ΠΑΡΙΣΙ Το Facebook είναι πλέον η ιστοσελίδα με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στις ΗΠΑ, καθώς ξεπέρασε για πρώτη φορά σε εβδομαδιαία βάση τη μηχανή αναζήτησης της Google.
Οπως έγραψαν χθες οι «Financial Τimes», μέσα σε έναν χρόνο το Facebook διπλασίασε τον αριθμό των μελών του, τα οποία πλέον φθάνουν στα 400 εκατ. Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η εταιρεία Ηitwise, η επισκεψιμότητα του site κοινωνικής δικτύωσης τριπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο. Μαζί, οι ιστοσελίδες Google και Facebook αντιστοιχούν στο 14% των συνολικών επισκέψεων στις ΗΠΑ. « Η πραγματική αξία του Facebook,αλλά και γενικότερα των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης,καθίσταται πλέον σαφής στους ειδικούς » σχολιάζει ένας αναλυτής τον οποίο επικαλούνται οι «Financial Τimes».
Στις ΗΠΑ η αρχική σελίδα του Facebook συγκέντρωσε το 7,07% των επισκέψεων των χρηστών του Διαδικτύου έναντι 7,03% της Google.
Τo γεγονός δείχνει ότι ο κυβερνοχώρος καθίσταται πλέον περισσότερο πεδίο κοινωνικής δικτύωσης παρά αναζήτησης πληροφοριών.
Το Facebook, που δημιουργήθηκε το 2004, προσελκύει τους χρήστες του Διαδικτύου προσθέτοντας παιχνίδια και κάνοντας πιο εύκολο τον έλεγχο των μηνυμάτων που λαμβάνει κάθε μέλος του, τα αιτήματα φιλίας που υποβάλλονται και άλλες ενημερώσεις που του προσφέρει. Προκειμένου να το συναγωνιστεί, η Google εγκαινίασε τον προηγούμενο μήνα στην υπηρεσία ηλεκτρονικών μηνυμάτων της Gmail τον τόπο κοινωνικής δικτύωσης Βuzz, όπου ο χρήστης μπορεί να μοιράζεται φωτογραφίες, σχόλια και βίντεο από τη διεύθυνσή της στο ΥouΤube. Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκτείνει τον ιστότοπο αυτόν και εκτός του Gmail.
Η εταιρεία που πραγματοποίησε πάντως τη σχετική μέτρηση περιέλαβε σε αυτή μόνο τις επισκέψεις στη διεύθυνση google.com, εξαιρώντας υπηρεσίες όπως οι Gmail, ΥouΤube, και Google Μaps. Αν ληφθούν υπόψη όλες οι υπηρεσίες της Google, τότε το συνολικό ποσοστό που καταλαμβάνει στις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο φθάνει στο 11,03%, έναντι 10,98% της Υahoo.
Σύμφωνα πάντως με τις προβλέψεις των ειδικών, τους ερχόμενους μήνες το Facebook αναμένεται να διευρύνει τη διαφορά από τους ανταγωνιστές του.
Κατά μέσον όρο, οι χρήστες του Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο περνούν περισσότερες από 5,5 ώρες την ημέρα σε ηλεκτρονικούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook και το Τwitter, μια αύξηση της τάξεως του 82% σε σχέση με πέρυσι. Οι αμερικανοί χρήστες περνούν 6,5 ώρες στο Facebook και λιγότερες από 2,5 ώρες στο Google.