Ένα συνολικό σχέδιο για την αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για το «Νέο Σχολείο» όπως το περιγράφει το υπουργείο Παιδείας, παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο η αρμόδια υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου.

«Σε αντίθεση με το παρελθόν που κάθε «μεταρρύθμιση» ξεκινούσε με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, εμείς ξεκινάμε από την βάση – από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο – για να προετοιμάσουμε μια πραγματική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση» είπε η κα Διαμαντοπούλου.

Το σχέδιο, με σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής», το οποίο αφορά -πέραν των εκπαιδευομένων- περισσότερους από το 1/3 των δημόσιων λειτουργών, περιλαμβάνει μακροπρόθεσμο σχεδιασμό αλλά και άμεσα μέτρα.

Στα άμεσα μέτρα περιλαμβάνονται τρεις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προσαρμογή του Εκπαιδευτικού Συστήματος στη Νέα Διοικητική Αρχιτεκτονική της χώρας, την αναβάθμιση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών, καθώς και την αναβάθμιση της Επαγγελματικής – Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Για το Νέο Σχολείο θα διατεθούν σε πρώτη φάση 1,39 δις ευρώ σε προγράμματα ΕΣΠΑ για έργα όπως το ψηφιακό σχολείο (διαδραστικός πίνακας, ηλεκτρονικό βιβλίο, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, προσωπικός μαθητικός υπολογιστής), αναμόρφωση όλων των προγραμμάτων σπουδών, εξορθολογισμό της ύλης και υποστήριξη του ολοήμερου σχολείου, επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά.

«Τα εφόδια που θα πάρουν από το σχολείο σήμερα, θα είναι οι αυριανές ευκαιρίες τους για κοινωνική πρόοδο και επιτυχία. Και αυτό αφορά όλα τα παιδιά, χωρίς κοινωνικές, οικονομικές, μορφωτικές, θρησκευτικές ή πολιτισμικές διακρίσεις και ανισότητες» τόνισε η κα Διαμαντοπούλου.

«Θέλουμε να πάμε σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και για να γίνει αυτό με την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης και αλληλεγγύης, είναι απαραίτητο ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης και μία εκπαιδευτική πολιτική που να δίνει στα παιδιά βάσεις, αλλά και να κάνει τη νέα γενιά ενεργή συμμέτοχο στη ζωή» εξήγησε και ο πρωθυπουργός Στο Υπουργικό Συμβούλιο.

«Με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης προωθείται το αποκεντρωμένο και ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, μέτρο που συνδέεται άμεσα και με την επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη» σχολίασε το ΚΚΕ.