Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έφθαναν χθες σχεδόν στην ώρα τους στην κάθε στάση. Οι δρόμοι θύμιζαν εικόνες από τα παλιά, όταν δεν κυκλοφορούσαν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα. Οι οδηγοί, μετά τις ώρες αιχμής κυρίως, κινούνταν με μεγαλύτερες ταχύτητες από μια συνηθισμένη Πέμπτη και έφθαναν πιο γρήγορα στον προορισμό τους, με εξαίρεση τις ώρες που γίνονταν στο κέντρο της Αθήνας πορείες από εργαζομένους. Ο λόγος που συνέβησαν όλα αυτά ήταν η απουσία των ταξί από τους δρόμους της Αθήνας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις συγκοινωνιολόγων, όταν κυκλοφορούν τα περίπου 16.000 ταξί η κυκλοφορία επιβαρύνεται κατά 10%15% ενώ, όπως λένε, ο τρόπος και οι ώρες που κινούνται ισοδυναμεί με την παρουσία 160.000 αυτοκινήτων.

«Ενα αυτοκίνητο πάει από το ένα σημείο στο άλλο, ενώ το ταξί πρέπει να κινείται διαρκώς για αρκετές ώρες μέσα στους ήδη επιβαρημένους κυκλοφοριακά δρόμους της πρωτεύουσας» λένε οι συγκοινωνιολόγοι.

Αύξηση κατά 20% της ταχύτητας των μπλε λεωφορείων και της συχνότητας των δρομολογίων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όταν δεν κυκλοφορούν τα ταξί, διαπιστώνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση της ταχύτητας των τρόλεϊ η οποία προσεγγίζει το 30%, από 12 σε 16 χιλιόμετρα την ώρα, τις ημέρες κατά τις οποίες δεν κυκλοφορούν τα ταξί.

Ωστόσο μια απεργιακή κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί έχει και τα αρνητικά της καθώς, όπως εκτιμούν ειδικοί, παρατηρείται μια μικρή αύξηση στα τροχαία ατυχήματα, κυρίως συγκρούσεις οχημάτων με υλικές ζημιές ή με ελαφρείς τραυματισμούς.