Οσοι κάθονται μπροστά από την τηλεόραση επί περισσότερες από τρεις ώρες την ημέρα είναι εξίσου χοντροί είτε γυμνάζονται είτε όχι

Ο καναπές είναι επικίνδυνος εχθρός

Σηκωθείτε αμέσως όρθιοι προτού διαβάσετε αυτό το κείμενο! Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι δεν έχει σημασία αν ιδρώνετε καθημερινά στο γυμναστήριο ή αν αθλείστε ανελλιπώς από παιδί. Αυτό που έχει σημασία είναι τι κάνετε μετά την άσκηση. Αν κάθεστε στην καρέκλα του γραφείου ή… «κάαθεστε» στον καναπέ μπροστά από την τηλεόραση, ακυρώνετε όλη την προηγούμενη προσπάθεια και γίνεστε υποψήφιος για παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιακά προβλήματα, καρκίνο, ως και – χτύπα ξύλο!- θάνατο πριν της ώρας σας.

Σηκωθείτε αμέσως όρθιοι προτού διαβάσετε αυτό το κείμενο! Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι δεν έχει σημασία αν ιδρώνετε καθημερινά στο γυμναστήριο ή αν αθλείστε ανελλιπώς από παιδί. Αυτό που έχει σημασία είναι τι κάνετε μετά την άσκηση. Αν κάθεστε στην καρέκλα του γραφείου ή… «κάαθεστε» στον καναπέ μπροστά από την τηλεόραση, ακυρώνετε όλη την προηγούμενη προσπάθεια και γίνεστε υποψήφιος για παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιακά προβλήματα, καρκίνο, ως και – χτύπα ξύλο!- θάνατο πριν της ώρας σας.

Αυτά υποστηρίζει η Αμερικανίδα Ολίβια Τζάντσον, βιολόγος που διατηρεί εβδομαδιαία στήλη στους «Νew Υork Τimes». Μάλιστα ανάμεσα στις προτάσεις που παραθέτει για να αντιμετωπίσουμε την καθιστική ζωή είναι οι εξής: να κάνουμε μετατροπές στην τηλεόρασή μας προκειμένου να λειτουργεί μόνο όταν κάνουμε γρήγορα πεντάλ σε ένα στατικό ποδήλατο ή να εργαζόμαστε σε ένα γραφείο για ορθίους μπροστά από το οποίο θα τοποθετήσουμε έναν ηλεκτρικό διάδρομο ώστε να κάνουμε τροχάδην επί οκτάωρο στη δουλειά.

Η καρέκλα, η πολυθρόνα, ο καναπές είναι οι εχθροί μας. Υπάρχει έρευνα που έδειξε ότι όσοι κάθονται μπροστά από την τηλεόραση επί περισσότερες από τρεις ώρες την ημέρα είναι εξίσου χοντροί είτε κάνουν γυμναστική είτε όχι. Ετερη έρευνα έβαλε άνδρες που κανονικά περπατούν πολύ (10.000 βήματα την ημέρα, μετρημένα με βηματομετρητή) να κάνουν μόνο 1.350

βήματα ημερησίως για δύο εβδομάδες. Τους έβαλε δηλαδή να παίρνουν το ασανσέρ αντί τις σκάλες, να πηγαίνουν με το αυτοκίνητο στη δουλειά αντί με τα πόδια και άλλα παρόμοια. Στο πέρας των δύο εβδομάδων, όλοι τους μεταβόλιζαν δυσκολότερα τα σάκχαρα και τα λίπη ενώ είχε αλλάξει και η κατανομή του λίπους στο σώμα τους- είχαν γίνει πιο χοντροί στη μέση. «Τέτοιες αλλαγές αποτελούν τα πρώτα βήματα στον δρόμο προς τον διαβήτη» προειδοποιεί η κυρία Τζάντσον.

Αλλη έρευνα σε ανθρώπους που συνηθίζουν να κάθονται επί ώρες έδειξε πως αυτοί που κάνουν συχνά μικρά διαλείμματα είχαν λεπτότερη μέση και καλύτερο μεταβολισμό σακχάρων και λίπους από τους υπόλοιπους. Και αυτά μόνο επειδή σηκώνονταν πού και πού για να τεντώσουν τα πόδια τους ή πήγαιναν αυτοπροσώπως να μιλήσουν με τον συνάδελφο του διπλανού γραφείου αντί να του τηλεφωνήσουν.

Οι καρέκλες είναι οι εχθροί μας για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι το καθισιό «είναι ένα από τα πιο παθητικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Καίτε περισσότερη ενέργεια όταν μασάτε τσίχλα» λέει η βιολόγος. Και ως γνωστόν όσο λιγότερη ενέργεια καίμε τόσο πιο εύκολα βάζουμε βάρος. Ο δεύτερος λόγος είναι πως υπάρχει μια «φυσιολογία της απραξίας», όπερ σημαίνει πως «όταν περνάτε πολύ χρόνο καθιστός, το σώμα σας κάνει πράγματα άσχημα για σας». Ως παράδειγμα η κυρία Τζάντσον φέρνει τη λιποπρωτεΐνη λιπάση που παίζει κεντρικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το σώμα επεξεργάζεται τα λίπη. Τα χαμηλά επίπεδα της λιποπρωτεΐνης αυτής συνδέονται με διάφορες ασθένειες της καρδιάς. Οσο λιγότερο κινείστε, τόσο χαμηλότερα είναι τα επίπεδά της.

Αν το πρόβλημά σας είναι πώς θα ζητήσετε από το αφεντικό σας να αντικαταστήσει την καρέκλα του γραφείου σας με έναν ηλεκτρικό διάδρομο χωρίς να σας πετάξει έξω, η κυρία Τζάντσον έχει παρεμφερή πρόταση: αντικαταστήστε τη με μια μπάλα γυμναστικής. Ετσι «θα χρησιμοποιείτε περισσότερους μύες και συνεπώς περισσότερη ενέργεια από μια απλή καρέκλα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk