Το φυσικό περιβάλλον παραμένει σε καλή κατάσταση σε μεγάλο μέρος της Ελλάδας, ωστόσο η χώρα θα πρέπει να μειώσει τη σπατάλη νερού για άρδευση, να εφαρμόσει τις υφιστάμενες νομοθεσίες και να αυξήσει τους «πράσινους» φόρους στα καύσιμα, καταλήγει έκθεση ΟΟΣΑ για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της Ελλάδας την τελευταία δεκαετία.

Την έκθεση παρουσίασε στην Αθήνα έρα ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης Ανχελ Γκουρία, ο οποίος ζήτησε να σταματήσουν οι επιδοτήσεις για την άρδευση και να διευρυνθούν οι «πράσινοι» φόροι στα καύσιμα.

Πάντως η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη απέκλεισε, κατά την ομιλία της στην παρουσίαση, το ενδεχόμενο αύξησης των φόρων περιβάλλοντος και ειδικότερα μιας νέας αύξησης των τιμών των διοδίων. Γνωστοποίησε, πάντως, ότι βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον υπουργό Οικονομικών για το ενδεχόμενο ένταξης στα φορολογικά μέτρα τριών ρυθμίσεων που προτείνει το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Ο κ. Γκουρία εκτίμησε ότι τα έσοδα από την αύξηση των φόρων στα καύσιμα μπορούν να κατευθυνθούν στην ανακούφιση των πιο φτωχών τμημάτων του πληθυσμού. Αναφέρθηκε επίσης σε της έκθεσης ότι «το ποσοστό των φόρων στις τιμές των καυσίμων έχει μειωθεί, τα τέλη των διοδίων δεν είναι επαρκώς προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό και στους φόρους οχημάτων δεν λαμβάνεται υπόψη η απόδοση των καυσίμων του οχήματος σε ικανοποιητικό βαθμό».

Η έκθεση αναφέρει ακόμα ότι «η έλλειψη εφαρμογής της νομοθεσίας παραμένει η αχίλλειος πτέρνα της περιβαλλοντικής πολιτικής».

Αναγνωρίζει πάντως ότι η ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ για το Περιβάλλον έχει βελτιώσει την κατάσταση και επισημαίνει ότι «ένα σχεδόν ανέγγιχτο φυσικό περιβάλλον και μια μοναδική και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά χαρακτηρίζουν μεγάλες περιοχές της Ελλάδας».

Η Τίνα Μπιρμπίλη, τέλος, ανέφερε ότι τη Δευτέρα ή την Τρίτη θα αναρτηθούν στο δικτυακό τόπο του υπουργείου τα πρώτα ευρήματα της τηλεπισκόπησης για αυθαίρετη δόμηση στα καμένα της ανατολικής Αττικής.

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστεί ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός του υπουργείου για τη χρήση του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου στην Αθήνα, και μετά το Πάσχα θα ακολουθήσει πρόταση νομοθετικής πράξης για την αυθαίρετη δόμησης στα νησιά.