O Ιβο Πογκορέλιτς αγαπά πολύ την Ελλάδα. Εκτός από τη βαλκανική «συνενοχή» – Κροάτης γαρ- και το γεγονός ότι έχει εμφανιστεί επανειλημμένως στη χώρα μας ο διάσημος πιανίστας ξαφνιάζει μιλώντας για τις γνωριμίες του: «Οταν ζούσα στο Λονδίνομια από τις πιο αγαπημένες μου φίλες ήταν η Αλίκη Διπλαράκου,μετέπειτα λαίδη Ράσελ» εξηγεί, «μια σπάνια γυναίκα η οποία είχε στεφθεί Σταρ Ελλάς στη χώρα σας στη διάρκεια του Μεσοπολέμου.Μέσω αυτής,λοιπόν, γνώρισα πολλές οικογένειες Ελλήνων. Πολύ καλός μου φίλος, επίσης, είναι ο Σεργκέι Καούζοφ ο οποίος υπήρξε σύζυγος της Χριστίνας Ωνάση.Η γκουβερνάντα της Χριστίνας,η Ελένη,είναι ένας ακόμη κοντινός μου άνθρωπος».
Στη συναυλία του στο Μέγαρο θα ερμηνεύσει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το Δεύτερο Κοντσέρτο του Σοπέν, ενός συνθέτη που στάθηκε μοιραίος για τον 51χρονο Πογκορέλιτς: το 1980 συμμετείχε στον περίφημο Διαγωνισμό Σοπέν για πιάνο στη Βαρσοβία αλλά αποκλείστηκε στα ημιτελικά. Ο αποκλεισμός του, ωστόσο, προκάλεσε την έντονη αντίδραση της περίφημης αργεντινής πιανίστριας Μάρτα Αργκεριχ η οποία, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, παραιτήθηκε από μέλος της κρατικής επιτροπής, χαρακτηρίζοντάς τον νεαρό διαγωνιζόμενο «πραγματική μεγαλοφυΐα». Την επόμενη χρονιά ο Πογκορέλιτς έκανε το ντεμπούτο του στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης και στο Λονδίνο. Εκτοτε ακολούθησαν εμφανίσεις στα μεγαλύτερα μουσικά κέντρα του κόσμου, εντυπωσιακές συνεργασίες και γενικά λαμπρή διεθνής καριέρα.
Ο ίδιος έχει προτιμήσεις σε ό,τι αφορά το ρεπερτόριο; «Σαν καλή εταίρα, είμαι πιστός στον εκάστοτε πελάτη μου» λέει με χιούμορ. Και προσθέτει, πιο σοβαρά: «Η αλήθεια είναι ότι αν δεν κατέβαλλα συνεχή προσπάθεια και αν δεν επαναλάμβανα σε τακτική βάση τα έργα που παίζω από παιδίδεν θα μπορούσα να εξελιχθώ ως πιανίστας. Η καριέρα χρειάζεται ενδιαφέρον,γυάλισμα.Αλλιώς,δεν πάει παραπέρα». Πιστεύει ότι η δύσκολη διεθνής οικονομική συγκυρία έχει επηρεάσει τον μουσικό κόσμο; «Η τέχνη ανθεί μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες» απαντά. «Ορισμένα από τα σπουδαιότερα αριστουργήματα της Τέχνης γεννήθηκαν σε φάσεις μεγάλης ιδεολογικής πίεσης. Γιατί, λοιπόν, να μη βγει κάτι καλό απ΄ όλη αυτή την ιστορία;».
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Π. Κόκκαλη και Βασ. Σοφίας).
η 26 Μαρτίου, στις 20.30. η Εκτός από το Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Σοπέν το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει επίσης την εισαγωγή από την «Πουλημένη μνηστή» του Σμέτανα και την Πρώτη Συμφωνία του Σούμαν.