογής.

Οι κύριες επιλογές στο αναδυόμενο παράθυρο της οθόνης σήμερα είναι: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari, Chrome.

Μέχρι σήμερα, οι χρήστες που προτιμούσαν να χρησιμοποιούν κάποιο εναλλακτικό browser έπρεπε να τον εγκαθιστούν μόνοι τους και νατον ορίζουν ως προεπιλογή.

Η Microsoft αναγκάστηκε να προσφέρει την Οθόνη Επιλογής όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε νέα έρευνα κατά της εταιρείας της κατηγορώντας την ότι η ενσωμάτωσητου IE στα Windows παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού.